FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
17.02.18, 23:04

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Simusi?
:  

« previous thread next thread »
Poll
Question: Millä simulla lennät ensisijaisesti?  (Voting closed: 30.12.08, 13:01)
FSX - 66 (37.9%)
FS 2004 (FS9) - 99 (56.9%)
vanhempi MS:n simu - 2 (1.1%)
joku muu - 6 (3.4%)
en omista simua - 1 (0.6%)
Total Votes: 174

Pages: 1 2 [3] Reply Print
Author Topic: Simusi?  (Read 4055 times)
Jari Vanhatupa

Date Registered: 27.03.08

Re: Simusi?
« Reply #40 on: 19.12.08, 06:53 »

Tällä Fs2004:sellahan minä . . . . on niinkuin kehittynyt sellainen " suhde " . . . . . .
Kaverini kyllä aina silloin tällöin käyvät esittelemässä uusia nuorempia simukumppaneitaan
ja vihjailevat, että kyllä sinunkin kannattaisi vaihtaa nuorempaan, mutta . . "en minä" . . enhän minä nyt sellaisiin . . . Enhän minä voi pettää uskollista fs9:ni.
Aina ei meilläkään mene hyvin mutta menee silti riittävän hyvin ettei tule vilkuiltua vieraita simuja.
Kyllähän nuo kavereiden uudet nuoret simut ovat kauniita kasvoistaan ja muutkin avut ovat hyvän näköisiä mutta luulen, että siellä pään sisällä asuu silti vielä sellainen tyhjyys joka minusta tuntuisi kiusalliselta, enkä jaksaisi odottaa niin pitkää aikaa, että alkaisimme puhumaan "samaa kieltä".
Luulenkin, että jos sortuisin vieraisiin simuihin, niin silti olisin taas pian kolkuttelemassa Fs9:n ovea.
Eivätkös nämä nuoret simukumppanit ole myöskin melko vaativa? Tuskin muuttavat mihin tahansa vanhaan kopperoon asumaan. Me aloitettin tämän fs9:n kanssa vaatimattomassa 450Mhz kämpässä ja myöhemmin hankittiin tämä käytetty 3Ghz kämppä . . . Hyvin on fs9 ollut tyytyväinen tähän, ei ole remonttiakaan joutunut tekemään.
Luulen, että uudelle kumppanille pitäisi rakentaa kokonaan uusi asunto, ovat kuulemma aikamoisia "nirppanokkia".
Olen joskun vihjannut Fs9:lle vieraista simuista mutta yhtesituumin olemme tulleet siihen tulokseen, ettei kovalevyllämme ole tilaa vieraille simuille.
Usein käy myös niin, että kun mietin vieraita simuja niin fs9 aivankuin aavistaa sen ja sanoo: " tule tänne niin minä poistan mielestäsi vieraat simut " ja niinhän siinä aina käy!
Eli kyllä tämän Fs9:n kanssa jatketaan " On se vaan niin rehevä "
Smiley

Ville Kokkonen

Date Registered: 15.02.06

« Reply #41 on: 19.12.08, 07:30 »

Nojåå... Onhan sitä tosin merenpohjassa hiekkaa;D

Paitsi jos on mutapohja Grin

FSX:n+accelerationin hankin juuri, mutta konetehot ei millään tunnu riittävän sujuvaan pelaamiseen. FS9 pyörii ihan kohtuullisesti lisäosineen, joten taitaapa lähteä FSX myyntiin. Pääasiassa lennän mittaria, joten ne maisematkaan ei niin paljoa meinaa. Tosin pidän FSX:n accelerationin tuomista tehtävistä, varsinkin helikoppereilla, mukavaa "leikkimistä" ja ajankulua Embarrassed

Raudan päivitys kun ei ole ajankohtaista ainakaan lähitulevaisuudessa, joten pitäydytään sitten FS2004:ssa thmbup

Date Registered: 31.07.06

« Reply #42 on: 21.12.08, 07:12 »

Eli kyllä tämän Fs9:n kanssa jatketaan " On se vaan niin rehevä "  Smiley
Juuri kutakuinkin noin, FS9 on rintava, reitevä, persevä kuin Rubensin naiset. Toki luiheliini-nahoillekin käyttöä löytyy, säämiskänä autoa kuivatessa. Cool
Jukka Joutsijärvi

Date Registered: 06.12.01

« Reply #43 on: 21.12.08, 09:58 »

FSX:llä nykyään lähes yksinomaan, itselle oli kehittynyt suhde FS2002Pro versioon sitä lähes 7 vuotta ehdin rakentelemaan ennekuin rakensin uuden tehomyllyn johon FSX sitten asensin.  Nyt en ole ehtinyt juurikaan FS8 edes aukaisemaan sillä FSX on sen verran suuri harppaus eteenpäin että mikään muu ei kiinnosta sen lisäksi.

Osa liputtaa FS9 puolesta osa FSX puolesta se on varmaan tuo rakennellun simun ja rakentelijan suhde mikä esim uuteen simuun siirtymisessä vaikuttaa ja tietty pyöriikö omalla myllyllä.   Kuitenkin kehitys menee eteenpäin tulee sitten superlama tai ei niin totuus on se että 5 vuoden päästä kovin moni ei enää FS9:llä lentele!!
thmbup
Jukka
Kim Eriksson

Date Registered: 05.12.06

« Reply #44 on: 21.12.08, 10:26 »

FSX:llä nykyään lähes yksinomaan, itselle oli kehittynyt suhde FS2002Pro versioon sitä lähes 7 vuotta ehdin rakentelemaan ennekuin rakensin uuden tehomyllyn johon FSX sitten asensin.  Nyt en ole ehtinyt juurikaan FS8 edes aukaisemaan sillä FSX on sen verran suuri harppaus eteenpäin että mikään muu ei kiinnosta sen lisäksi.

Osa liputtaa FS9 puolesta osa FSX puolesta se on varmaan tuo rakennellun simun ja rakentelijan suhde mikä esim uuteen simuun siirtymisessä vaikuttaa ja tietty pyöriikö omalla myllyllä.   Kuitenkin kehitys menee eteenpäin tulee sitten superlama tai ei niin totuus on se että 5 vuoden päästä kovin moni ei enää FS9:llä lentele!!
 thmbup
Jukka
Juuri niin. Itsekkin vaihdoin juuri kokonaan FSX:ään, uuden koneen myötä. Ei tosiaan tee edes mieli koskea FS9:iin, ja tuo miellekkyys lennellä riippuu ihan siitä missäpäin maailmaa lentelee. Suomessa lentävien mielestä FS9 parempi, kun siinä on paljon kenttiä suomen alueella. Itse kyllä lentelen FSX:llä suomessa, eikä minua erityisemmin haittaa default scenery. VFR lentoja kun lennän, ei minua niinkään haittaa jos jotkin ils taajuudet tai muut ovat hiukan väärässä. Maisemia katselen ilmasta, ja en voisi ajatellakkaan fs9:ssä tekeväni vfr lentoja jollain alueella missä ei ole photosceneryä, koska yksinkertaisesti fs9 maa näyttää niin rumalta. FSX:ssä tekstuurit ovat paljon hienommat, jonka takia tykkään lennellä vfr lentoja fsx:ssä. IFR lennotkin kyllä hoidan FSX:ssä, mutta suurimmaksi osaksi lennän keski-euroopassa jos lentelen IFR lentoja. Joten en edes ehdi vielä kaipaamaan suomen sceneryjä. Kyllähän se tietty kiva mahdollisimman nopeasti saada olisi.

Asrock Z87 Pro4|Intel i5 4670k @4.4GHz|Palit GTX780|Crucial Ballistix 16GB 1600MHz CL9|
Harri Lonnqvist

Date Registered: 15.11.01

« Reply #45 on: 21.12.08, 11:07 »

Tässä:

[ attachment removed / expired ]

Harri

« Last Edit: 21.12.08, 11:16 by Harri Lonnqvist »

[center]"It is important to understand that the sign of the early Finnish Air Force has nothing to do with the Nazi Germany.The blue swastika was the symbol of good fortune used by the Swedish Count Eric von Rosen!"[/cente
Osku Leskinen

Date Registered: 08.06.07

« Reply #46 on: 21.12.08, 13:36 »

Unohdimpa aiemmin mainita oman simuni

FS9 käytössä koska:

"Enklantilaisten charrteri pilottina" Grin on tullut hommattua monia scenejä britteihin ja muualle lomakohteisiin. Myös monia koneita on tähän simuun tullut hommattua ja niitä kaikkia ei vielä FSX:lle ole. Sitten kolmas syy on, että ainakaan näillä osilla tämä kone ei pyöritä äXsää. Kyllä FSX on tuolla hyllyssä ja sitä on joskus kokeiltu, mutta en ole vielä innostunut siihen siirtymään juuri noiden kolmen syyn takia.

Esa Sulanko

Date Registered: 28.06.05

« Reply #47 on: 21.12.08, 15:21 »

Juu ehkä!
Kunhan tässä aika vierii ja tonne FSX:äänkin tulee lisää noita mielenkiintoisia laskeutumis paikkoja, niin voinhan näiltä suomenkin FSX toimivilta kentiltä ottaa suunnan esim, noihin EU maihin.

M.V.H:                       
Esa    "Emeritus Tribolog"                      

HPE-120sc. Intel(R) Core(TM) i7 CPU 860@2.80GHz. 2048MB DDR-SDRAM(1333MHz) x3=600BG
Santeri Lehtonen

Date Registered: 04.09.07

« Reply #48 on: 21.12.08, 15:57 »

Näin! FSX ny sitten koeajettu ja FS9 siirtynyt historiankirjoihin minullakin. Smiley

"When we left earth it changed our world"
PekkaK
Former member
« Reply #49 on: 28.12.08, 14:20 »

Nyt olen minäkin mattimyöhänen siirtynyt FSX-aikaan. FS2002:sta en kuitenkaan raaski luopua, koska olen asennellut siihen niin paljon lisäosia ja varsinkin retro-liikennettä mieleisekseni. FS9 on jäänyt kokonaan väliin, osittain siksi, kun useimmat FS9:n lisäosat toimivat myös 2002:ssa. Mutta kyllä tuo FSX:n ilmakehä hakkaa 2002:n mennen tullen. Termiikkejäkin on mallinnettu - äsken tein kolmetuntisen reissun purtsikalla tuolla Uuden-Seelannin vuoriston yllä. Pääsin hieman yli 20.000 jalkaan, mihin termiikit loppuivat. Cool
Pages: 1 2 [3] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1