BMA (ESSB) - UME (ESNU) med Malmö Aviation SE-DSS RJ100 [20081029]

<< < (5/5)

SAS570:

Kanske inte var normal turbulens utan mer "hoppig"? 
Ta det på rätt sätt, men hur vet du att det var normal turbulens?

Haha o vad kännetecknar "normal" turbulens, light chops eller

jhz94:
Framför motorerna hygglig, bakam=Hörselskada!!!

snillet:
nja motorljudet är inte så högt. jag satt precis bredvid motorerna när vi flög till Bulgarien och jag upplevde inte att det va så högt

Nexus82:

Haha o vad kännetecknar "normal" turbulens, light chops eller

Ständigt dessa frågor som söker svar...

Andreazz:

hur är motorvolymen i dom? Har ju bara varit utanför....

Jag satt som synes på bilderna alldeles vid motorerna i denna RJ100, och jag tycker ljudnivån var helt okej för att vara just bredvid motorerna under flygningen.

Kan däremot hålla med om att sätena är ganska trånga, eftersom den har 3-3 säten i kabinen. Inrikes MD80 för att ta som exempel har ju 2-3 vilket gör att den upplevs lite mindre "trång". Å andra sidan har ju längre flygplanskropp vilket gör att det ryms fler säten på längden.

RJ100 däremot har ju 3-3 som sagt vilket gör att det blir lite trängre, men väl på plats i stolen är det rätt okej.

Personligen gillar jag 736 och 738 sätena, dom känns bredare och lite större.

Om jag till exempel jämför med att sitta bredvid MD80 motorer (längst bak) så var detta inte alls så farligt i jämförelse.  Har ju dock inte testat olika sittplatser i RJ100, dom 2 gånger jag åkt har jag suttit alldeles bredvid motorerna.

Men MD80 är ju tyst i 90 % av kabinen förutom dom rader som är närmast motorerna såklart.. Ett flygplan som har motorerna i mitten av kabinen blir ju ljudet lite mer fördelat.

Navigation

Up one level

Previous page