Paneeleja harrastajille

(1/16) > >>

JylhaMi:
Heippa fellow simmers 

Työnalla on pöytämallinen CNC jyrsin jolla tarkoitus päästä ajamaan 2mm alumiinia ja muovia, sekä myöhemmin MDF levyä simujen paneeleihin.

En lupaa muuta, kuin että tämän vuoden puolella jyrsin ei ole valmis 

X-liike 890mm
Y-liike 460mm
Z-liike 175mm

Tällähetkellä:

-Elektroniikkaa toimii, NC-STEP 3D ohjauskortti
-Ohjaus toimii, Ubuntu ja EMC2 ohjaus
-Runko tulee kasaan ensi viikolla
-Kuularuuvit ostamatta
-Jyrsinpää aluksi joko normaali yläjyrsin tai Dremel, Kress 1050W jyrsin tilattu Saksasta.

Kasaamista riittää

Paneelin kuviksi parhaiten käy Autocad dxf tai dwg.

Makoy:
Vau 
Laita ihmeessä kuvia ja juttuu rojektista.
Mullakin oli mielessä rakennella tollanen, mut kun oon kerenny jo tekemään melkein kaikki paneelit käsivoimin.

Marco

JylhaMi:
Jeps,

Laitetaampa ensviikolla kuvia projektista...

Jos homma yhtään toimii, niin esim. ton garmin 530:n etupaneelin voisi jyrsiä hieman 3-uloitteiseksi.

tigert:
Tolla jos saisi kanssa tehtyä piirilevyjä, voisi hyvin yrittää esim. tehdä pienen sarjan noita Garmin 530 -paneeleita, etulevy ja siihen taakse kiinni piirilevy missä on kytkimet.

Pitäisi vain löytää jostain kunnon pikku-TFT minkä saa VGA:han tai tv-outtiin ja jossa ei ole niin älytöntä omaa piirilevyä kuin tuossa PSOne:n LCD:ssä mikä mun omassa Garmin-paneelissani ja MIK:in simussa on. Sen kyllä sai viriteltyä muttei se ole kovin nätti paketti paneelin takaa katsottuna

Menee vähän offtopic:iksi, mutta onko kukaan seurannut josko näyttöpuolella olisi jotain kiinnostavaa tapahtunut? GNS430:een sopiva pikkuinen näyttö olisi kanssa kiintoisa idea, mutta se pitäisi jotenkin saada kiinni windowsiin, ja toimimaan osana työpöytää.

- T

Edit: oho... http://www.avionicslcd.com/3.5_inch_VGA_LCD/3.5_inch_VGA_LCD.htm - tyyris vaan mutta aikas kiintoisa putiikki...

JylhaMi:
Mä ostin oman paneelin Elektrolinnasta, eli ihan normi LCD 3,5" monitorimaksoi muistaakseni n. 120€, toimii TV-out:sta
Ihan sama näyttöelementti kuin PSonessa.

Kyllä tuolla piirilevyjä pystyy jyrsimään, samalla saisi kiinnitysreiät ja lattakaapelin läpiviennit siististi.

Navigation

Up one level

Next page