Laivaliikennettä simuun

<< < (5/17) > >>

ToniH22:
Jep, juuri noin Harry teki tämän oman laivaliikenteen Freeflow paketteihin.

akos:
Quote

Törmäsin tälläiseen kun tutkin erilaisia laiva sceneryjen "kenttätoteutuksia" Onko tässä nyt sitten tuollainen jatkettu "taxiway"?
Laiva kulkee tuon vihreän viivan mukaisesti.
Voisiko joku ystävällinen myös hieman kertoa muutakin tuosta alla olevasta kenttä toteutuksesta, niin pääsen nopeammin etenemään tässä opiskelussa.

AC#2104,ENDVR,1%,1Hr,IFR,00:00:00,00:15:00,010,R,0123,22CY,00:30:00,00:45:00,010,R,0123,22CY

Jep, eli laiva lähtee liikkeelle parkkipaikalta ja lähtee "rullaamaan" ylöspäin tuota vihreää viivaa(Apron Route) pitkin ja palaa lopulta kierroksen jälkeen tuohon lähtöpaikan vieressä olevalle "kiitotielle", joka on siis tuo vihreän reitin lopussa oleva musta viiva. Luultavasti siinä kohtaa on myös Start Location tjsp. Sen sai muistaakseni näkyviin klikkaamalla yläpalkista view ja sieltä Start Locations.
Kun laiva sitten saapuu "kiitotielle", se jää siihen jököttämään ja katoaa(siirtyy takaisin parkkipaikalle) viimeistään sitten kun uusi aikataulunmukainen reitti alkaa.

Noilla lähtöpaikan vierässä olevilla rullausteillä ei taida olla mitään tekemistä tuon itse reitin kanssa, vaan näyttäisivät vain esittävän jotain laitureita jne.

Näin minä tuon ymmärtäisin.

Oskari

Wanhis:
Kiitos Oskari ohjeista . . . Menin uudelleen katsomaan tuota "kenttää" ja sieltä löytyi , aivan kuin sanoit nuo "start locationit" kuva on ohessa.
Tässä on myös linkki tuohon Ai Ships pakettiin Simviation 2,2meg . . . . siellä on readme jossa käsitellään tätä laivojen asennustapaa . . . . . en osaa sitä tähän suomentaa mutta jos siinä on jotain merkittävää niin ehkäpä joku muu osaisi sieltä käydä katsomassa ja kertoa vaikkapa täällä jos siinä on jotain tärkeää mitä pitää huomioida. Luulen että tämä laivojen asennus kiinnostaa monia . . . .
Sen siitä ymmärsin, että jos kiitotien leveyden asettaa alle 2ft niin se muuttuu näkymättömäksi.
Tämä laivojen asennustapa on mielestäni hyvä koska tällä voi tehdä monimutkaisia saaristossa kiemurtelevia reittejä.

Tarkoitus olisi viikonlopun aikana saada laivat irtoamaan laiturista kohti Uumajaa, tuo aikataulun kirjoitus tulee kyllä vielä aiheuttamaan ongelmia mutta sitä on täällä foorumilla käsitelty niin monessa paikassa, että eiköhän siitä selvitä.
 

http://www.simviation.com/cgi-bin/syb2.cgi?section=scenery&file=ai_ships.zip

[ Attachment not found - or removed ]

ToniH22:
Ja nämä siis ovat ns. näkymättömiä reittejä, ettei ne sieltä veden alta pulpahda esiin

akos:
Quote

Tarkoitus olisi viikonlopun aikana saada laivat irtoamaan laiturista kohti Uumajaa, tuo aikataulun kirjoitus tulee kyllä vielä aiheuttamaan ongelmia mutta sitä on täällä foorumilla käsitelty niin monessa paikassa, että eiköhän siitä selvitä.

Tuolloin sinun pitänee tehdä sekä Vaasaan että Uumajaan omat kentät, mutta ne pitää tehdä siten, että Vaasan kentän "kiitotie" on siellä Uumajan päässä ja Uumajan "kiitotie" on taas sitten Vaasassa. En osaa sanoa onko afcadissa mahdollisesti jotain rajoituksia, miten kuinka kauas voit noita apron routeja ja kiitoteitä kentän mittauspisteestä viedä, mutta kokeilemallahan tuo selviää.

Oskari

Navigation

Up one level

Next page

Previous page