FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
16.12.17, 09:11

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Out of memory (vaikkei olekaan)?
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Out of memory (vaikkei olekaan)?  (Read 672 times)
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

Out of memory (vaikkei olekaan)?
« on: 03.12.08, 17:12 »

Tämmöistä on ruvennut pukkaamaan FS9 ennen kuin työntää takaisin työpöydälle. Muistimittari näyttää silti, että levycachestä on yli puolet jäljellä ja keskusmuistiakin n 600 megaa. Levytilaa taas on jäljellä about 60 gigaa.

[ attachment removed / expired ]

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
ToniH22
Former member
Re: Out of memory (vaikkei olekaan)?
« Reply #1 on: 03.12.08, 17:29 »

Oisko landclass filu väärässä paikassa? Sellaset aiheuttaa tuollaisia muisti vuotoja, että muistimäärän varaus nousee vähitellen tappiin ja kaatuu.
Juha Hepokangas

Date Registered: 04.07.01

« Reply #2 on: 03.12.08, 17:57 »

Itse sain tuollaisen ilmoituksen aikaiseksi kun oli jotenkin liikaa eri koneita ja niille eri maalauksia asennettuna. Muutaman koneen ja maalauksen poiston jälkeen ongelma hävisi. Asennettuna oli pari isoa AI-liikennekokoelmaa. Ei tullut vain tuolloin laskettua mikä lie ollut se kriittinen lukumäärä.

"There's a special place I'd like to fly
Right by the moon
In the velvet darkness of the sky"

"Why drive a car when you can pilot a Saab?"

Pekka Holopainen

« Reply #3 on: 03.12.08, 19:29 »

Oisko landclass filu väärässä paikassa? Sellaset aiheuttaa tuollaisia muisti vuotoja, että muistimäärän varaus nousee vähitellen tappiin ja kaatuu.

Sattuu myös maisemissa, jotka ovat tähän asti toimineet aivan ok eikä niitä ole muuteltu.

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Pekka Holopainen

« Reply #4 on: 03.12.08, 19:34 »

Itse sain tuollaisen ilmoituksen aikaiseksi kun oli jotenkin liikaa eri koneita ja niille eri maalauksia asennettuna. Muutaman koneen ja maalauksen poiston jälkeen ongelma hävisi. Asennettuna oli pari isoa AI-liikennekokoelmaa. Ei tullut vain tuolloin laskettua mikä lie ollut se kriittinen lukumäärä.

Tuo on aika mielenkiintoinen teoria. Minulla on tätä FS9-tavaraa jo n. 100 gigaa (mm. vajaat 2000 AI-konetta) ja jo jonkin aikaa olen ollut huomaavinani, että ongelmien ja kaatuilun määrä on selvästi lisääntynyt. Eikö tätä simua voikaan kasvattaa rajatta? No, latautumisajatkin alkavat olla jo sitä luokkaa, että pinnan pitää olla pitkä.

Pitäisiköhän ruveta rakentamaan tätä alusta lähiten kokonaan uudelta pohjalta jonkinlaisena moduuliversiona kuten tällä on jo esiteltykin?

Juha Hepokangas

Date Registered: 04.07.01

« Reply #5 on: 04.12.08, 13:02 »

Hmmm, kaatuukos simu tuohon ilmoitukseen lennon aikana vai käynnistyksessä? Meikäläisellä ei simu lähtenyt edes käyntiin.

Onhan simu päivitetty versioon 9.1?

Jonkun AI-koneen tekstuuri voi olla myös vääränlaatuinen ja simu kaatuu kun sellainen tulee näköpiiriin, silloin tosin taitaa tulla ilmoitus g3d.dll-virheestä eikä muistin loppumisesta.

"There's a special place I'd like to fly
Right by the moon
In the velvet darkness of the sky"

"Why drive a car when you can pilot a Saab?"

Pekka Holopainen

« Reply #6 on: 04.12.08, 17:16 »

Hmmm, kaatuukos simu tuohon ilmoitukseen lennon aikana vai käynnistyksessä? Meikäläisellä ei simu lähtenyt edes käyntiin.

Onhan simu päivitetty versioon 9.1?

Jonkun AI-koneen tekstuuri voi olla myös vääränlaatuinen ja simu kaatuu kun sellainen tulee näköpiiriin, silloin tosin taitaa tulla ilmoitus g3d.dll-virheestä eikä muistin loppumisesta.

Käyntiin lähtee ja jo alkuperäisillä levyillä on versio 9.1. On myös toiminut hyvin aiemmin niillä alueilla, joissa nyt kuukahtaa enkä muista lisänneeni niille alueille mitään. Tässä tulee väkisin mieleen, että olenko jo saavuttanut FS9:n "rajat" tai sitten se on joku asia, joka ei ole paikkariippuvainen. Kaatuminen on tosin joillakin paikoilla (joissa on enemmän tavaraa) todennäköisempää kuin toisilla. Lennettäessä pelkästään oletusmaisemissa ei kaadu edelleenkään.

Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1