Problem - Kan inte komma online på IVAO

(1/5) > >>

Snubbelibubben:
Hej

Nu har jag fått problem, och kan inte komma online på IVAO. Jag får följande fel meddelande:

"IvAp - Flightsimulator Interface

Connection to the IvAp Network has been lost.
We vill try to reconnect to the Network Interface, check if the Network Interface is running on the correct machine."

Någon som vet vad det är för fel och hur man rättar till det?

Tacksam för svar

/Johan

cast65:
IVAO har bytt servrar under dagen, kan vara det som är problemet...

/Carl

Snubbelibubben:
Ja, jag har faktiskt löst det nu.
Jag drog till IVAOs hemsida och kollade vilken mjukvara ("revision") som dom delar, där ifrån, och upptäckte att min mjukvara var gammal, så jag laddade ner och instalerade den i stället.
Och det fungerade! Så problemet var helt enkelt gammal programvara. Nu är jag påväg till Kiruna med en B737-800

Happy landings

/ Johan

Nippegubbe:
Inormation om serverbytet och byte av IvAp har IVAO skickat ut vi mejl två gånger. Sedan har IVAO mejlat ut när onlineverksamheten skulle ligga nere när servrarna skulle bytas. Så för alla som inte har den senaste IvApen bör genast uppgradera sig för att få det att fungera med de nya servrarna.

alxXx:

Inormation om serverbytet och byte av IvAp har IVAO skickat ut vi mejl två gånger. Sedan har IVAO mejlat ut när onlineverksamheten skulle ligga nere när servrarna skulle bytas. Så för alla som inte har den senaste IvApen bör genast uppgradera sig för att få det att fungera med de nya servrarna.

Verkligen? Jag har inte fått något e-mail angående serverbytet.

Navigation

Up one level

Next page