Hemmagjord throttle quadrant

<< < (5/13) > >>

Jonas Lindberg:
Mycket fint! Har fått mycket inspiration av detta bygget!

neumanix:

Mycket fint! Har fått mycket inspiration av detta bygget!

Det var trevligt, alltid kul att kunna sprida inspiration.

Hade tänkt göra "notch plattan" av aluminium, men det blev 4mm hård plywood istället. Tror nog det ska hålla. Det funkar fint i alla fall.
Återstår bara att montera potentiometern för flaps så är den delen klar.

Här skiljer det en hel del jämfört med en riktig 767 TQ, för där är notch-plattan till vänster om spaken, men i detta projektet är det funktionalitet som räknas.

[ Attachment not found - or removed ]

Twotter:
Spennende prosjekt! Ser så langt veldig nice ut det her Peter! 

neumanix:
Potentiometern för flaps är på plats så jag börjde med speed braken idag. Ska nog göra en notch för "speed brake armed" men resten är likadant som tidigare.
Ska så småningom skaffa en MCP från OpenCockpits och eftersom jag tänkt göra en "a/t disengage" knapp på sidan av vänstra trottelspaken så slog mig tanken vad som händer om a/t knappen på MCP'n är på och man
vill koppla ur a/t med trottelknappen. Men detta är inga problem visade sig efter lite konsultering med Nico Kaan (mannen bakom lekseecon).

Få ta en liten paus med byggandet nu, måste ju hinna flyga lite också 

[ Attachment not found - or removed ]

c_nygard:

Få ta en liten paus med byggandet nu, måste ju hinna flyga lite också 

Hehe, vet hur det där är. Man börjar bygga på någon panel eller liknande, sen kan man nästan inte sluta! Så roligt är det.

Annars ser allt mycket bra ut. Önskar dig all lycka i kommande projekt och i ditt flygande med din egen throttle.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page