Några bilder från Umeå

(1/4) > >>

Ogge:
Hej!

Jag håller på att skola för ett certifikat på en motorseglare, en Grob 109b, här i Umeå. Flygsäsongen i klubben är från 1 april till 31 oktober. Alltså börjar det bli tajt med tid nu för att flyga.

Det enda jag har kvar till certet är en EK-flygning till annan flygplats, ca 12 EK-landningar och 3 timmar EK-flygning. Så idag, i och med det fina vädret plus höstlov, passade jag på att ligga i varvet och göra några studsar.

Jag tog några få kort som jag tänkte visa. Tyvärr är bilderna tagna med min mobiltelefon, alltså är det skitdålig kvalité.  Aja, här är de:

Motorklubben, Segelflygklubben och Fallskärmsklubben
[ Attachment not found - or removed ]

Umeå flygplats är belagd otroligt nära centrum, och ibland blir man "tvungen" att ta varvet så man flyger ovanför stan. 

Universitetet (skitdålig bild).

Pga en drös ankommande plan från Arvidsjaur fick jag ta ut varvet lite extra, det förklarar den långa finalen.

Och slutligen en bild på mig själv. 

Nu väntar en låååång period på fem månader innan man får komma upp igen. 

Tack och hej!

Nemesis:
Lycka till på din väg mot motorsegel!=D
Varför behöver du vänta 5månader?

Ogge:

Lycka till på din väg mot motorsegel!=D
Varför behöver du vänta 5månader?

Tackar
Eftersom dagarna på vinterhalvåret är så pass korta så skulle jag tro att det inte går ihop ekonomiskt, då väldigt få har tid att flyga. Därför ställer man av dem. (Man får alltså inte flyga efter skymningen)

Andreazz:
ooh, riktigt grymma bilder Oskar! Final bilden bana 14 är skönast  Ska kanske upp en sväng med UCD i morgon förmiddag som en avslutningsflygning av säsongen! 

Tackar
Eftersom dagarna på vinterhalvåret är så pass korta så skulle jag tro att det inte går ihop ekonomiskt, då väldigt få har tid att flyga. Därför ställer man av dem. (Man får alltså inte flyga efter skymningen)

precis, kan också tilläggas att 100 timmars service utförs på flygplanen under denna period (november-mars)

Marcuzzz:
Fina bilder

Tog segelcert i somras och har nyligen börjat skola till motorseglarbehörighet i Borlänge. Våran motorseglare går dock året runt.

//Marcus

Navigation

Up one level

Next page