Oppaita

(1/3) > >>

Assiini:
Moi

Tuli tuossa ryhmälentopuussa olevasta Lehtisen Henrin viestistä mieleen, missä hän kertoi Venäjälle menon systematiikasta metrijärjestelmän osalta, että voisiko joku osaava tehdä oppaan juuri ko. asiasta? Lisäksi NAT-toiminnasta kiinnostaisi saada kunnon suomenkielinen opas kun se herättää arvailua ja epätietoisuutta todella paljon. Itseäni kiinnostaisi lentää merten yli mutta NAT-pelko on voimakas...

Eli olisiko moisessa järkeä ja olisiko toteuttajia? Mitä muita oppaita voisi olla? Lentäjän käsikirja vastaa peruskysymyksiin hyvin, joten aivan ruohonjuuritasolle ai tarvnne mennä..

Ripa

AkiKettu:
Ja jos joku kirjoittaa ja lupa saadaan, voidaan se liittää tonne lentäjän käsikirjaan, niin on kaikki ohjeet samassa paikassa.

Sama koskee kaikkia "järkeviä" (eli josta on hyötyä ja hyvin kirjotettu) oppaita.

Assiini:
Quote

Voin työstää tuosta Metrisäädöstä jotain materiaalia tässä piakkoin, stay tuned.


Hieno homma Ja kun vauhtiin pääset niin työstä samalla NAT:sta ja muutenkin merenylitys kulttuurista, Atlantic Clearancesta ja kaikesta mikä siihen liittyy

Assiini:
Quote

Yhhyh! NAT:ssa on sen verta lisähommaa, että saa odottaa huomiseen 


No ei ole paha viive Pitää tarkastella tota luomustasi kun pääsee duunista himaan..

sami:
QNH/QFE eroista voisi mainita että ainakin oikeasti me ajetaan QNH:lla ja kartoista löytyy QFE->QNH konversiotaulukko ja useimmiten lennonjohtaja tai atis kertoo QNH:n suoraan. Samoin IAL-kartoissa on minimit/korkeudet jaloissa EAG:n kartoissa, helpottaa mukavasti. Mutta selvitykset tulee tosiaan metreissä mutta sitten vaan taulukosta/kartasta katsotaan että paljon se on jaloissa. Ja jos koneessa on niin tietysti se metrinen korkeusmittari näkyviin.

Ja oikaisuita tai muuta on myös melko turha odottaa tuollapäin. NDB:t ovat kovaa valuuttaa vielä..

[ Attachment not found - or removed ]

Navigation

Up one level

Next page