HD4850 512mb/1gb fråga?

(1/2) > >>

FSsweden:
Köpte denna strax efter jul här: http://alina.se/Produkt.aspx?r=pl&T2=92.EER7J.SCP

Har hört delade meningar med just detta grafikkort eller ATI i stora drag. Hade ett Nvidia 8800GTS 320MB i gamla datorn så idag när jag ändå skulle flytta över 2/4st diskar jag hade i förra datorn så tänkte jag vore kul att se hur pass bra 8800 kortet funkar i nya datorn. Sagt och gjort så bytte jag och drog igång FSX med samma inställningar som jag körde med på ATI kortet och märkte att de små laggade lite hela tiden men full flygbart ändå då fps låg runt 20 med SafirX i VCn (grafikinställningarna i FSX var relativ maxade men inte fullt ut) och fick någon fin effekt på Safiren som jag testade med, dvs molnen mm reflekterades på mätarnas glas! sen när jag bytte tillbaka till ATI kortet så hade jag inte denna effekt längre. Som sagt samma inställningar i FSX mm.

Men min fråga är, finns HD4850 med 1GB minne? på länken ovan ser ni specen på datorn och står att det är 512MB och de sa killen i butiken mm, men när jag bytte kort så stod de på kortet att de var 1GB så nu blev man lite fundersam, någon som har koll på detta? är inte så insatt i grafikkorts utvecklingen på senare tid tyvärr.

/Philip Nordlander,

fredde_fredde:
4850 finns i 1gb version.

/F

FSsweden:
Jo, korkad som man var så hade jag gjort en snabb sökning på komplett och såg just de efter jag postat nu

Men känns som man haft lite tur med de som skickades med datorn med andra ord:)

Prisvärt minst sagt de sa killen i butiken med, för om dom skulle bygga samma dator skulle priset hamna runt 14-15k så finns inte en chans i världen att dom kan pressa priset lika mycket som acer gjort just på denna modell, och på 2dagar sålde butiken 6st!

/Philip Nordlander,

fredde_fredde:
Har en fråga, står det 1gb i fysisk form på kortet ett står det i windows?
Det kan ju vara att det det blir 1gb med det delade minnet, men det borde inte stå det på kortet.

/F

FSsweden:
Nä precis, de står 1024mb för kortet och delat med windows 1792mb och totalt 2816mb.

/Philip Nordlander,

Navigation

Up one level

Next page