FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
22.02.18, 06:56

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Wilco 737 PICin FMCn täyttöön apua
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 [2] 3 Reply Print
Author Topic: Wilco 737 PICin FMCn täyttöön apua  (Read 2676 times)
Ville Heikkinen

Date Registered: 09.08.08

Re: Wilco 737 PICin FMCn täyttöön apua
« Reply #20 on: 20.12.08, 18:22 »

Jos oikein ymmärsin niin PIC = Pilot In Command, Classic = -300,-400,-500 sarjan koneet.

Kyllä näin. Onko eroa?

Ezku
Former member
« Reply #21 on: 20.12.08, 18:28 »

Kyllä näin. Onko eroa?

Pilot In Command on joku Wilcon tuotemerkki. Eli ei ole mitään yhteyttä oikeaan 737:aan.
Ville Heikkinen

« Reply #22 on: 20.12.08, 19:17 »

Pilot In Command on joku Wilcon tuotemerkki. Eli ei ole mitään yhteyttä oikeaan 737:aan.

No onko nuo Oton laittama linkki minulle oikea? Onko näiden koneiden järjestelmissä eroa (FMCtä tarkoitan) ?

Ezku
Former member
« Reply #23 on: 20.12.08, 19:23 »

No onko nuo Oton laittama linkki minulle oikea? Onko näiden koneiden järjestelmissä eroa (FMCtä tarkoitan) ?

Raimo Lahtinen

Date Registered: 12.09.07

« Reply #24 on: 20.12.08, 20:02 »

Kannattaa se tutoriaali lento tekasta, sillä mieki pääsin aika hyvi jyvälle tuosta FMC:n toiminnoista.
Totta on, mieki lensin MD11 tutoriaalilentoa lontoo Zurich useamman kerran  Embarrassed.
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

Date Registered: 14.02.02

« Reply #25 on: 21.12.08, 09:58 »

Niin eli Wilcon PIC737 on Boeing 737-300, -400 ja -500 sarjan koneet. Yhteys oikeaan 737:aan on toki, ei se mallinnos niin huono ole. Sen sijaan nimi "PIC737" on tosiaan Wilcon tuotemerkki eikä tällä nimityksellä ole mitään tekemistä Boeingin kanssa.

Wilcon 737 voi opetella lentämään ihan hyvin kaikkia Classic (737-300, -400 ja -500) sarjan ohjeita, videoita jne. hyväksi käyttäen. 
New Generation (NG) sarjan 737 ovat sitten -600, -700, -800 ja -900. Nämä poikkeavat hiukan noista vanhoista Classic koneista, mutta suurin piirtein samalla tavalla se FMC ohjelmoidaan siinäkin.

Olethan Ville tulostanut itsellesi paperikartan josta hahmotat lähestymisen? Mistä tullaan, mihin mennään, mistä käännytään ja mihin suuntaan käännytään jne.

'Don't panic'
Ville Heikkinen

« Reply #26 on: 21.12.08, 10:56 »

Niin eli Wilcon PIC737 on Boeing 737-300, -400 ja -500 sarjan koneet. Yhteys oikeaan 737:aan on toki, ei se mallinnos niin huono ole. Sen sijaan nimi "PIC737" on tosiaan Wilcon tuotemerkki eikä tällä nimityksellä ole mitään tekemistä Boeingin kanssa.

Wilcon 737 voi opetella lentämään ihan hyvin kaikkia Classic (737-300, -400 ja -500) sarjan ohjeita, videoita jne. hyväksi käyttäen. 
New Generation (NG) sarjan 737 ovat sitten -600, -700, -800 ja -900. Nämä poikkeavat hiukan noista vanhoista Classic koneista, mutta suurin piirtein samalla tavalla se FMC ohjelmoidaan siinäkin.

Selvä eli opettelen noista jotain..

Olethan Ville tulostanut itsellesi paperikartan josta hahmotat lähestymisen? Mistä tullaan, mihin mennään, mistä käännytään ja mihin suuntaan käännytään jne.

Tarkoitatko ILS karttoja? Ei tulostettuna, mutta koneella Grin Ymmärrän jotain niistä kyllä  Roll Eyes

Ilari Kousa

Date Registered: 11.01.06

« Reply #27 on: 21.12.08, 17:12 »

Siis tuo 737PICin manuaalihan on sieltä ja syvältä, lähetä minulle PMää niin autan alkuun!

===TruScenery sceneries for X-Plane===
Ville Heikkinen

« Reply #28 on: 26.12.08, 14:01 »

Nyt olen tässä joulun alla katsellut tuota FMCtä. Olen nyt tehnyt 2 matkaa, joilla FMC on pelannut "hyvin" eli toimi  thmbup Muutaman kerran ongelmia FMC + ILS yhdistelmässä kuitenkin. Eli ei lähtenyt ILS:ään vaikka hommat oikein tein. Tämä EFROlla tänään. En tiedä olisiko ollut kuitenkin väärä ILS taajuus, mutta FMC ja kartat näyttivät kyllä samaa... Myös autoländi on toiminut  thmbup Olen nyt tehnyt 1 autoländin ja meni hyvin. Tänään EFHKlla meni jokin väärin kun ei laskeutunut 2500 korkeudesta tai pelkäsin, että ei putoa  Embarrassed Joten AP pois päältä ja käsipelillä lasku  Grin Ja kun katvealueella olen niin ei kauhean hyvät säät ollu joten jostain olin saanut 43 tuulet  Undecided Ja oli hiukan vaikeuksia  Grin Kiitos kun vastailitte! Nyt kun kaikki on "selviä" niin harjoittelen ja jos onkelmia tulee niin kysäsen täältä, kun kerran asiasta tietäviä on. Siis Kittoos!

Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #29 on: 26.12.08, 14:30 »

Tämä EFROlla tänään. En tiedä olisiko ollut kuitenkin väärä ILS taajuus, mutta FMC ja kartat näyttivät kyllä samaa...

Rovaniemen ILS on vaihtunut jo jonkin aikaa sitten. Default FS9 ja FSX sisältävät väärän taajuuden. Jos lentää FSX:llä ja noilla lisäosakoneilla joissa on uudehko AIRAC data, niin silloin FMC tarjoaa ILS taajuutta Rovaniemelle joka ei FSX:ssä ole käytössä. Sen sijaan FISD Rovaniemi maisema on päivitetty uudelle taajuudelle.

Oikea taajuus EFRO 21 ILS on 111.70. FSX ja FS9 ilman lisäosia käyttävät vanhaa taajuutta 109.10.

'Don't panic'
Ville Heikkinen

« Reply #30 on: 27.12.08, 08:25 »

Rovaniemen ILS on vaihtunut jo jonkin aikaa sitten. Default FS9 ja FSX sisältävät väärän taajuuden. Jos lentää FSX:llä ja noilla lisäosakoneilla joissa on uudehko AIRAC data, niin silloin FMC tarjoaa ILS taajuutta Rovaniemelle joka ei FSX:ssä ole käytössä. Sen sijaan FISD Rovaniemi maisema on päivitetty uudelle taajuudelle.

Oikea taajuus EFRO 21 ILS on 111.70. FSX ja FS9 ilman lisäosia käyttävät vanhaa taajuutta 109.10.

Tuota 111.7 yritin tunkeakkin siihen lootaan. Ja AIRAC0812 näyttää minulle tuon 111.7  Undecided

E: Liittyykö " Hold " Siihen ylösveto prosessiin? Auttaisiko joku sen kanssa niin voisi testata! Nyt alkaa olemaan tarpeeksi osaamista ja uskallan verkon puolelle jossain vaiheessa thmbup

E2: Lensin Gatwickiin ja torkahdin matkan aikana. Ja katsoin miten oli lennellyt : Vauhti oli 120 ja korkeus 5000FT vaikka nopeus oli 325 ja korkeus 27000 kun nukahdin... Ja oli tehnyt 3 ympyrää matkan aikana..  Sad Mikä tuossa vikana?

Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #31 on: 27.12.08, 09:48 »

Tuota 111.7 yritin tunkeakkin siihen lootaan. Ja AIRAC0812 näyttää minulle tuon 111.7  Undecided

Jos sinulla on uusin FISD Rovaniemi FS2004:ssa asennettuna niin silloin 111.7 taajuus on oikein.

E: Liittyykö " Hold " Siihen ylösveto prosessiin? Auttaisiko joku sen kanssa niin voisi testata! Nyt alkaa olemaan tarpeeksi osaamista ja uskallan verkon puolelle jossain vaiheessa thmbup

"Hold" on odotuskuvio, Holding pattern. http://en.wikipedia.org/wiki/Holding_(aviation)
http://www.ivao.fi/flying/opas/ifr/odotuskuvio/

Ei liity pelkästään ylösvetoon.

E2: Lensin Gatwickiin ja torkahdin matkan aikana. Ja katsoin miten oli lennellyt : Vauhti oli 120 ja korkeus 5000FT vaikka nopeus oli 325 ja korkeus 27000 kun nukahdin... Ja oli tehnyt 3 ympyrää matkan aikana..  Sad Mikä tuossa vikana?

Lentäjän torkahtaminen ja mustan laatikon puuttuminen.

'Don't panic'
Santeri Lehtonen

Date Registered: 04.09.07

« Reply #32 on: 27.12.08, 09:55 »

Jos sinulla on uusin FISD Rovaniemi FS2004:ssa asennettuna niin silloin 111.7 taajuus on oikein.
Tai Kristiansin AFCAD fiksi FSX:lle. Wink

"When we left earth it changed our world"
Ville Heikkinen

« Reply #33 on: 27.12.08, 10:53 »

"Hold" on odotuskuvio, Holding pattern. http://en.wikipedia.org/wiki/Holding_(aviation)
http://www.ivao.fi/flying/opas/ifr/odotuskuvio/

Ei liity pelkästään ylösvetoon.

Lentäjän torkahtaminen ja mustan laatikon puuttuminen.

Minulla on FSX Eikä lisureita EFROlle Sad

Mutta sen kun laittaa esim. EFHK RWY 22L Kohtaan niin tulee ylös veto kuvio? Vai miten se tehdään ?  Embarrassed

No se nukahtaminen oli ihan väärin, mutta kirkon jälkeen oli aika väsynyt... Mikä mustalaatikko Huh Onko semmonenki???

mtanttar
Former member
« Reply #34 on: 27.12.08, 11:43 »

Nyt alkaa olemaan tarpeeksi osaamista ja uskallan verkon puolelle jossain vaiheessa thmbup

Sellaisen vinkin antaisin Ville, että aloita verkkolennot pienemmällä koneella, ja yksinkertaisella reitillä. Älä ainakaan lähde ulkomaille ennen kuin olet lentänyt jokusen lennon Suomessa. Minä suosittelisin aloittamaan VFR-lennolla esim. Malmilla, mutta jos välttämättä haluat aloittaa IFR-lennolla, niin ota vaikka default King Air (on varsin hyvä kone harjoitteluun), ja lennä joku yksinkertainen lento esim. EFHK-EFTP.
Tatu Kantomaa
Patu Cantona

« Reply #35 on: 27.12.08, 13:12 »

Minulla on FSX Eikä lisureita EFROlle Sad

No niin, kuten jo sanoin silloin toimiva ILS taajuus on 109.10

Mutta sen kun laittaa esim. EFHK RWY 22L Kohtaan niin tulee ylös veto kuvio? Vai miten se tehdään ?  Embarrassed

Minkä laittaa mihin? Ja mikä tehdään miten?

No se nukahtaminen oli ihan väärin, mutta kirkon jälkeen oli aika väsynyt... Mikä mustalaatikko Huh Onko semmonenki???

No ei ole mitään laatikoita. Se oli osittain vain vitsi, koska on täysin mahdotonta sanoa missä mättää kun itse olet nukkunut etkä pysty kertomaan mitä tapahtui.

'Don't panic'
Ville Heikkinen

« Reply #36 on: 27.12.08, 13:52 »

Sellaisen vinkin antaisin Ville, että aloita verkkolennot pienemmällä koneella, ja yksinkertaisella reitillä. Älä ainakaan lähde ulkomaille ennen kuin olet lentänyt jokusen lennon Suomessa. Minä suosittelisin aloittamaan VFR-lennolla esim. Malmilla, mutta jos välttämättä haluat aloittaa IFR-lennolla, niin ota vaikka default King Air (on varsin hyvä kone harjoitteluun), ja lennä joku yksinkertainen lento esim. EFHK-EFTP.

Kokemusta on jo 20H ja olen 5H lentänyt VFR lentoja ja lopetin hetkeksi lentämiset kun tämän lisurin hankin ja harjoitellut sillä offlinessa... Nyt pääsen takaisin kun homma hoituu  thmbup

No niin, kuten jo sanoin silloin toimiva ILS taajuus on 109.10

Minkä laittaa mihin? Ja mikä tehdään miten?

No ei ole mitään laatikoita. Se oli osittain vain vitsi, koska on täysin mahdotonta sanoa missä mättää kun itse olet nukkunut etkä pysty kertomaan mitä tapahtui.

Niin siitä " Hold " kohdasta... Että tulisi se ylösveto jutsku... Ja miten se sitten tehdään? Jos ei siitä " Hold " kohdasta tule...?

Sami Vesala

Date Registered: 05.10.05

« Reply #37 on: 27.12.08, 14:24 »

Nyt on pakko kysyä, oletko perehtynyt ollenkaan koneen omaan manuaaliin?  Huh
mtanttar
Former member
« Reply #38 on: 27.12.08, 14:30 »

Nyt on pakko kysyä, oletko perehtynyt ollenkaan koneen omaan manuaaliin?  Huh
Tuon koneen mukana tuleva manuaali on aika huono, vaikka se onkin melko hyvin mallinnettu kone (vaikka Wilcon tuotteita haukutaankin yleisesti niin tämä on poikkeus). Läheskään kaikki edes perusasiat eivät selviä tuosta manuaalista. Mutta kieltämättä Villen kannattaisi ehkä katsella vielä läpi noita ifr-lentämisen perusjuttuja, jos esim. holding-käsite tuntuu vieraalta.
Sami Vesala

Date Registered: 05.10.05

« Reply #39 on: 27.12.08, 14:31 »

Tuon koneen mukana tuleva manuaali on aika huono, vaikka se onkin melko hyvin mallinnettu kone (vaikka Wilcon tuotteita haukutaankin yleisesti niin tämä on poikkeus). Läheskään kaikki edes perusasiat eivät selviä tuosta manuaalista. Mutta kieltämättä Villen kannattaisi ehkä katsella vielä läpi noita ifr-lentämisen perusjuttuja, jos esim. holding-käsite tuntuu vieraalta.
Kyllähän minä sen avulla oppisin oikein hyvin.  Smiley
Pages: 1 [2] 3 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1