IVAO-Finlandin nykytila

(1/3) > >>

Assiini:
Terpsis ja terkut taivaalta!

Tässä olen jo kotvasen tovin miettinyt seuraavaa.. Korostan sitä, että en missään nimessä halua osoittaa ketään sormella enkä haukkua. Viesti on lähinnä kysyvää tekstiä pitäen sisällään muutaman mielipiteen.

Itselläni on ollut IVAO:n tunnukset kohta kaksi vuotta ja siinä ajassa jäsenten määrä on lisääntynyt todella paljon. Tällä hetkellä Nikolla (joka muuten tekee mahtavaa työtä) on monia koulutettavia joka on mainio asia. Tynkkysen Mikael järjestää flaikkareita joita on ilmeisesti tälläkin hetkellä tulossa joitan kappaletta. Hienoa kundit Palanderin Jukka on valtion palveluksessa joka selittää hänen vähäistä aktiivisuuttaan. Jukkaakin näkee tuon tuosta silti langoilla näyttämässä esimerkkiä jäsenille kuten johtajan kuuluukin.

Mutta mitä tekee IVAO:n muu henkilökunta? Joitain en ole nähnyt ONLINE vuoteen, joten onko IVAO:n sivuilla oleva henkilökunnan taulukko ajantasalla ja minkä verran henkilökunta tekee työtä jota me perusspedet ei edes huomata? Teillä ei varmaan palkattoman harrastuksen johdosta ole pahemmin perusteluvelvollisuutta tekemisistänne mutta ainahan sitä kysyä saa

Kirjoitukseni ei ole vaalipuhe, älkää peljätkö, en ole tyrkyttämässä itseäni henkilökunnan jäseneksi. Mutta tiedän, että muutamat vähemmän ja enemmän kokeneet voisivat olla kiinnostuneita mikäli staffiin tarvitaan uutta verta. Kuten viisaammat sanoivat aikaisemmin, alkuinnostus on hyvästä mutta henkilökunnan jäsenillä pahasta. Näinhän se on, että kun suurin buumi on päällä niin silloin on valmis ottamaan kaiken maailmassa vastaan. Uskoakseni uusilla johtoon haluavilla henkilöillä kysymys on kuitenkin pelkästään divisioonan jeesaamisesta, ei kikkelin pidentämisestä alkuinnostuksen johdosta.

Miksi henkilökunta ei ole useammin online? Toiset on, toiset kerran vuodessa? Onko tilanne sama kaikissa muissa maissa, että henkilökunta pitää huolen firmasta ja sen ohella ei jaksa/kerkeä enää tulla verkkoon näyttämään mallia ja esikuvaa?

Onko IVAO Finlandilla kaikki "oolrait", kuten Matti Nykäsellä? Pyydän anteeksi, jos joku vetää herneen nekkuunsa.. Voin auttaa poisotossa selittämällä asiaani paremmin mikäli tarve vaatii. Kuten jo alussa sanoin, tarkoitukseni ei ole loukata ketään.

Ystävällisin terveisin Risto

AkiKettu:
Juu, tämä on kissa joka on syytä nostaa pinnalle, koska toiminnan kehittäminen vaatii aina aktiivista henkilökuntaa

Omalta osalta voin sanoa että nyt kesän olin purjehdusharrastuksen parissa ja nyt syksyn tultua kyllä tarkoitus palailla simuilemaan. Ja staffiduunin osalta kyllä on tässä projektia, voin sanoa että tuommonen ryhmälentojuttu on ainakin mietinnässä..

Arnoldi:
Tuo on kyllä totta. On vähän staffin porukka päässyt laiskistumaan. Joillakin on parempia ja toisilla taas sitten vähän huonompia syitä. Varmasti työ yms. vievät paljon aikaa ja harrastepohjaltahan tätäkin hommaa vain tehdään. Kuitenkin nyt pitäisi hieman tormistautua ja panostaa vaikka edes tähän joka viikkoiseen online-iltaan. Aktiivisuus Suomessa näinä iltoina varmasti ruokkii lisäliikennettä Keski-Euroopakin suunnalta.

Itsellänikin on ollut vähän opiskelukiireitä, niin ei ole aivan niin aktiivisesti kerennyt olla hommassa mukana kuin joskus tuossa vähän aikaa sitten. Toisaalta kuitenkin olen parhaimpani mukaan yrittänyt lentää/lennonjohtaa.

Se on hieno asia, että IVAO:on ollaan saatu lisää innokkaita jäseniä ja näin jäsenkoordinaattorina voinkin sanoa, että toivottavasti kasvu jatkuu yhtä hyvällä tasolla!

Mutta hyvä asia Risto, että otit asian puheille ja voidaan nyt käydä keskustelua tästäkin asiasta....

Assiini:
Kiitoksia fiksuista vastauksista kundit

Kyllähän se on selvää, että ei aina ja iankaikkisesti voi olla hommissa mukana. Tulee ajanjaksoja juuri sieltä tärkeimmästä eli IRL-maailmasta johtuen, jolloin ei yksinkertaisesti kerkeä mukaan kuten kerroittekin. Mikäli kyseisiä ajanjaksoja ei tulisi niin olisi hyvä kenties ehdottaa henkilölle, että hanki elämä. Mutta mikäli aktiivisuus on huomattavan pitkän aikaa alhainen niin mielestäni on miehen työ yksinkertaisesti siirtää itsensä syrjään ja antaa aktiivisimmille tilaa. On huolestuttavaa, mikäli henkilökunta-pestejä pidetään nakkisuojina; mitä korkeammalle noustaan niin sitä enemmän voi hengailla. Kyseessä ei ole kunnanhallinto joissa korkeampi virka tuo vähemmän duunia vaan harrastusmaailma, jossa pitäisi jaksaa painaa menemään, näyttää esimerkkiä ja kehittää uutta; valitettavasti ilman rahaa.

Omassa päässäni on usein kaikenlaisia ideoita joista ehkä konkreettisempana esimerkkinä kohta vuoden päivät kestäneet ryhmälennot. Käytännössähän se on se ja sama kuka ideoita tuo esiin mutta olisi kieltämättä joskus henkilökunnan toimestakin nähdä ja kokea jotain uutta.. Jouluflaikkari on se suurin ja paras mutta uskoisin, että sekaan mahtuisi jotain muutakin. Kuten kerroin, itse en ole tässä elämäntilanteessa valmis ottamaan henkilökunnan pestiä vastaan jospa sitä ylipäänsä koskaan edes tarjottaisiin. Kyse on juuri siitä, että en näe järkeä astua saappaisiin joihin minulla ei riitä aikaa. En tiedä olenko liian vanhoillinen mutta itse pidän IVAO:n staffeja pomoinamme ja mielestäni pomojen tehtävä on johtaa ja näyttää, jo muutaman kerran mainittua esimerkkiä.

Lisäksi pari kysymystä:

1) Henkilökunnalla on jos jonkinlaisia titteleitä ja tehtäviä. Mitä ne itse asiassa tarkoittaa? Olisi mukavaa voida kohdistaa ehdotuksensa ja ideansa juuri sille henkilölle kenen aihepiiriä asia koskettaa. Eli olisiko liikaa pyydetty pikkuinen henkilökuntaesittely?
2) Minkä verran teette duunia pimennossa eli meiltä tasamaan tallaajilta ulottumattomissa?
3) Minkä verran IVAO-Finland pitää yhteyttä muihin maihin? Entä IVAO:n päämajaan (eli ylimpään johtoon)?
4) Onko IVAO-Finlandin kaikki staff-paikat täytetty mitä tarve vaatii? Jos ei ole niin miksi ei? Joskus muistan kuulleeni, että esim FC2 tason käytännön koetta ei ole kukaan porukastamme kelpoinen vastaanottamaan, miksi ei? 

Ja nämä ei ole mitään opposition välikysymyksiä vaan ainoastaan uteliaan miehen tiedonjanoa

Risto

P.s Pahoittelut, että en muistanut kaikkia nimiä mainita tuolla ensimmäisessä viestissä. Taitaa Akikin olla tehnyt huomattavan paljon (kaiken?) IVAO-Finlandin eteen ohjelmistopuolella ja kyllähän herra ONLINE:ssakin häärää

kenkku:
Lyhyestä virsi kaunis: minulla on tällä hetkellä simuilun laskukausi menossa ja Linuxiin siirtymisen johdosta myös lennonjohtopuoli on jäänyt vähemmälle. Ikävä kyllä verkossa lentäminen ja johtaminen on toistaiseksi minulla ainakin puoliksi jäässä. Toivotaan, että innostus jossain vaiheessa taas lisääntyy, mutta ikävä kyllä minua ei tulla ainakaan lähitulevaisuudessa paljoa verkossa näkemään.

Navigation

Up one level

Next page