Ny dator

<< < (5/6) > >>

fredde_fredde:
Vi börjar med klassiken.
Har du de senaste drivrutinerna?

/F

Joel:

Vi börjar med klassiken.
Har du de senaste drivrutinerna?

/F

För grafikkortet har jag det men vad det gäller moderkortet så har jag de drivrutiner som kom med skivan.

Joel:
Har testat vidare lite nu och konstaterat att lagget blir värre ju lägre värde jag väljer att låsa FPS:en på. Det är visserligen inte så konstigt men så länge jag använder högre värden borde det inte göra någon direkt skillnad. Lagget märks särskilt tydligt när man sitter i cockpit och svänger med planet. Det är ungefär som att skärmen inte riktigt hinner med att visa all bildinformation trots att FPS:en inte går ner.

neumanix:
Jag har haft samma problem ända sedan jag skaffade mitt 8800GT kort. Det enda som funkar för mig är att låsa fps på 60 och förståss köra "Vsync On" i grafkkorts inställningarna.
Jag lyckas hålla 60fps med enklare flygplan men tyngre addons som LevelD767 drar ner till runt 40.
Jag har alltid över 30fps och fastän jag låser på 30 så upplevs bilden som fladdrig och knyckig. Har inte hittat nån lösning tyvärr.
Att låsa fps på något under 30 är otänkbart och värden mellan 30-60 ger bara olika frekventa hack i bilden.
Det konstiga är att jag minns då jag hade ett Ati X800 kort för några år sedan, så gav 30fps perfekt flyt.
Jag måste också dra ner inställningarna i FS9 trots min nya E8600 klockad till 4.5Ghz. Ser faktiskt ingen förbättring mot min gamla E6750 på 3.5Ghz.

Twotter:
Hmm.. snodig. Jag har hur mycket som helst bättre flyt med min E8600 @ 4.5 nu än va jag hadde med min E6800 @ 3.6
Jag har satt FPS på unlimited och upplever mycket mer stabilt bättre FPS än om jag sätter den låst på 40 til exempel.
Med det så vil FS jobba med att ha goda FPS hela tiden. Jag bryr mig inte så mycket på lite bättre texturer och perfekt grafik. Jag vil ha god flyt online,och det har jag alltid nu. Jag kjör även ALLA addons som existerar.
Det enda som kan få min FS at kladda nu är MYCKET väder. Overcast i 3-4 lag med thunderstorms all over. Då blir det lite rykkigt.
Annars är jag mycket nöjd för närvarande.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page