Micproblem

(1/2) > >>

Adam:
Nu har man börjat på alvar med online flygnigen och då vill man att saker ska funka men nej... får inte con med ESSA_APP idag tex när jag byter från Sweden 118.400 till 126.650 så slutar miken att funka helt och hållet tror APP blev lite sur pga det ber om ursäkt till APP men nu till dilemat vad kan felet vara, brandväggen är av alla sladdar är i och micen är inte mutad eller off snälla hjälp mig vill ju flyga online 

Twotter:
Mer info!
HVa bruker du? Squawkbox? FSInn? Intergret lydkort? Eksternt lydkort i tillegg? USB headset? Vanlig headset? Vatsim? Ivao?

nighty142:

Det var många i kväll (includinjg me) som hade problem med TeamSpeak-kontakter.
Det kan inte vara fel på alla mikrofoner/headsets. Försök igen i morgon.
/J

http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,82616.msg973626.html#msg973626

MagnusGustafsson:
Hejsan!

slutar miken att funka helt och hållet tror APP blev lite sur pga det ber om ursäkt till APP

Adam, jag blev absolut inte sur!

Gällande text eller voice användning och skiftande mellan dessa, är det ett anorlunda handhavande för controller som även pilot. Och man försöker hela tiden veta om vilket är det primära komunikationssättet, eftersom avsaknad av kontakt voice eller text finns det skilda procedurer för ankommande trafik! Därav en liten frenesi för att säkerställa vilket är det primära komunikationssättet, för att säkerställa säkert separation och vektorering in till flygplatsen!

Det är bara att flyga på, välkommen åter igen!

Magnus Gustafsson
C1 VATSIM
(gårdagens ESSA_APP)

nighty142:
Aha då var det VATSIM, disregard mitt förra inlägg! 

Navigation

Up one level

Next page