Heldag runt Tahitis öar (många bilder)

(1/1)

FSsweden:
Då var de dags igen, jag och Niklas Kull spenderade gårdagen åt att flyga en liten längre navigering runt Tahiti öarna i våra fina Cessnor 206. De hela började i lördags då vi tog och utforskade dom mindre öarna och flög till ön Tupai (TPX) och gjorde lite studsar som i sig var intressant! det var väldigt mycket instabil luft på kort final i båda riktnignar på banan så strax innan sättning kom de en kraftig upp-åt-vind så då missade man banan totalt Men efter man fick erfara detta så gick nästa varv bättre och tog en fika rast genom en fullstop landning på ön. Tyvärr så tog vi inga bilder när vi flög i lördags förutom när man landat på hemma ön (NTTM - Maupiti) Men bilder från TPX mfl kommer från dags turen igår (Söndags).

Och som jag postat tidigare i denna tråd så gäller följande:

FS version: FSX Acceleration SP2
Scenery: Tahiti X av Aerosoft
Aircraft: Carenado Cessna C206

Här kommer en massa bilder från igår och skall försöka lägga till någon kommentar.
----------------------------------------------------------------------------------------------------
Klicka på bilderna för orginal storlek (flesta i 1200pix):

Kartan över alla öar

Som sagt tidigare så landade vi på ön (NTTM - Maupiti) i lördags, startade därifrån igår och avslutade dagen där med.

Väldigt trevlig kille som lastar väskor måste jag säga, han vinkar glatt hela tiden 

Niklas och jag gör oss ordning för en lång direkt tur till Tahitis flygplats (NTTA - Tahiti Faa'a)

Niklas flyger SE-IXK och jag SE-INT (målning har jag hittat på själv skall dock ändras) båda kärrorna är nymålade för dagens tur.

Niklas fina SE-IXK målning!!

Vy från tornet och redo för att snurra igång motorerna

Då var vi uppe i luften och kurs mot Tahiti, stiger upp till FL85

Flyger förbi ön Bora Bora

Ön Tahaa och flygplatsen NTTR - Raiatea Uturoa

Lite rote bilder på vägen till Tahiti

Tog upp 40Dn och fotade Niklas lite

En djup koncentrerad Niklas!

En liten klassiker

Äntligen efter nästan 2 timmars flygning börjar vi närma oss Tahiti!

Blev tyvärr ingen bild på landningen men väl nere på Tahiti

Släppte av våra passagerare mitt framför ingången, service till 100% 

Bara göra sig ordning efter en bit mat för att bege sig hemåt igen

Rote på väg hem

Passerar någon ö, har för mig de var Huahine som ligger halvvägs mellan Tahiti och lilla ön Tupai som vi bestämde oss för att göra lite studsar på vägen hem.

Kort final på Tupai (TPX), mycket termik runt denna ö!!

Nytt varv för en studs

Så där på väg hemåt till ön Maupiti

Svänger in på vänster bas för en studs

Niklas landar efter kört på några fåglar som höll till ovanför fältet

Efter några studsar så är de dags att landa

Parkerar

Nikals kärra ser bra ut för att träffat någon fågel syns dock på vänster sida (se Niklas bilder)

Niklas är i hangaren för att hämta trasa för att torka av kärran

Då har man stängt ner och packat ur kärran sin

Här kommer några bilder från Niklas Kull:

Kan väl börja med att visa vänstra vingen där Niklas träffade en och annan fågel

De var alla våra bilder, och jag har försökt minska antalet bilder men blev som de blev hoppas ni gillar dom.

Jag och Niklas tackar för eran tid, vi hade skoj i alla fall 

/Philip Nordlander,

Henrik.H.:
Grymt snyggt
Bra med text till nästan varje bild, blir mer intressant då roligt att ta del av denna flygtur!

/Henrik

fredde_fredde:
Väldigt snygga bilder!

/F

niclasm:
Stiligt!
Precis det här jag var ute efter i förra tråden.
Snyggt

//Niclas

Navigation

Up one level