Liveryt blir suddigt

(1/2) > >>

mgerner:
Hej,

Har installerat ett livery för PMDGS 738 med winglets, som en kompis har gjort. Problemet är bara att liveryt blir suddigt. Man ser vad det står på planet, men det är väldigt oskarpt. De andra planen med add-on liverys från PMDG´s hemsida fungerar så utmärkt som de ska. Installerade om datorn och FS idag, och igår fungerade det som det skulle. Någon som har någon lösning? Tacksam för svar!

/Mikael

RoniisH:
Spara filerna i DXTBmp, utan mipmaps.

mgerner:

Spara filerna i DXTBmp, utan mipmaps.

Hur menar du? Ska jag ändra filformatet? Som det är nu så fick jag 72 filer och ersatte den vanliga pmdg-målningen, så att min målning är där istället. De filerna är i .bmp.

RoniisH:

Hur menar du? Ska jag ändra filformatet? Som det är nu så fick jag 72 filer och ersatte den vanliga pmdg-målningen, så att min målning är där istället. De filerna är i .bmp.

De .bmp filer du ska ändra på är det filer som har med repainten att göra, dvs fuse samt tail.

mgerner:

De .bmp filer du ska ändra på är det filer som har med repainten att göra, dvs fuse samt tail.

till .dxtbmp?

Är inte helt hemma på repaints och speciellt inte på hur man moddar paneler och sånt... kanske dags att börja

EDIT: testade att bara byta namn på filen till xxx.DXTBmp. Men resultatet blev att .DXTBmp blev en del av namnet, och .bmp hamnade ändå längst bak. Hur ska man lösa det?

Navigation

Up one level

Next page