FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
28.05.18, 01:12

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  PMDG MD-11 julkaistu
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11 Reply Print
Author Topic: PMDG MD-11 julkaistu  (Read 29926 times)
Osku Leskinen
Offline Offline

Posts: 3940
Date Registered: 08.06.07

Re: PMDG MD-11 julkaistu
« Reply #80 on: 21.10.08, 17:21 »

Selvä. Kyllä noin pitkästä projektista on aiheellista saada palkkiota. Harmi silti, että ei tullut free.

arttula
Former member
Re: PMDG MD-11 julkaistu
« Reply #81 on: 21.10.08, 17:22 »

Selvä. Kyllä noin pitkästä projektista on aiheellista saada palkkiota. Harmi silti, että ei tullut free.

Onneksi ei tullut Free, sillä tuskin olisi silloin näin monipuolinen toiminnoiltaan.
Osku Leskinen
Offline Offline

Posts: 3940
Date Registered: 08.06.07

Re: PMDG MD-11 julkaistu
« Reply #82 on: 21.10.08, 18:23 »

Onneksi ei tullut Free, sillä tuskin olisi silloin näin monipuolinen toiminnoiltaan.

Toisaalta niin

arttula
Former member
Re: PMDG MD-11 julkaistu
« Reply #83 on: 22.10.08, 10:03 »

Nytpä heitän tyhmän kysymyksen koskien PMDG:n MD11:a. Ja vastaus selviäisi varmasti lukemalla manuaalia, mutta laiskottaa. Tongue

Miten saan "autopailot!, autopailot!, autopailot!" -jankutuksen hiljennettyä, kun olen klikannut AP:n pois päältä. Se kun jatkuu koko rullauksenkin ajan, ja saa pois vasta laittamalla sähköt pois koneesta. Frouvalta menee hermot sitä kuunnellessa, kun ei kuule Emmerdalea...
arttula
Former member
Re: PMDG MD-11 julkaistu
« Reply #84 on: 22.10.08, 10:09 »

Määrittele PMDG Keyboard settingeistä itsellesi johonkin AP Disconnect (yoke) -namiska, siitä se AP tulee muutenkin kilkata pois päältä, ei OVRD disconnectista... Sitä määriteltyä nappia painat 2 kertaa niin tadaa...

Okka... Pitääpä kokeilla. Mutta kai on olemassa jokin konsti hiljentää tuo muutenkin ?
arttula
Former member
Re: PMDG MD-11 julkaistu
« Reply #85 on: 22.10.08, 10:11 »

VC:ssä on yokessa se nappi.

Jee ! Kiitos ! thmbup
Johann Muszynski
Offline Offline

Posts: 1243
Date Registered: 25.03.04

Re: PMDG MD-11 julkaistu
« Reply #86 on: 22.10.08, 10:19 »

Sorruin sittenkin ostamaan ne paperimanuskat Embarrassed



Nyt läksyille tulee kyytiä =P

Ezku
Former member
Re: PMDG MD-11 julkaistu
« Reply #87 on: 22.10.08, 11:28 »

VC:ssä on yokessa se nappi.
Tai sitten kaksi kertaa Z-näppäintä niin kyllä hiljenee.  Smiley
arttula
Former member
Re: PMDG MD-11 julkaistu
« Reply #88 on: 22.10.08, 11:46 »

Sorruin sittenkin ostamaan ne paperimanuskat Embarrassed

Kestikös kauankin tulla ?

EDIT// Huh huh ! Shocked Melkoiset ovat rahtikustannukset: Halvimmillaan 43e ja nopein 85 e. Taitaa jäädä tilaamatta (toistaiseksi) ihan tuosta syystä. Undecided
« Last Edit: 22.10.08, 11:54 by Arttu Lahdenperä »
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: PMDG MD-11 julkaistu
« Reply #89 on: 22.10.08, 11:56 »

Selvä. Kyllä noin pitkästä projektista on aiheellista saada palkkiota.

Niin no, nykyään minkä tahansa vähänkään kokonaisemman FS-lisäosakonepaketin tekemisestä kuuluisi saada palkkio ja iso sellainen. Työmäärät ovat kasvaneet aivan järjettömiin. Jotain kertonee se, että jos vaikka tuollainen perus pienkonepaketti pitäisi ruveta tekemään tilaustyönä, ei hommaa kannattaisi juuri aloittaa sanotaanko alle 50000 eurolla, jos töitä tekee vaikkapa viisi henkeä. Sen verran niihin uppoaa aikaa...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Johann Muszynski
Offline Offline

Posts: 1243
Date Registered: 25.03.04

Re: PMDG MD-11 julkaistu
« Reply #90 on: 22.10.08, 12:47 »

Kestikös kauankin tulla ?

EDIT// Huh huh ! Shocked Melkoiset ovat rahtikustannukset: Halvimmillaan 43e ja nopein 85 e. Taitaa jäädä tilaamatta (toistaiseksi) ihan tuosta syystä. Undecided
Hmm, mulla oli rahtikustannukset 32€ halvimmillaan. Toisaalta ostin vain Systems supplementin ja FCOMin (en usko että etenen sille tasolle että QRH:lle tulee käyttöä ainakaan lähiaikoina Tongue).

Yllättävän nopeasti nuo manuskat itse asiassa tuli, kesti vain 5 päivää halvimmalla rahtivalinnalla (perjantaina tilasin, ja saapui tänään)

Ismo Nurmi
Offline Offline

Posts: 3390
Date Registered: 23.10.03

Re: PMDG MD-11 julkaistu
« Reply #91 on: 27.10.08, 08:39 »

Aika vähän on näkynyt virtuall cockpit-kuvia, onko tämä ymmärrettävä niin, että ohjataan vanhanaikaisesti 2D-paneeleilla?
Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: PMDG MD-11 julkaistu
« Reply #92 on: 27.10.08, 08:44 »

Aika vähän on näkynyt virtuall cockpit-kuvia, onko tämä ymmärrettävä niin, että ohjataan vanhanaikaisesti 2D-paneeleilla?

Johtunee siitä tosiasiasta, että "nippelilentämiseen" VC ei ole, eikä varmaan ilman mitään mullistavaa keksintöä koskaan tule olemaankaan paras vaihtoehto...

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Tero Partanen
Offline Offline

Posts: 3680
Date Registered: 14.11.01

Re: PMDG MD-11 julkaistu
« Reply #93 on: 27.10.08, 09:42 »

Johtunee siitä tosiasiasta, että "nippelilentämiseen" VC ei ole, eikä varmaan ilman mitään mullistavaa keksintöä koskaan tule olemaankaan paras vaihtoehto...

Olen sitä mieltä, että TrackIR on kenties se ratkaisu, jolla todella laadukkaasti mallinnetusta VC:stä saa täysin soveliaan myös ison koneen lentämiseen simussa. Sekin on vaan kallis laite ostaa. Lisäksi tulee se tosiasia, että VC:t on edelleen hiukkasen raskaampia käyttää kuin 2D ohjaamot, ja sitä suorituskykyreserviä ei monenkaan PC tarjoa.

2D on simppeli, eikä vaadi mitään ylimääräistä. Mutta toisaalta lentämisen immersio ei 2D:ssä kuitenkaan ole parhaimmillaan, valitettavasti.

Tero (ex VC-vihaaja)

PPL(A)
ahaka
Former member
Re: PMDG MD-11 julkaistu
« Reply #94 on: 27.10.08, 12:25 »

Olen sitä mieltä, että TrackIR on kenties se ratkaisu, jolla todella laadukkaasti mallinnetusta VC:stä saa täysin soveliaan myös ison koneen lentämiseen simussa. Sekin on vaan kallis laite ostaa. Lisäksi tulee se tosiasia, että VC:t on edelleen hiukkasen raskaampia käyttää kuin 2D ohjaamot, ja sitä suorituskykyreserviä ei monenkaan PC tarjoa.

2D on simppeli, eikä vaadi mitään ylimääräistä. Mutta toisaalta lentämisen immersio ei 2D:ssä kuitenkaan ole parhaimmillaan, valitettavasti.

Tero (ex VC-vihaaja)

Paitsi jos on kolmesta näytöstä koostuva visuaali ja sitten neljännessä näytössä paneelit. Smiley

TrackIR:nkin kanssa joku FMC näpyttely kiireisessä vaiheessa voi mennä hieman säätämisen puolelle, kun pitää ensin löytää sopiva näkymä, sitten freezata TrackIR.

Mutta jos on yksi näyttö käytössä niin kyllä VC on melkein se ainoa vaihtoehto varsinkin jos tekee visuaali lähestymisiä tai hakee juuri sitä immersiota.
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: PMDG MD-11 julkaistu
« Reply #95 on: 27.10.08, 15:29 »

 Embarrassed Mitenkäs tuon LSAS/RCWS- slaiderin pitää toimia eli miltä pitäisi tuntua asetuksella "light" tai "heavy? Sotkeeko FSUIPC  tuntuman jotenkin?

jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Tero Partanen
Offline Offline

Posts: 3680
Date Registered: 14.11.01

Re: PMDG MD-11 julkaistu
« Reply #96 on: 27.10.08, 18:01 »

Light asetus tarkoitettu ohjaimille, joissa jousivoima kevyt, ja sitävastoin heavy ohjaimille, joissa jousivoima raskas. Eli light asetuksella LSAS on epäherkempi control inputille, koska ohjain itsessään on todella herkkä. Ja heavy asetuksella taas herkempi.

Eli kun aileron tai elevator voima, joka kohdistetaan (oikeassa koneessa) ohjaimeen, on alle 2 paunaa, niin RCWS/LSAS tulkitsee, että koneen lentotilaa ei haluta muuttaa, vaan pitää pitch/kallistus ennallaan. Light-asennossa siis tuo 2 paunan ylittävä voima saavutetaan suuremmalla poikkeutuksella, koska kevytjousiset joystickit saattavat herkästi ylittää kynnyksen, jolla RCWS/LSAS vaikutus disabloituu. Ja Heavy-asennossa vaadittava 2 paunan poikkeutus on pienempi, koska sen saavuttamiseksi sitä fyysistä ohjainta (esim joku PFC yoke) on liikutettava huomattavasti isommalla voimalla.

Vielä rautalangasta väännettynä:

- Jos haluat, että joystickia pitää poikkeuttaa todella paljon, ennenkuin LSAS/RCWS irrottaa (eli pitch tai kallistus EI pysy ja asento alkaa muuttumaan), laita silloin slideri enemmän LIGHT puolelle.

- Jos haluat, että joystickia ei tarvi poikkeuttaa paljoa, kun jo LSAS/RCWS irrottaa (eli pitch tai kallistus EI pysy ja asento alkaa muuttumaan), laita slideri enemmän HEAVY puolelle.

Tero

PPL(A)
ahaka
Former member
Re: PMDG MD-11 julkaistu
« Reply #97 on: 27.10.08, 19:29 »

Mulla itseasiassa PFCn column yokessa tuntuu toi light asetus paremmalta. Ohjain kun muuttuu raskaammaksi vasta kun sitä on jo jonkin verran työntänyt/vetänyt. Vähän raskaampi voisi kyllä olla tämä ohjain  Roll Eyes
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: PMDG MD-11 julkaistu
« Reply #98 on: 30.10.08, 19:37 »

 Cry  T.O.D pisteessä ei masina lähde laskuun vaikka haluttu korkeus esim EFHK 04R 3300 feet on sinne ruuvattu, autopilotti päällä eikä muutoin kummoista tai erikoista ole havaittavissa.. mistähän johtuu??

jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Jari Nevasalo
Offline Offline

Posts: 1266
Date Registered: 08.09.07

Re: PMDG MD-11 julkaistu
« Reply #99 on: 31.10.08, 11:05 »

Onko boksissa kaikki kunnossa, ja myös PROF armattuna?

FMA:lla pitäisi näkyä ennen TODia sun CRZ korkeus esim. 35000 ja pienellä yläpuolella tuo PROF TO 3300FT

Juuri tätä ei näy, olen manuualista lukenut että juuri noin pitäisi mennä, PROF armed allthetime mutta näköjään se pompsahtaa salaa pois  Grin

jari

Intel Core i7-3770K  3,5 GHZ|GForce GTX680| 32GB 1866 MHz Corsair DDR3| 2 X 128GB SSD| Seagate 7200 2 TB|W7 64 Pro |FSX
Pages: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 11 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1