Vattentexturer till fsx

(1/2) > >>

niclasm:
Hej!

När jag flyger fsx så tiddar jag gärna på kuster och ö.ar m.m. och har då upptäckt att vattnet är för blått här uppe i norden.
Skulle vilja ha vatten som är lite mer grönt.
Finns detta som freewere?

Har för mig att man kan få "rätt" färg med hjälp av FEX, som jag antagligen kommer skaffa tids nog.

Tack på förhand!
//Niclas

Kestrel:
God morgon Niclas!

Får jag föreslå att Du, i väntan på köp av FEX, provar det utsökta freeware-programmet FS Water Configurator.

A water shader enhancement program for Microsoft Flight Simulator X.

Change how your water looks with controls such as 'horizon reflection intensity', 'base texture colour saturation', 'moon glow intensity', and many more...

Compatible and complimentary with all major 3rd party FSX addons.

COMING SOON: FSWC+ with lots of new controls and features including DX10 support

Fungerar sedan bra tillsammans med FEX också. Kostar inget att pröva!

Länk: http://www.fswaterconfigurator.com/

Hälsningar!
Erik

[ Attachment not found - or removed ]

niclasm:
Stort tack!
Ska genast testa!

Vart är bilden tagen? Bohuslän?
Den var i alla fall riktigt snygg

//Niclas

Kestrel:
Bohuslän är helt rätt!

Vattnet på bilden är "konstruerat" med hjälp av både FEX och FSWC, klipptexturerna tror jag har sitt ursprung i GEX USA och strandtexturerna är hemmagjorda. Flygplanet är en RealAir SF 260.

Läs förresten gärna igenom inläggen på FSWC's forum innan Du börjar arbeta med programmet. Där står en del om begränsningar i samband med FSX-SP1 och också i samband med vissa grafikkort. Full DX10-kompatibilitet utlovas först i nästa version.

Hälsningar!
Erik

Karl:

Bohuslän är helt rätt!

Vattnet på bilden är "konstruerat" med hjälp av både FEX och FSWC, klipptexturerna tror jag har sitt ursprung i GEX USA och strandtexturerna är hemmagjorda. Flygplanet är en RealAir SF 260.

Läs förresten gärna igenom inläggen på FSWC's forum innan Du börjar arbeta med programmet. Där står en del om begränsningar i samband med FSX-SP1 och också i samband med vissa grafikkort. Full DX10-kompatibilitet utlovas först i nästa version.

Hälsningar!
Erik

Detta ser ju ut att vara värt att testa, kan du lägga upp en screen på hur det ser ut på nära hålla med ett sjöflygplan, blir det reflektioner som vanligt?
//Karl

EDIT: stavning

Navigation

Up one level

Next page