Suomalaiset vihdoinkin samassa lentoverkossa!

(1/6) > >>

flaitsimulaatori:
Näyttää siltä, että viimeisetkin suomalaiset Vatsim-lentäjät ovat siirtyneet Ivaoon. Olen reilun viikon verran seuraillut tasaisesti Vatsimin ja Ivaon lentoja Suomessa ja tasan yhden suomalaisen lentäjän olen sinä aikana Vatsimissa nähnyt.

No, sehän tässä on ollut toiveena, että suomalaiset siirtyisivät lentämään yhteen ja samaan verkkoon. Toive näyttää nyt toteutuneen. Ei tässä muuten mitään, mutta tylsää kun joutuu lennonjohtokoulutukset käymään uudestaan Ivaon puolella vaikka Vatsimissa ne on jo käyty. Edistystähän tämä on joka tapauksessa. Suomalainen virtuaalitaivas on nyt ruuhkaisempi kuin vuosiin. 

PS. Ensimmäinen lento Ivaossa takana.

Starchild:

mutta tylsää kun joutuu lennonjohtokoulutukset käymään uudestaan Ivaon puolella vaikka Vatsimissa ne on jo käyty.

Ei tarvitse, saa siirrettyä VATSIM:n ratingit suoraan IVAOon. Sen verran katsotaan, että IvAc on hallussa ja sitten vaan johtamaan.

flaitsimulaatori:

Ei tarvitse, saa siirrettyä VATSIM:n ratingit suoraan IVAOon. Sen verran katsotaan, että IvAc on hallussa ja sitten vaan johtamaan.

Jep, Ivaoonhan onnistuu ratingien siirto suoraan taulukon mukaan jos on Vatsimissa vähintään ctr-tasoinen lennonjohtaja. Minä olen vasta stu+, eli lähestymislennonjohtaja.

sami:

Jep, Ivaoonhan onnistuu ratingien siirto suoraan taulukon mukaan jos on Vatsimissa vähintään ctr-tasoinen lennonjohtaja. Minä olen vasta stu+, eli lähestymislennonjohtaja.

Ei sekään silti vaikuta asiaan millään tavalla. Aiempi kokemus on ainoa mikä merkitsee - aloitat sitten vain S1-tasolla ivaossa, mutta se ei tällä hetkellä rajoita mitenkään.

http://www.ivao.fi/atc/koulutus/

Koulutuksen sisältö kuitenkin räätälöidään täysin jokaisen oppilaan aiemman kokemuksen ja osaamistason pohjalta. Eli esimerkiksi aiempaa kokemusta omaavien lennonjohtajien kohdalla kyse on vain hyvin lyhyestä perehdyttämisestä käytettyihin ohjelmiin ja menetelmiin.

zetair:

Näyttää siltä, että viimeisetkin suomalaiset Vatsim-lentäjät ovat siirtyneet Ivaoon. Olen reilun viikon verran seuraillut tasaisesti Vatsimin ja Ivaon lentoja Suomessa ja tasan yhden suomalaisen lentäjän olen sinä aikana Vatsimissa nähnyt.

No, sehän tässä on ollut toiveena, että suomalaiset siirtyisivät lentämään yhteen ja samaan verkkoon. Toive näyttää nyt toteutuneen. Ei tässä muuten mitään, mutta tylsää kun joutuu lennonjohtokoulutukset käymään uudestaan Ivaon puolella vaikka Vatsimissa ne on jo käyty. Edistystähän tämä on joka tapauksessa. Suomalainen virtuaalitaivas on nyt ruuhkaisempi kuin vuosiin. 

PS. Ensimmäinen lento Ivaossa takana.

Jaahas, että tähän on sitten tultu! Itse olen ollut viimevuoden anti-aktiivinen lentämisessä. Syitäkin on: Wilcoon siirtyminen MD11 => A32S. Wilcolla lentäminen varsinkaan verkossa ei ole mielekästä (surkea tuote), joka tuppaa lähtemään esim. STAR:in syöttämisen jälkeen lentämään 360deg väärään suuntaan. Jälleen Lontoossa pari päivää sitten. Sitten oli tuo FSNLeague, eli formuloihin tutustuminen ja ajaminen joka söi paljon aikaa uutena harrastuksena (erittäin mukavaa).

Nyt sitten "vihdoinkin" toimii PSS+Posky 757-200 oikein, ja olisi tarkoitus siirtyä ko. konetyyppiin. Virtual Finnairilla kun lentelen, oli luonnollista aloittaa verkkolennot Vatsim-verkossa. Jos olen tyytyväinen PSS:n tuotteeseen (aika paljon vielä opiskelua ja testausta) tulen pyytämään vaihtoa 757-tyyppiin. Seuratessani keskustelua olen huomannut tämän "siirtyminen IVAO-verkkoon-ilmiön", ja kunhan 757 on hallussa, ja siihen siirrytty (jos mahdollista) aloitan sitten itsekin IVAO -ohjelmien opiskelun ja asentelun.

Täältä tullaan

T: Mika

Navigation

Up one level

Next page