FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
24.11.17, 20:22

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Maisema- ja lentokonesuunnittelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  EFHF ADE (FSX)
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: EFHF ADE (FSX)  (Read 2701 times)
Pauli Hankonen
Offline Offline

Posts: 1499
Date Registered: 12.01.05

EFHF ADE (FSX)
« on: 07.12.08, 18:08 »

Heipparallaa! Oisko tällaiselle tarvetta?

Otin ja asentelin SDK:t, ADEt yms. roippeet ja apinoin maalikenneohjeen karttaliitteestä platan niin lähelle todellista kuin mahdollista.

- Plattaa suurennettu niin lähelle oikeaa kuin mahdollista.
(Halli on maisemassa väärällä paikalla [liian pohjoisessa] ja tästä johtuen platta kokonaisuudessaan on hieman liian pohjoisessa ja lähellä kiitoteitä. Platta on myös tästä syystä joistain kohdista hiemean eri muotoinen kuin oikeassa elämässä. Mutta homma ei haittaa kun sitä ei tiedä, eli unohda juuri lukemasi.)

- Parkkipaikkojen määrä vastaa täysin Malmin maalikenneohjeistuksen karttaliittettä ja sen pitäis olla ihan oikein. Sen sijaan edellä mainitustusta virheestä johtuen paikat eivät ole 100% oikeilla paikoilla. n. 90% kuitenkin on oikein.

- Koneet seisovat suurinpiirtein oikeissa paikoissa. (jos käytät M. Maliniemen Gafin pakettia)

- Platan rullaustiet rakennetu kokonaan uusiksi ja vastaavat real thingiä niin pitkälle kuin tarkoituksenmukaista.

- Rajan platalle lisätty rullaustie. En laittanut sinne paikkoja, mutta totta kai sinne pari-kolme ruutua saa tarvittaessa laitettua.

- Rullaustie M:n varteen rakentelin pienen platan ja kaksi parkkipaikkaa kuvaamaan KILAaa Konekorhosta ja Brandtia.

- HEKO1 poistettu kuten oikeassakin elämässä. Ainoa HEKO:jen virallinen lähtö/laskupaikka on Copterlinen hallin edessä.

- Bensaa saa sieltä mistä pitääkin eikä BF:n koneiden luota aidan vierestä.

Siinähän se tais olla pähkinänkuoressa. ADE-ohjelman fault finder ei löydä filusta vikoja ja pienen intesiivisen testaamisen jälkeen kaikki tuntuu pyörivän ihan hienosti.

[ attachment removed / expired ]

"Tärkeintä on lähteminen" - Arvottomat, Mika Kaurismäki, Suomi 1982
Risto Partanen
Offline Offline

Posts: 4281
Date Registered: 07.01.07

Re: EFHF ADE (FSX)
« Reply #1 on: 07.12.08, 18:46 »

Moi Pauli

Hienoa, että teit paremman Malmin thmbup FSX:n default on kieltämättä aika onneton.

1) Miksi et muuta hallin paikkaa mikäli se vaikuttaa Platan sijaintiin?
2) Oletko testauttanut maisemaa "uusilla silmillä"?

Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
Pauli Hankonen
Offline Offline

Posts: 1499
Date Registered: 12.01.05

Re: EFHF ADE (FSX)
« Reply #2 on: 07.12.08, 18:50 »

Moi Pauli

Hienoa, että teit paremman Malmin thmbup FSX:n default on kieltämättä aika onneton.

1) Miksi et muuta hallin paikkaa mikäli se vaikuttaa Platan sijaintiin?
2) Oletko testauttanut maisemaa "uusilla silmillä"?

1) En vain osaa..
2) Mulla on itseni lisäksi vain yksi beta testaaja ja hän on tyytyväinen  Cheesy

"Tärkeintä on lähteminen" - Arvottomat, Mika Kaurismäki, Suomi 1982
Risto Partanen
Offline Offline

Posts: 4281
Date Registered: 07.01.07

Re: EFHF ADE (FSX)
« Reply #3 on: 07.12.08, 18:55 »

1) En vain osaa..
2) Mulla on itseni lisäksi vain yksi beta testaaja ja hän on tyytyväinen  Cheesy

Heh, se yksikin riittää Smiley

Mitä hallia tarkoitat noista oransseista neliöistä? Eli suurin osa default rakennuksista ja objekteista on markeerattu tuollaisella oranssilla neliöllä. Siitä ottaa kiinni ja liikuttaa VAROVASTI haluamaansa suuntaan niin saat siirrettyä Wink

Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
Pauli Hankonen
Offline Offline

Posts: 1499
Date Registered: 12.01.05

Re: EFHF ADE (FSX)
« Reply #4 on: 07.12.08, 19:05 »

Mitä hallia tarkoitat noista oransseista neliöistä? Eli suurin osa default rakennuksista ja objekteista on markeerattu tuollaisella oranssilla neliöllä. Siitä ottaa kiinni ja liikuttaa VAROVASTI haluamaansa suuntaan niin saat siirrettyä Wink

Juu huomasin kyllä että noita keltaisia neliöitä saa rahattua ympäriinsä ja itse asiassa tornia onkin siirretty piirun verran etelään. Se iso lekohalli vaan ei näy tossa default afcadissa ja siten sitä ei voi tolla ADElla liikutella. Kai se on jotekin default sceneryyn ympätty ja sen muokkamiseen tarvitaan kai suurempia taitoja / toisia ohjelmia?

"Tärkeintä on lähteminen" - Arvottomat, Mika Kaurismäki, Suomi 1982
Risto Partanen
Offline Offline

Posts: 4281
Date Registered: 07.01.07

Re: EFHF ADE (FSX)
« Reply #5 on: 07.12.08, 21:10 »

Juu huomasin kyllä että noita keltaisia neliöitä saa rahattua ympäriinsä ja itse asiassa tornia onkin siirretty piirun verran etelään. Se iso lekohalli vaan ei näy tossa default afcadissa ja siten sitä ei voi tolla ADElla liikutella. Kai se on jotekin default sceneryyn ympätty ja sen muokkamiseen tarvitaan kai suurempia taitoja / toisia ohjelmia?

Hmm Undecided Itse muistelen samanlaista "ongelmaa" mutta jollain toimenpiteellä sain EFHK-projektissa näkyviin kaikki pienetkin objektit. Yritän muistella ja infoan heti kun asia mieleeni putkahtaa, tosin joku ehtii varmasti ensin mutta lopputuloshan se on tärkein Smiley Mutta eipä tuolla asialla ilmeisesti hirveä merkitys ole mutta mielestäni projektit kannattaa tehdä mahdollisimman hyvin niin, että ainakaan omaa mieltä ei jää "tekemättömyydet" kaivelemaan.

Ainahan se on mielessä! Paitsi kerran kun putosin avantoon niin se unohtu sekunniksi..
Pauli Hankonen
Offline Offline

Posts: 1499
Date Registered: 12.01.05

Re: EFHF ADE (FSX)
« Reply #6 on: 23.09.09, 17:25 »

Nostellaanpas vanhaa aihetta kun en viitsinyt pikku kysymykselleni uuttakaan aihetta aloittaa.

Nyt olisin utelias tietämään tietäisikö kukaan miten maailmassa olisi mahdollista saada uusi EFHF RNAV lähestyminen simun (FSX) vakio Garminiin lähestymis valikkoon? Toisi tunnelmaa lisää kun voisi valita sieltä valikosta suoraan RNAV lähestymisen eikä tarvitsisi tehdä sitä kikkalemalla vetämällä reittiviivaa virtuaalisten fiksien kautta lähestymisen loppupisteeseen.

Missäköhän se simun Garminin lähestymisten tietokanta on? Piilossa jonkun BGL:n sisässä vai jossain muualla missä?

PS. Topicin alussa esitelty ADE on muuten edelleen käytössä ja myös saatavilla jos joku sitä halajaa, laittaa vaan privaa ja odottaa niin kyllä se jossain vaiheessa postiluukkuun napsahtaa Wink

"Tärkeintä on lähteminen" - Arvottomat, Mika Kaurismäki, Suomi 1982
Santeri Lehtonen
Offline Offline

Posts: 2576
Date Registered: 04.09.07

WWW
Re: EFHF ADE (FSX)
« Reply #7 on: 23.09.09, 17:34 »

Ei taida päästä sinne käsiksi millään normaali ihminen. Undecided


"When we left earth it changed our world"
Jari Varje
Offline Offline

Posts: 2598
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: EFHF ADE (FSX)
« Reply #8 on: 23.09.09, 18:12 »

Simun oman GPS:n lähestymisiä saa kyllä lisättyä ja X:ssä kanssa poistettua helposti ihan BGLComp SDK:n ohjeiden mukaan. En tiedä onko tuohon jotain valmista työkalua olemassa, mutta ohjeen mukaan tekemällä luulisi onnistuvan.

Pauli Hankonen
Offline Offline

Posts: 1499
Date Registered: 12.01.05

Re: EFHF ADE (FSX)
« Reply #9 on: 23.09.09, 18:37 »

Simun oman GPS:n lähestymisiä saa kyllä lisättyä ja X:ssä kanssa poistettua helposti ihan BGLComp SDK:n ohjeiden mukaan. En tiedä onko tuohon jotain valmista työkalua olemassa, mutta ohjeen mukaan tekemällä luulisi onnistuvan.

Kiitos vinkistä! Täytyy tutustua jossain kohtaa ajatuksen kanssa asiaan  thmbup

"Tärkeintä on lähteminen" - Arvottomat, Mika Kaurismäki, Suomi 1982
Ilari Kousa
Offline Offline

Posts: 1188
Date Registered: 11.01.06

WWW
Re: EFHF ADE (FSX)
« Reply #10 on: 25.09.09, 08:52 »

Onnistuu ADEllakin...

===TruScenery sceneries for X-Plane===
Pauli Hankonen
Offline Offline

Posts: 1499
Date Registered: 12.01.05

Re: EFHF ADE (FSX)
« Reply #11 on: 25.09.09, 10:06 »

Joo mulla on ADE:sta yli vuoden vanha versio. Pitänee ladata ja asentaa se uusin versio (1.4xx ?) ja kokeilla. Ei vaan ole ollut vielä aikaa ko hommalle. Ehkä vklppna kerkee jotain yrittää. Samalla voisi katsoa jos ex-Copterlinen hallia sais siirrettyä ja avattua rullaustie L:n joka aukeaa uudestaan myös oikeassa elämässä 19 nov AIRAC päivityksessä. Lisäksi HEKO2 poistuu käytöstä tuona samaisena päivänä.

"Tärkeintä on lähteminen" - Arvottomat, Mika Kaurismäki, Suomi 1982
Pekka Holopainen
Offline Offline

Posts: 5262
Date Registered: 14.12.05

Re: EFHF ADE (FSX)
« Reply #12 on: 25.09.09, 10:42 »


"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Ilari Kousa
Offline Offline

Posts: 1188
Date Registered: 11.01.06

WWW
Re: EFHF ADE (FSX)
« Reply #13 on: 25.09.09, 19:14 »

Avaa se Lima tosiaan jos pystyt...tuo olisi ihan kiva saada FSN:n kirjastoon! Jos vielä onnistut tekemään sen RNAV-lähestymisen niin a vot...

===TruScenery sceneries for X-Plane===
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1