FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
25.07.17, 18:55

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Vaihtoehtoja nykyautoille
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 2 [3] 4 Reply Print
Author Topic: Vaihtoehtoja nykyautoille  (Read 20859 times)
Antti Laukkanen
Offline Offline

Posts: 5228
Date Registered: 11.11.03

Re: Vaihtoehtoja nykyautoille
« Reply #40 on: 20.03.15, 12:50 »

Mielenkiinnosta, mitä vuosimallia A4 oli ja paljonko ajettu? Tutun mbe (W212) 250cdi:ssä on pitänyt vespumppua vaihdella ja suuttimien kanssa ongelmaa, joten kyllä niistä laatuautoistakin jotain löytyy. Eikä ollut vielä paljon ajettu.

Vuosimalli on 2007 ja nyt on taulussa liki 250 tkm. Edellä mainitut ongelmat sijoittuivat välille 126-196 tkm. Ensimmäinen suutin laukesi helmikuussa 2011 eli vajaan neljän vuoden iässä siinä 126 tonnin kohdalla. Viitisenkymmentä tonnia meni ajellessa niin, ettei suutinpuoli toiminut kunnolla kuin hetkittäin. Se oli ikävää. Meno oli välillä vähän takkuista. Mutta odotus palkittiin ilmaisilla suuttimilla... Pumppu meni siinä 196:n kohdalla. Ajankohtaa en nyt just tarkkaan muista, mutta kai siitä pari vuotta alkaa olla. Sen jälkeen se on kyllä toiminut koko lailla ongelmitta (*koputtaa päätä). Nyt on just menossa takajarruremppa, jako- ja apulaitehihnojen + kiristimien yms. tilpehöörien vaihto sekä laturin vapaakytkimen uusiminen. Ne nyt ovat toki kulutusosia, mutta uppoaahan niihinkin aika monta markkaa. Odottelen tässä jännityksellä saanko laitoksen pois pajalta tänään vai olenko viikonlopun ilman autoa.

-A-

Fournier pilots of the world - unite!
Jonathan Bäck
Offline Offline

Posts: 53
Date Registered: 14.08.09

Re: Vaihtoehtoja nykyautoille
« Reply #41 on: 07.04.15, 18:42 »

Tämän kyllä allekirjoitan. Ehkä vielä joskus. Mutta voisi olla kiva omistaa esim. ´66 -mallinen!

-A-

Tämä on kyllä sen luokan täky, että siihen on mahdoton olla tarttumatta  Grin Tässä Antille komia El Camino, ei tosin -66:nen vaan pari vuotta vanhempi:

[ attachment removed / expired ]

350 pikkulohko ja TH400 automaatti, molemmat todennäköisesti 60-70-luvun vaihteesta. Nätissä kunnossa ja tekniikka pelaa. Kolme viimeisintä katsastusta huomautuksitta. Joudun luopumaan tästä kun perheessä on neljä muutakin autoa.

http://www.nettiauto.com/chevrolet/el-camino/7034775

FlightFoorumilaisille special price for you only!

Jontte
Antti Laukkanen
Offline Offline

Posts: 5228
Date Registered: 11.11.03

Re: Vaihtoehtoja nykyautoille
« Reply #42 on: 13.04.15, 07:49 »

Heh, näemmä on! Onpas kyllä hienon näköinen Kamiina. Jos olis jonkinlaisia realistisia mahdollisuuksia, tulisin heti tänään katsomaan. Mutta nyt ei oikein pysty kykenee, ku pitäis ensin keksiä uusi leipäduuni.

-A-

Fournier pilots of the world - unite!
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Vaihtoehtoja nykyautoille
« Reply #43 on: 03.11.15, 06:40 »

Jokseenkin hyvä mainos tässä . . .  Pistää kyllä naurattamaan useammankin kerran Grin

https://www.youtube.com/watch?v=r5xOvwNhpAc

Antti Laukkanen
Offline Offline

Posts: 5228
Date Registered: 11.11.03

Re: Vaihtoehtoja nykyautoille
« Reply #44 on: 17.11.15, 18:02 »

Pitkällisen tauon jälkeen eksyin taas tähänkin ketjuun. Ajattelin vain mainita, että Audista meni tuossa syyskuulla taas suutin. Olihan siinä monenmoista muutakin pikkuvikaa, kuten hajoneet keskuslukkojen kaukosäätimet, rikkoutunut kytkinpolkimen anturi (jonka vuoksi vakkari lakkasi toimimasta), sekä sitä sun tätä. Semmoinen lievämuotoinen epävarmuus ja pelko perille pääsystä alkoi olla läsnä. Näemmä tuolla ensimmäisessä avautumisessa ko. ketjuun yli seitsemän vuotta sitten olen kirjoittanut samasta aiheesta. Menin ja vaihdoin sen pois. Palasin Volvo-mieheksi. Mikään ei ole yli kuukauteen mennyt rikki! Mutta kyllä nuo harrasteautot yhäti vaan kiehtoisivat  Smiley

-A-

Fournier pilots of the world - unite!
Sauli Vuori
Offline Offline

Posts: 906
Date Registered: 05.09.08

Re: Vaihtoehtoja nykyautoille
« Reply #45 on: 17.11.15, 20:01 »

Tää on kiva ketju. Minultakin sen verran väliaikatietoa, että myin pitkin hampain edellisellä sivulla kuvaamani Z Nissanin. Työnkuva muuttui siinämäärin, että tarvitsin ympärivuotisen taloudellisen kärryn. Ratkaisu löytyi BMW mallistosta, 320d vuodelta 2011 ja hyvällä varustuksella sekä pienellä ajomäärällä. Vaan eipä tuo Baijerilainen herätä minkäänlaisia fiiliksiä, joten vanhemman harrastepelin ostan ensi kesäksi varmasti. Japanilaiset 70- 80 luvun urheiluautot viehettävät edelleen lukuisien ja niin lukuisien amerikkalaisten jälkeen. Mulla on elämäni varrella ollut varmaan yli parikymmentä jenkkiautoa, olin nuorempana niin fanaattinen, että meillä oli kolme Pontiac Firebirdiä samaan aikaan. Emännällä musta Trans Am, mulla valkonen ja talvikäyttis oli Formula350 vuodelta 1990. Vieläkin huvittaa, kun muistelee vanhoja aikoja, jolloin autot oli kaikki kaikessa. Asuttiin vuokraluukussa ja kaikki fyrkat meni autojen ylläpitoon   Grin

- Meine Ehre heisst Treue -
Jouni Olavi Rautio
Offline Offline

Posts: 1152
Date Registered: 30.11.02

Re: Vaihtoehtoja nykyautoille
« Reply #46 on: 22.11.15, 19:37 »

Tuli tuossa laajennettua repertuaaria matala-autoon, eli noiden Rankkujen kaveriksi oravannahkakaupalla Rover 2000TC vuodelta -72.  Tongue
Vaihdossa meni tommonen "kohtuu pehmeä" Classic joka oli tarkoitus palastella mutta en vielä ehtinyt, nyt se meni uudelle omistajalle elintenluovuttajaksi.

Juu ei ole kasilla tuo pikkuauto, kaseja on kuitenkin jo tontilla joten kummastellaan nyt välillä vanhakantaista nelosta. Hittolainen että olin fiiliksissä kun pörisin Roverin kabiinissa tuolla pajassa, auto ei ole ajokunnossa mutta kyllä se old timer-sisusta nuppeineen hiveli mieltä siitäkin huolimatta.
Hannu Koponen
Offline Offline

Posts: 59
Date Registered: 10.10.09

Re: Vaihtoehtoja nykyautoille
« Reply #47 on: 24.11.15, 13:13 »

Minulla myös Rover 2000 TC -72. Tuotu muuttoautona sumujen saarelta -75 ja palvellut täällä omistajaansa tämän vuosituhannen alkupuolelle. Nyt on peltihommat tehty, liikkuu omin voimin, vielä jarrujen laitto ja keväällä leimaa hakemaan.
Toisena klassikkona Alfa Romeo 1750 Berlina -71, valmis käyttöön ja näyttöön. Keväällä pitäis siihenkin hakea tuore leima.
Harkinnassa olis vielä Roverin 3500 V8, ehdokaskin valmiiksi katsottuna...
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Vaihtoehtoja nykyautoille
« Reply #48 on: 30.11.15, 06:37 »

Heh . . . ai onko "niissä" tuommoinenkin riesa? Tämähän on niinkuin jostain painajaisesta: ajovalo pimeni/auto korjaamolle, jokaisellahan nyt aina löytyy muutama satanen ylimääräistä tuommoisiin juttuihin.
 laugh
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/pimeniko-auton-valo-saat-vaihtaa-itse-vain-vanhanaikaisen-lampun/5580984

Jarmo Kohtanen
Offline Offline

Posts: 1142
Date Registered: 04.08.10

Re: Vaihtoehtoja nykyautoille
« Reply #49 on: 30.11.15, 09:36 »

Heh . . . ai onko "niissä" tuommoinenkin riesa? Tämähän on niinkuin jostain painajaisesta: ajovalo pimeni/auto korjaamolle, jokaisellahan nyt aina löytyy muutama satanen ylimääräistä tuommoisiin juttuihin.
 laugh
http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/pimeniko-auton-valo-saat-vaihtaa-itse-vain-vanhanaikaisen-lampun/5580984

Quote
Mikä on toimintavarmin valotyyppi?

Korkealaatuinen led on pitkän käyttöikänsä vuoksi varmin.

Miksi tien päällä näkee niin paljon uudehkoja Volsuja (varsinkin Jettaa jossa pyöreät perävalot) joissa on iso osa perävalojen ledeistä pimeinä? Saattaa olla että vain kolmannes enää palaa ja muut pimeinä.
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Vaihtoehtoja nykyautoille
« Reply #50 on: 25.01.16, 12:22 »

Näissä käytetyissä autoissa ja niiden luotettavuudessa merkitsee näköjään paljon sekin, että sattuuko ostamaan hyvän vai huonon yksilön. Tuo meidän uudempi Alfa-156 vm 2002 on nyt ollut käytössä kolmisen vuotta ja nyt vasta jouduin ostamaan siihen ensimmäisen varaosan.
Tuo varaosa oli parkkivalon polttimo, hinta seitsemän euroa! Aika hyvin vai . . . .  Grin
En laske mukaan öljyn ja suodattimen vaihtoa, rengas-sarjaa, erikoisvanteita talvirenkaisiin tai vetokoukun asennusta vaan kyseessä on siis ensimmäinen varsinainen rikki mennyt auton osa. Ilmastointi oli rikki jo ostettaessa eikä sitä ole korjattu.
Autolla on mittarissa noin 280.000km mutta siis, että parkkivalon polttimo meni rikki . . . on se pojat rankkaa! Katsastin auton juuri tänään, ei vikoja ja läpi meni! Arvatkaapa vaan kiinnostaako merkinvaihto?
No,ei Tongue

Topi Falkenberg
Offline Offline

Posts: 2668
Date Registered: 12.12.08

Re: Vaihtoehtoja nykyautoille
« Reply #51 on: 26.01.16, 08:07 »

Näissä käytetyissä autoissa ja niiden luotettavuudessa merkitsee näköjään paljon sekin, että sattuuko ostamaan hyvän vai huonon yksilön. Tuo meidän uudempi Alfa-156 vm 2002 on nyt ollut käytössä kolmisen vuotta ja nyt vasta jouduin ostamaan siihen ensimmäisen varaosan. Tuo varaosa oli parkkivalon polttimo

Yhtään väheksymättä valintaasi Jari Grin mutta Alfa on kyllä ylihinnoiteltu Fiat. Fiat joita olen omistanut kaksin kappalein olivat erinomaisen hyviä juurikin mainitsemassasi genressä. Regatan polttimot kestivät melkein viisi vuotta ennen ensimmäistäkään poksahdusta... kaikkea muuta siitä kyllä paukkui 100 000 km taipaleella: välikannen tiivisteen öljyvuoto oli ostettu ominaisuus, hinaukseen johtaneita sähkövikoja oli ainakin kerran vuodessa ja armotonta ruosteen rapinaa joka nurkassa. Munan muotoinen Idea oli sähköjen ja ruosteensuojauksen puolesta jo paljon parempi, paitsi polttimot eivät kestäneet ihan viittä vuotta, ja niin tai kyllä sähkövikaan senkin matka tyssäsi, kun melko arvokas ajonestolaite sanoi itsensä irti. Eli paaliin päätyi senkin ropposen matka.

Nykyisessä Rellu Scenicissä ei mahtavan arvonalennuksen lisäksi ole muuta hyvää kuin se, että se on suht hiljainen kaikissa nopeuksissa, menee suoraan, ilmastointi toimii ja siinä on säädin jolla ajonopeuden saa haluamansa mukaiseksi. Satakakskymmentä tonnia se toimi aika luotettavasti, mutta sen jälkeen "edullisten" varaosien vaihdattaminen alkaa maksamaan maltaita, koska kaikki (mm. hihnat, flexin moottori ja johtosarja, laturi ym) on kaiken alla tai muuten hankalassa paikassa huoltamisen suhteen.
Jari Vanhatupa
Offline Offline

Posts: 3653
Date Registered: 27.03.08

Re: Vaihtoehtoja nykyautoille
« Reply #52 on: 26.01.16, 16:14 »

Yhtään väheksymättä valintaasi Jari Grin mutta Alfa on kyllä ylihinnoiteltu Fiat. Fiat joita olen omistanut . . . . .

Juu eipä mitään, empä ole perehtynyt tuohon, että montako osaa tuossa Alfassa on samoja mitä oli sinun Fiatissa mutta mainitsemasi viat kyllä loistavat poissaolollaan. Huh
Autovalinta osui tuohon Alfaan lähinnä edellisestä kolarissa tuhoutuneesta 156:sesta tulleiden kokemusten perusteella. Mikään muu kuin Alfa ei enään tuntunut miltään vaikka muitakin vaihtoehtoja koitettiin miettiä, ne vaan oli jotenkin niin nössöjä, huteria  ja mitäänsanomattomia.
Tämä 156:nen tuli tuolta ruotsinkieliseltä rannikolta ja edellinen omistaja myi sen ylimääräisenä pois ja jatkoi ajoja toisella autollaan Volvolla. Kyselin häneltä, että mitä korjauksia olet joutunut Alfaan tekemään, että mitä siihen on uusittu viimeaikoina? Vasaus oli yllättävä:  "Ei siinä ole ollut koskaan mitään vikaa" Ajattelin heti, että siinähän puhut mutta kaupat siinä sitten syntyivät.
Kesän tultua huomattiin sitten ettei ilmastointi toimi mutta sitä ei silti ryhdytty korjuuttamaan. Vuodet kuluivat ja auto toimi koko ajan aina täsmälleen samoin eikä mitään vikoja tullut vaikka kyseessä oli paljon ajettu auto . . . outo juttu ajattelimme, tämän täytyy olla jotenkin hyvä yksilö, kaikki vaan toimii. Paitsi että nyt meni sitten  se parkkivalon polttimo rikki!  Onko tämä nyt jokin  enne,  nytkö se alkaa,  hajoaako nyt kaikki?
 laugh

Sauli Vuori
Offline Offline

Posts: 906
Date Registered: 05.09.08

Re: Vaihtoehtoja nykyautoille
« Reply #53 on: 26.01.16, 19:05 »

Pääsin ( jouduin ) kerran ajelemaan yhden illan tuttuni Alfa Romeo Breralla. 260hv, manuaaliaski ja neliveto jättivät suhteellisen lähtemättömän vaikutuksen. Hintaluokassaan uskomaton laite - vaikkakin kuuluu jo kategoriaan nykyauto.

Arvostan Alfa Romeota merkkinä varsin paljon, sillä on hieno historia ja lähes kaikki sen tuottamat autot erottuvat tusinatuotteista ( mukaanlukien saksalaiset itsetunnonkohottajat kuten MB ja BMW ). Yhteistyö FIAT:in kanssa ja samat alihankkijat näkyvät toki kaikkialla, kun osaa katsoa. Elektroniikka, katkaisijat, muoviosat ym, mutta silti siinä on se jokin. Oikeastaan Alfa on yhtä paljon Fiat kuin Audi on Volkkari.

Ihan suoraan sanottuna nykyisen kolme vuotta vanhan 3-sarjan BMW:n sijaan ajelisin paljon mieluummin saman hintaluokan Alfalla. Syy, miksi en aja, löytyy kun katsoo takataskuun. Siellä olevassa rahansäilytysläpyskässä ei ole tarpeeksi €uroja Alfaan ja sen ylläpitämiseen. Harraste - ja hupiautona sellainen Brera olisi upea, mutta siihenkin se on vielä tällä hetkellä meikäläiselle liian hintava. Olettaen vielä, että sen vaihtaminen - ja / tai myyminen ei ole ihan helppo juttu. Paitsi hinnalla. Hinnallahan menee kaikki kaupaksi...

« Last Edit: 26.01.16, 19:12 by Sauli Vuori »

- Meine Ehre heisst Treue -
Niko Korpela
Offline Offline

Posts: 628
Date Registered: 08.01.10

WWW
Re: Vaihtoehtoja nykyautoille
« Reply #54 on: 26.01.16, 19:12 »

Alfat ovat kyllä hienoja autoja, mutta mitenkäs usein niihin pitää tehdä "Sekopää" siis Jakohihnan vaihto?

Itse ymmärtänyt vaihtovälin olevan vain 60 tkm, ja se ei ilmeisesti ole aivan ilmainen työ, jos korjaamolla teettää, varsinkin jos kyseessä V6 moottori?

Lone Wolf, No Club...
Sauli Vuori
Offline Offline

Posts: 906
Date Registered: 05.09.08

Re: Vaihtoehtoja nykyautoille
« Reply #55 on: 26.01.16, 19:17 »

Alfat ovat kyllä hienoja autoja, mutta mitenkäs usein niihin pitää tehdä "Sekopää" siis Jakohihnan vaihto?

Itse ymmärtänyt vaihtovälin olevan vain 60 tkm, ja se ei ilmeisesti ole aivan ilmainen työ, jos korjaamolla teettää, varsinkin jos kyseessä V6 moottori?

Niko on asian ytimessä, jakohihna useimpiin Alfan Veekuutosiin on tiuhalla vaihtovälillä. Tosin eipä muiden merkkien ketjukoneetkaan ole ikuisia. Nissanilla ketjut venyy, BMW:llä ongelmia sekä bensa, että etenkin diesel malleissa. Yhden Bemun dieselmoottorin jakoketjurempan hinnalla tekee kolme Alfan jakopäätä. Volkkarin ( ja premium volkkarin eli Audin ) jakoketjuissa runsaasti ongelmia. Nämä eivät mutua, vaan käytännön kokemusta omasta käytöstä  Sad

Varmuuden vuoksi vaihdoin kakkoskiesin Jakomäen Mersuun, palataan standardiosastolle kevyillä käyttökuluilla. Vm. 2012 CT200h Leka ei herätä tunteita, mutta on halpa käyttää, ja ei ole vikoja. Nykyinen 3-sarjalainen palvelee kesään asti, jonka jälkeen sekin laitetaan lihoiksi ja katsellaan sille sopivaa korvaajaa. Siinä ei onneksi ole ollut vikoja, tosin ei ole kilsojakaan vasta kuin 80tkm.
« Last Edit: 26.01.16, 19:25 by Sauli Vuori »

- Meine Ehre heisst Treue -
Niko Korpela
Offline Offline

Posts: 628
Date Registered: 08.01.10

WWW
Re: Vaihtoehtoja nykyautoille
« Reply #56 on: 26.01.16, 19:32 »

Otsikon mukaisesti, onko foorumilaisilla kokemuksia "Japanilaisista Jenkkiautoista" eli esim. Nissan Maxima, Kia Magentis, Hyundai Sonata jossa 2.7-3.0 litrainen V6 moottori.


Tämä talvi, koska nyt on "Nelivetojen Kesä" mennään "Nurmikkomaasturilla" mutta kevään tullen iskee autokuume, kiinnostaisi tuollainen ym. kulkuneuvo.

Nykyautojahan nuo taitavat tavallaan olla koska niissä taitaa olla jo Can väylät ja OBD II, mutta löytyisikö niistä kokemuksia käytössä?

Pellit taitavat noissa kasvaa "Norjan Kromia" melko helposti, mutta tekniikka kestää maapallon ympäri useamman kerran?

Tuollaisen hankinta kiinnostaisi kyllä, bensalle lienevät persoja, ja päästöt/vero ei aivan pienimmästä päästä?

Hankintaa rajoittanee myös se, että mielestäni henkilöautossa on Bensiinimoottori ja Manuaalivaihteisto, eli siis kolme poljinta  Undecided

Kerokaahan jos jollakulla kokemuksia?

Lone Wolf, No Club...
Sauli Vuori
Offline Offline

Posts: 906
Date Registered: 05.09.08

Re: Vaihtoehtoja nykyautoille
« Reply #57 on: 26.01.16, 19:43 »

Otsikon mukaisesti, onko foorumilaisilla kokemuksia "Japanilaisista Jenkkiautoista" eli esim. Nissan Maxima, Kia Magentis, Hyundai Sonata jossa 2.7-3.0 litrainen V6 moottori.


Tämä talvi, koska nyt on "Nelivetojen Kesä" mennään "Nurmikkomaasturilla" mutta kevään tullen iskee autokuume, kiinnostaisi tuollainen ym. kulkuneuvo.

Nykyautojahan nuo taitavat tavallaan olla koska niissä taitaa olla jo Can väylät ja OBD II, mutta löytyisikö niistä kokemuksia käytössä?

Pellit taitavat noissa kasvaa "Norjan Kromia" melko helposti, mutta tekniikka kestää maapallon ympäri useamman kerran?

Tuollaisen hankinta kiinnostaisi kyllä, bensalle lienevät persoja, ja päästöt/vero ei aivan pienimmästä päästä?

Hankintaa rajoittanee myös se, että mielestäni henkilöautossa on Bensiinimoottori ja Manuaalivaihteisto, eli siis kolme poljinta  Undecided

Kerokaahan jos jollakulla kokemuksia?


Maximasta on kokemuksia. Ruostuu herkästi, tekniikka pelaa, kaksilitrainen V6 ( saa siis myös kolmelitraisena ) on täysin alimitoitettu painoon nähden. Muuten mukava hiljainen auto, eikä ole hinnalla pilattu. Jos saa ehjäpeltisen, vähän ajetun, niin mielestäni hyvä valinta pieneen ajeluun. Sillä kun laskettelee menemään, niin on melkein kuin Buickilla ajelisi  Grin Bensaa se vei 8,5-11 litraa, riippuen vuodenajasta ja ajo-olosuhteista. Ei vikoja. Ja vm oli 2002.

- Meine Ehre heisst Treue -
Niko Korpela
Offline Offline

Posts: 628
Date Registered: 08.01.10

WWW
Re: Vaihtoehtoja nykyautoille
« Reply #58 on: 26.01.16, 20:19 »

Kiitos Sauli.

Tuollainen Maxima tosiaan 3 litraisella olisi haussa, Bensankulutus ei haittaa, niin kauan kuin sitä mittarilta saa rahalla.

Tekniikka ei itsellekään ole rakettitiedettä, mutta tuota "Kemppiliimaa" en osaa käyttää...

Täytyypä alkaa tutkimaan Nettiautoa, nuo taitavat olla melko pitkälti kaikki vain automaagilla varustettu?


Lone Wolf, No Club...
Sauli Vuori
Offline Offline

Posts: 906
Date Registered: 05.09.08

Re: Vaihtoehtoja nykyautoille
« Reply #59 on: 26.01.16, 20:47 »

No prob  Smiley Kyllä niitä kolmekiloisiakin pitäisi manuaalina löytyä. Tosin suomiautoista kait valtaosa niistä myytiin automaattina. Tuo Maxima on kanssa mielestäni niitä autoja, joissa saa paljon autoa pikkurahalla. Tilaa, hyvät varusteet ja luotettava käytössä. Kolmella donalla saa jo hyvän ja viitosella virheettömän  Smiley

- Meine Ehre heisst Treue -
Pages: 1 2 [3] 4 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1