[IVAO] Har Sverige lagt ner....?

(1/2) > >>

Per57:
Hej alla.
Jag funderar bara om den svenska IVAO organisationen har slutat......eller tappat lusten?
Har varit in på "Ögat" och tittat efter aktivitet, men det är väldigt sällan det är någon inne i det Svenska luftrummet, ESOS, ATC....osv. Man får gå ner i Europa för att hitta blåmärkta luftrum.
Ta nu inte detta som kritik, utan det är bara en fundering. Behöver gå in som _OBS och lyssna lite på kontrollen för att lära mig hur systemet fungerar. Förut var det ju onlinedagar osv....är det så fortfarande?
Tänkte försöka lära upp mig till ATC, ATCC. Och bästa sättet är nog att "lyssna in sig" i början.
Per.

connye:
Vi har INTE lagt ner, eller tröttnat.
Det är ju upp till våra medlemmar att sitta ATC eller flyga i vårt luftrum.
Vi, i staffen, håller på planera både events och tourer, men det tar lite tid.
Onlinedagar är det på Tisdag, och Torsdagar är en "träningsdag" då vi har sänkt kraven för att sitta ATC lite.
Bra idé att sitta lite OBS, men kontakta gärna oss i staffen så får du träning också!

Conny

Per57:
Härligt Conny.
Som sagt min undran är inta alls någon kritik utan bara en fundering. Vem kontaktar jag för mer info angående ATC-träning?
MVH Per.

connye:

Härligt Conny.
Som sagt min undran är inta alls någon kritik utan bara en fundering. Vem kontaktar jag för mer info angående ATC-träning?
MVH Per.

Någon av träningspersonalen, TC, TA1.
Välkommen   

Conny

Snubbelibubben:
Hej

Jag skulle också vilja lära mig sitta ATC på IVAO. Jag har bara varit pilot på IVAO tidigare, så jag behöver nog lite ganska grundläggande kunskaper. Hur/vart hittar man "träningspersonalen, TC, TA1" ?

Mvh Johan

Navigation

Up one level

Next page