S7 Airlines 899/900 DME-FRA-DME Flygrapport

(1/2) > >>

Casimir:
Tjena!

Nu var det ett tag sen man hade tid att flyga så tänkte att söndagen kunde få gå åt detta ändamålet.

Valet blev att ta S7's nya 763ER till Frankfurt och tillbaka till Moskva, Då den A319 som egentligen skulle flyga hade tekniska problem.

Nåväl, lika bra att sätta igång.

S7 899 VP-BVH står på Gate 22 på Domededovos internationella terminal, Det ska lastas 135 passagerare och 21200 Kg bränsle. Beräknad flygtid 2h 40m.

[ Attachment not found - or removed ]

Pushback & Start-up 1120 UTC, 5 minuter efter tidtabellen.
[ Attachment not found - or removed ]

Efter några minuter är markpersonalen urkopplade och alla checklistor färdiga. Allstå kan vi börja taxa mot bana 14L vilken vi kommer använda som start.
[ Attachment not found - or removed ]

[ Attachment not found - or removed ]

[ Attachment not found - or removed ]

Klockan är 1133 UTC och vi får klart starta bana 14L, utflygningen går via KLIMOVSK 14D, stig till 900 M samt en transponder på 2160.
[ Attachment not found - or removed ]

Efter start får vi såklart tillstånd att stiga vidare mot vår marschhöjd FL 11 100 Meter.
[ Attachment not found - or removed ]

Litet flygplan i stort lufthav.
[ Attachment not found - or removed ]

Efter ca en halvtimme i luften och över Vitrysslands luftrum så blir man serverad en mycket liten macka och en något större burk cola.
[ Attachment not found - or removed ]

Påbörjad nedstigning mot Frankfurt.
[ Attachment not found - or removed ]

Etablerad på ILS bana 25L.
[ Attachment not found - or removed ]

Kort final, flyger över Autobahn.
[ Attachment not found - or removed ]

På taxibana A påväg mot gate D5.
[ Attachment not found - or removed ]

Sen efter ungefär  en timma i Frankfurt var det dags att vända på pannkakan och flyga tillbaka till Moskva, som faktiskt hade en varmare temperatur än Frankfurt idag.
101 passagerare och 24900 Kg bränsle ska med, Flygtid på 2h 45m.

Under yttre visuell inspektion, dvs walk-around.
[ Attachment not found - or removed ]

[ Attachment not found - or removed ]

Ställer upp för start bana 25R, startar på TOBAK 2G (Den ohälsosamma SIDen) och får transponderkod 2127.
[ Attachment not found - or removed ]

Rotate! Klockan är 1542 UTC och solen är påväg ner, vilket bidrar till en mycket vacker himmel mot väster, men vi ska göra en 180 mot höger efter start så den solnedgången får man inte se mycket mer av.
[ Attachment not found - or removed ]

Lastramperna och någon slags förort.
[ Attachment not found - or removed ]

[ Attachment not found - or removed ]

Efter ca 12 minuter når vi marschhöjden vilket betyder att maten snart är klar att serveras.
[ Attachment not found - or removed ]

[ Attachment not found - or removed ]

Hoppar från maten till sjunk in mot ett kolsvart Moskva, här sjunker vi till 2100 Meter.
[ Attachment not found - or removed ]

Något högt på ILS till 14L.
[ Attachment not found - or removed ]

Landat, bromsar kraftigt för att hinna med taxibanan på höger sida.
[ Attachment not found - or removed ]

Taxar in mot gate 18.
[ Attachment not found - or removed ]

Äntligen framme, tog totalt 7h 10m från Moskva till Moskva igen.

Tack för visat intresse.

fredde_fredde:
Väldigt snygga bilder!

/F

FSsweden:
Super najs 

Feta köttisar som sagt

/Philip Nordlander,

Twotter:
Fin rapport,fina bilder och mycket nice inflight meals på flygbolaget ditt! 

Ogge:
Härliga bilder och bra rapport! 

Navigation

Up one level

Next page