FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
27.07.17, 08:40

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Erä-aiheinen nurkkaus
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 15 Reply Print
Author Topic: Erä-aiheinen nurkkaus  (Read 54642 times)
Matias Pusa

Date Registered: 06.03.08

Re: Erä-aiheinen nurkkaus
« Reply #160 on: 22.09.09, 18:43 »

Oliskos jollain foorumin mettästäjistä vinkkiä heittää, että mistä kannattaisi käytettyä haulikkoa etsiä? Liikkeet Lahdesta on kierretty, mutta tuntuvat olevan vähän ahneita, hinta ja laatu ei kohtaa. Meinaa tulla vähän kiire, koska viikko 42 pitäs olla Lapissa jänisjahdissa.
Arto Karjalainen

Date Registered: 18.03.09

« Reply #161 on: 22.09.09, 19:33 »

Tietenkin on makuasia ,että millaista asetta hakee ,mutta uuden baikkalin saa jo 450€.  Tämän hintaluokan käytettyjen kunto on sitten vähän niin ja näin. Itse hankin  baikkalin kesällä ja tyytyväinen olen ollut. Ei häiriöitä. thmbup
Matias Pusa

« Reply #162 on: 22.09.09, 19:37 »

Tietenkin on makuasia ,että millaista asetta hakee ,mutta uuden baikkalin saa jo 450€.  Tämän hintaluokan käytettyjen kunto on sitten vähän niin ja näin. Itse hankin  baikkalin kesällä ja tyytyväinen olen ollut. Ei häiriöitä. thmbup

Joo, vähän vajaa 400€ on Lahden Kärkkäisellä IJ-27, mutta menee vähän yli budjetin.. Opiskelijalla on melko tiukka budjetti..
Arto Karjalainen

« Reply #163 on: 23.09.09, 12:57 »

Ymmärrän  thmbup
Arne Wallen

Date Registered: 23.08.06

« Reply #164 on: 23.09.09, 14:34 »

Etkö keltään tutulta saa asetta lainaan, säästät pikkasen ja ostat sitten.

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Arne Wallen

« Reply #165 on: 24.09.09, 15:23 »

Ja nyt sitten sain taas Rikke nimisen pienen kaverin lainaan, kaksi supikoiraa pois kuleksimasta.Kaveri lainailee koiraansa kun työasioitten takia itse ei ehdi.
Ollaan Riken kans kavereita, ei tuo tykkää supikoirista, merkkaa ne muutamalla haukulla jonka jälkeen minä saan hoitaa loput.
Kettuja tuo taas ajaa vaikka maailman tappiin.
Ens viikolla taas mennään. thmbup

Rangerit kunniaan.
Matias Pusa

« Reply #166 on: 24.09.09, 15:26 »

Ja nyt sitten sain taas Rikke nimisen pienen kaverin lainaan, kaksi supikoiraa pois kuleksimasta.Kaveri lainailee koiraansa kun työasioitten takia itse ei ehdi.
Ollaan Riken kans kavereita, ei tuo tykkää supikoirista, merkkaa ne muutamalla haukulla jonka jälkeen minä saan hoitaa loput.

Minkäs merkkinen Rikke on? Velipojan ajokoira Jyly on tänä syksynä tutustunut supikoiriin suorittaen kolme viimeistä vinkaisua. Se on jännä, ettei supit vois vähempää kiinnostaa enää sen jälkeen, kun se on saanut niiltä hengen pois.
rsuomi
Former member
« Reply #167 on: 24.09.09, 15:43 »

thmbup

Ootkos ottanu "turkikset" talteen?  Wink
Sais varmaan hyvät rukkaset...

terv. risto
Arne Wallen

« Reply #168 on: 24.09.09, 16:02 »

thmbup

Ootkos ottanu "turkikset" talteen?  Wink
Sais varmaan hyvät rukkaset...

terv. risto

Sais niistä, on vain täällä etelässä tuo turkki vielä melko kehno, hirvijahdin jälkeen alkaa olen kohillaan. thmbup

Rangerit kunniaan.
Arne Wallen

« Reply #169 on: 24.09.09, 16:06 »

Minkäs merkkinen Rikke on? Velipojan ajokoira Jyly on tänä syksynä tutustunut supikoiriin suorittaen kolme viimeistä vinkaisua. Se on jännä, ettei supit vois vähempää kiinnostaa enää sen jälkeen, kun se on saanut niiltä hengen pois.

Tuo on sellainen Pieni Beagle jonka tarkkaa merkkiä en nyt muista, ketun värinen ja karkeakarvaisen mäyriksen näköinen, aloitteleva mettämies ei tuota voi käyttää koska koiraparka kuolee. Embarrassed

Rangerit kunniaan.
Arne Wallen

« Reply #170 on: 03.11.09, 18:19 »

No nyt, syksy mennyt suht normaalisti, kuusi supikoiraa ja hirvi omalle kohalle, tänään hirvimetällä, luvassa vasa jälellä ja Ossi sellanen hirvikoira jolta ammuin 88 hirven sai luultavasti vimosen tänään, 90 oli 11,5 vuoden mittaan.
Ossi jo kuuro mutta meneppä väliin kun hirvi on kaadettu, sai luultavasti koira männä viikolla ensimmäistä kertaa vanhuuttaan sonnilta kyytiä.
No eläke kaikille aikanaan.
Nyt sitte jatkuu kettumetällä tämä syksy, supikoirat ym. kuuluvat toki repertuaariin. thmbup

Rangerit kunniaan.
Arne Wallen

« Reply #171 on: 08.11.09, 13:59 »

Ja seitsemäs supikoira tänään, kettuja nähnny kolme mutta kaakana.

Rangerit kunniaan.
Arne Wallen

« Reply #172 on: 17.12.09, 16:10 »

Ja nyt kohdallani todellinen metsästysjuttu.
Kävin supiloukuillani, ei mitään tällä kertaa, jatkoin tallustelua ja kipusin sitten isolle laakealle kivelle istumaan, selkäreppujakkara nähkääs.
Istuin siinä jonkin aikaa, pistin sitten tupakiksi ja puolessa välissä paperossia katselin että matala koira tulee nuuhkien jälkiäni, mielessä kävi että kaverini Rikkekoiruus oli karannut tallustellut heikoilla jäillä ja jälkeni löydettyään oli mettäkaveriksi tulossa.

No eikö mitä, äkkiä haulikko käsiin, kettuhan tuo oli, siihen jäi.
En ole vastaavaa koskan nähnny/kuullu, onko kukaan tällaista ennen.

Rangerit kunniaan.
Martti Kujansuu

Date Registered: 01.01.03

« Reply #173 on: 21.12.09, 16:10 »

Suomessa kukaan ei liene muutamaan vuoteen metsästänyt keihäällä vaikka se lain mukaan on laillista. Valtameren tuolla puolen keihäs on ainakin villisikojen pahin vihollinen.

David Attenborough - Kudu Persistence Hunt
Seppo Kalkas

Date Registered: 29.10.06

« Reply #174 on: 21.12.09, 16:44 »

Ja nyt kohdallani todellinen metsästysjuttu.
Kävin supiloukuillani, ei mitään tällä kertaa, jatkoin tallustelua ja kipusin sitten isolle laakealle kivelle istumaan, selkäreppujakkara nähkääs.
Istuin siinä jonkin aikaa, pistin sitten tupakiksi ja puolessa välissä paperossia katselin että matala koira tulee nuuhkien jälkiäni, mielessä kävi että kaverini Rikkekoiruus oli karannut tallustellut heikoilla jäillä ja jälkeni löydettyään oli mettäkaveriksi tulossa.

No eikö mitä, äkkiä haulikko käsiin, kettuhan tuo oli, siihen jäi.
En ole vastaavaa koskan nähnny/kuullu, onko kukaan tällaista ennen.

Hirvipassissa viisi vuotta sitten kettu tuli jälkieni vierestä minua kohti aivan suoraan. Sain seurata sitä aukolla yli viisikymmentä metriä. Huomasi minut sitten vasta kolmen metrin päässä. Hyppäs kuin ohjus tulosuunnastaan yhdeksänkymmentä astetta sivusuuntaan ja hävisi pitkillä loikilla lähikuusikkoon. Ei olut lupaa ampua kuin hirveä, ei harmittanut silloin eikä jälestäpäinkään, oli se vaan yksi kokemus lisää tälle metsämiehelle.  Smiley Mietin kyllä, että pitäiskö ryhtyä kuljettelemaan passissa sotamies Honkajoen tyyliin jousipyssyä.  Wink
Arto Karjalainen

« Reply #175 on: 17.08.10, 18:11 »

Jahtikausi on sitten lähtenyt käyntiin ja sorsastus alkaa Perjantaina.  Millä mielein lähdette jahtiin? Kenties uusia hankintoja ??

Itsellä uusia hankintoja viimesyksystä on   koiruus ja kivääri. Kiväärin hankin hirven metsästykseen. Intousin tuossa keväällä ajatuksesta sen verran ,että ilmoittauduin hirviporukkaan ja ammuin hirvikokeen.  thmbup

Nyt sitten vaan odotellaan syyskuunloppua ja tapahtuma rikkaita kokemuksia. 

Arne Wallen

« Reply #176 on: 17.08.10, 18:39 »

Suomessa kukaan ei liene muutamaan vuoteen metsästänyt keihäällä vaikka se lain mukaan on laillista. Valtameren tuolla puolen keihäs on ainakin villisikojen pahin vihollinen.

David Attenborough - Kudu Persistence Hunt

Tuota nyt on pakko myöntää tietämättömyyteni, mitähän tuolla keihäällä saisi luvallisesti metsästää?

Rangerit kunniaan.
Arne Wallen

« Reply #177 on: 17.08.10, 18:49 »

Jahtikausi on sitten lähtenyt käyntiin ja sorsastus alkaa Perjantaina.  Millä mielein lähdette jahtiin? Kenties uusia hankintoja ??

Itsellä uusia hankintoja viimesyksystä on   koiruus ja kivääri. Kiväärin hankin hirven metsästykseen. Intousin tuossa keväällä ajatuksesta sen verran ,että ilmoittauduin hirviporukkaan ja ammuin hirvikokeen.  thmbup

Nyt sitten vaan odotellaan syyskuunloppua ja tapahtuma rikkaita kokemuksia. 

Hyvällä mielin, panoksia tullut ostettua uusia ja neljäskymmeneskolmas hirvikausi tulollaan, tuossa kävin taas radalla kokeen suorittamassa, neljäskymmenesviides metsästyskausi, juhlan paikka.Otanpas yhden tähden.
Perjantaina katselemaan Canadalaisia, sorsia vasta ilmojen viilennettyä.
Hirvet sitten katellaan aikanaan, ikävä vaan että kaverin Ossi, hirvikoira lähti autammille metsästysmaille.
Päivä kaksi vielä radalla ja eiköhän tuo lähe. thmbup

Rangerit kunniaan.
Pasi Ilola

Date Registered: 06.08.09

« Reply #178 on: 17.08.10, 19:19 »

Sad

Ei pääse tänäkään vuonna aloitukseen minnekään. Mutta kuumia piippuja vaan kaikille niille, jotka pääsevät.

Syyskuussa on kuitenkin edessä viikon lintureissu Ruotsiin.  thmbup

laugh
Markus Pikkarainen

Date Registered: 19.06.06

« Reply #179 on: 17.08.10, 19:23 »

Maalintujen kantojen romahtamisen vuoksi pidän välivuoden jahdista. Tosin täällä Norjan puolella tulee varmaan jahdattua kiirunoita.
Pages: 1 ... 7 8 [9] 10 11 ... 15 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1