FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.11.18, 14:08

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Nörtin määritelmä?
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Nörtin määritelmä?  (Read 1908 times)
Juhowee
Former member
Nörtin määritelmä?
« on: 12.10.08, 22:10 »

Mitä teille tuo mieleen sana nörtti ja onko se mielenstänne negatiivinen asia eli haukkumasana?
Esa Lehtismäki

Date Registered: 26.09.03

Re: Nörtin määritelmä?
« Reply #1 on: 13.10.08, 06:40 »

Nörtti eli nerd tuo mieleen Amerikkalaisen tyhmyyskulttuurin, jossa älykkäät henkilöt ovat naurettavia ja väkivaltaurheilijat sankareita. Nyttemmin sana on kokenut melkoista arvonnousua. Nörtit ovat edelleen omituisia, mutta heidät voidaan nähdä myös tyhmien ymmärtämässä eli rahallisessa mielessä menestyjinä. Bill Gatesin vaikutus tähän ei liene vähäinen.

Juha Lampi

Date Registered: 10.10.07

« Reply #2 on: 13.10.08, 06:57 »

Tyttäreni kertoi 10 vuotta sitten, että hänen silloinen poikaystävänsä "on aikeissa lähteä illalla kavereiden kanssa nörttäämään". Sanaa käytettiin siis silloin ainakin jossain määrin aktiivisen halutun toiminnan kuvauksena - ehkäpä pienen itseironian kanssa. Sain heti sen vaikutelman, että heillä ole tarkoitus viettää pieni assemblyilta siinä, missä "juntit" viettävät keila-, bilis- tai saunailtoja.

Tai sitten jepet eivät itse olleetkaan käyttäneet tätä sanaa, vaan se oli koti-iltaa viettämään jätetyn tyttäreni katkera nimitys asialle Grin
Alvar Martti

Date Registered: 12.04.06

« Reply #3 on: 16.10.08, 16:21 »

Moi

Vähän aihetta sivuten, netistä löytyi tällainen hauska nörttitesti

Itse olen 27.10% nörtti. Grin

Alvar
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1