Ketju sekalaisille kuville

<< < (141/240) > >>

Ilari R. Lehtinen:

Ilari, olisko saumoja vähän valottaa, notta miten sä oot tota kuvaa käsitelly? Olis varmasti mielenkiintoista luettavaa - sulla kun tuntuu olevan toi kuvankäsittely aika hienosti hanskassa.

-Jani

Kiitoksia. Kuva on käsitelty Lightroom 4:lla. Täytyy myöntää, että orkkiskuva on aika lattea tuohon verrattuna.   Kuva on valotettu taivaan mukaan, siksi noin paljon varjoja vaalennettu ja vielä huippuvaloja tummemmaksi, jotta taivaasta tulee edes jonkun näköinen.
Lisäksi yksi gradientti tuohon kuvan alaosaan tummentamaan etualaa.

Cat:

50-luvun kyläkauppa jostain Uukuniemi/Kesälahti/Kitee akselilta.

Varmon niemi Kousan takana?   

Cathy ^-*

cumulus69:
Minulla olisi kysymys, johon saan vastauksen varmasti täältä.

Kesken olevaan projektiini pitäisi tunnistaa oheisessa kuvassa oleva hirvitys.

Kuva on otettu todenäköisemmin vuonna 1941 nykyisessä Karjalan Tasavallassa Jessoilan kylän itäpuolella. Kuva itsessään on lainattu WSOY:n teoksesta Viisi Sodan Vuotta

Mikä tankki, näyttää olevan T-34, mutta torni on oudon kulmikas sekä sivussa ihme "näppylöitä"?

Terv. Esa

kume:

Minulla olisi kysymys, johon saan vastauksen varmasti täältä.

Olisiko tätä KV-sarjaa? http://fi.wikipedia.org/wiki/KV-sarja

cumulus69:

Olisiko tätä KV-sarjaa? http://fi.wikipedia.org/wiki/KV-sarja

Kiitos Topi, sehän se.
Veli Venäläisellä kun on noita versioita jos toinenkin...
Nuo "näppylät" hämäsivät minua.

Tähän liittyy tarina.

Vaarini oli tuolla pelipaikoilla syksyllä -41.

Ote hänen kirjeestään kotio:

Tie jota kuljen kertoo omaa kauheeta ja surkeaa kieltänsä.
Tulee väkisin mieleen ollaanko me ihmiset eläimiä kummempia. Kun tuollalailla revimme toisiamme.
Keskelle tietä on jäänyt suuri tankki  hirviö. Suurin mitä olen koskaan nähnyt. Sitä oli koitettu ampua tankkitorjuntatykillä. Mutta siinä on niin vahva panssari, että ei ole tullut kuin vähän kuhmuja.
Sitten se oli ajanut miinaan. Silloin siitä oli katkennut telaketjut. Siihen oli jäänyt teräshirviö. Kuutamossa se oli kuin muistopatsas.

Tuo saattaa olla sama tankki.

Minä olen menossa syksyllä samoille paikoille.

t. Esa

Navigation

Up one level

Next page

Previous page