Nya Canon eos 50D

(1/2) > >>

fredde_fredde:
Hej,

Vad säger ni om nya Eos 50D?
http://www.canon.se/For_Home/Product_Finder/Cameras/Digital_SLR/EOS_50D/index.asp

Kan den utmana Nikon D300 tro?

/F

viktorssonm:
Tror inte det, känns som om steget från 40D inte är särskillt övertygande. Vissa tester visar att den faktiskt har "fulare" och mer brus än 40D, dock vid en lite högre upplösning vilket kanske kan vara bra för vissa. Det som verkar bra är "AF-microadjustment" och den bättre skärmen. Själv utnyttjade jag läget och köpte en 40D nu när 50D kom och pressade priset på den. 

fredde_fredde:
Funderar på att göra detsamma, eftersom 50D kommer antagligen kosta runt 12 tusen, och nu får man ju 40D för 8 tusen.
En fördel med 15 megapixlar är ju att man kan beskära bilderna mer...
Man verkar  ha sänkt bilder/sekund, dock med 0,2 bild/sekund, vilket antagligen inte spelar någon roll.

/F

viktorssonm:
Tror det är ett klokt val, själv satsade jag på en 40D med bättre optik, har 70-200 F4 L sedan tidigare och bytte nu ut mitt gamla "kitobjektiv" till ett "Sigma EX 18-50 F2.8 DC Macro", mycket nöjd än så länge. Ett tips på var du kan köpa 40D billigt är annars Warehouseexpress.www.warehouseexpress.co.uk De har dessutom en cashbackkampanj just nu, så du får tillbaka 60 pund.  6700kr, blir isåfall det ungefärliga priset exkl frakt. Mer kamera för pengarna än så är nog svårt att hitta 

fredde_fredde:
Verkar ju bra!

Är det stor skillnad mot 400d(som jag har nu)?

Har läst att bildkvaliteten är ungefär desamma men bättre autofokus och mer än dubbelt så många bilder/sekund. Den verkar ju ha betydligt bättre ergonomi med.
Är byggkvaliteten bättre ? tycker själv att min 400d känns som en leksakskamera.

/F

Navigation

Up one level

Next page