På ett klappsäte ner till Skåwne och tillbaks [TF113 & TF174] [20081026]

(1/4) > >>

nighty142:
Hallo hejsan! Här kommer lite bilder från min jumpseat tur ner till Malmö och tillbaks. På turen ner fick jag visst reda på i efterhand att Thomas Hjelm hade flugit med som passagerare, världen är liten som sagt. Nog med prat, här kommer lite bilder. Tog först bilder vid inflygning till Malmö, så avgång från Bromma saknas.

Planerar våran inflygning in till Malmö, fick direct NORVI ganska omgående av Sweden, bana 17 i användning. Vädret ungefär detsamma som uppe i Stockholm, grådassigt väder, duggregn/regn och temperatur runt 10 grader. Däremot lite friskare vindar nere i Skåne. Här tar vi en titt på terrängradarn där man även kan se Öresundsbron som ett långt rosa streck.

På final bana 17, F/O är pilot flying ner till Malmö, alltså är det styrman som sköter landningen/starten på ESSB-ESMS benet.

Grådassigt väder som sagt, det känns skönt att sitta i en varm/torr cockpit.

Riktigt schysst landning!

Lämnar bana 17 via taxiway B, följer Y och D. Får stand 2.

Tycker synd om alla rampare/lastare etc. som får uppleva det här vädret ute på plattan!

Vi kommer in lite sent till Malmö pga ofördelaktiga vindar, men turn-around går snabbt och kapten kan meddela att vi kommer ankomma on-time pga att den jetström som gav oss stark motvind ner till Malmö ger oss nu stark medvind upp till Stockholm.

Vi sätter take-off thrust och susar iväg mot Stockholm och Bromma igen!

Efter en väldigt trevlig och pratsam flygning upp så är det dags att börja vår inflygning ner till Bromma. Vi får vektorering av Stockholm Control för en final bana 12, framför oss ligger TF323 som ankommer från Umeå.

Svänger ännu mera.

Och etablerad på ILS'en bana 12. Stockholm By Night, vi konstaterar att en av de största fördelarna med Bromma är just att man ser Stockholm under inflygningen, klockrent! Fin landning på Bromma och jag tackar för dagens flygning medans besättningen fortsätter raskt till nästa plan som avgår om 20 minuter eftersom dessa ska flyga som passagerare (passiva) upp till Umeå. Tack för mig! 

viktorssonm:
Spännande bilder!
Den sista är ju verkligen vacker 

thomashjelm:

Härliga bilder! Bromma ligger bättre till!

/T

Marcuzzz:
Mycket fina bilder! Den sista bilden är, som sagt, riktigt tjusig!

Får mig att minnas tillbaka till min prao förra året då jag åkte med på klappsätet på samma sträcka

//Marcus

Beppe:
Maffiga bilder!

Navigation

Up one level

Next page