Hackande simulator

(1/1)

caroline123:
Hej.

Jag använder Flight simulator X men har länge haft problem med att programmet stannar till någon eller några sekunder åtminstone en gång i minuten. Detta sker när framesraten visar allt mellan 10 och 20. Vad beror detta på? Jag har justerat inställningarna i grafiken för att minska detaljer osv men problemet kvarstår.  Någon som kan hjälpa mig med tips om hur jag får bort problemet.

Hälsningar

Kjell

ChristofferJ:
Det är väl det som kallas för lagg, helt enkelt. Datorn blir överbelastad. Vad kan du göra?
-Skaffa en bättre dator.
Så gott som alla som kör FSX har detta problemet eftersom att man måste ha en så sjukt påkostad dator för att lira det helt lagfritt. Grafiktunga add-on´s som scenerys, AI-trafik och flygplan drar ner frameraten mycket.

mgerner:

Det är väl det som kallas för lagg, helt enkelt. Datorn blir överbelastad. Vad kan du göra?
-Skaffa en bättre dator.
Så gott som alla som kör FSX har detta problemet eftersom att man måste ha en så sjukt påkostad dator för att lira det helt lagfritt. Grafiktunga add-on´s som scenerys, AI-trafik och flygplan drar ner frameraten mycket.

Kan ju vara därför som 57% av FSN´s användare använder FS9, mot 31% som använder FSX. Omröstningen håller fortfarande på:
http://www.fsnordic.net/discussion/index.php/topic,84171.0.html

Ericb99:
Hej,

Har liknande problem själv. Ett frekvent lagg som kommer lite då och då och fps:en kan gå från 35 ( låst 35) till
4-5 fps för bara några sekunder för att sedan gå tillbaka till 35 och laggfritt.
Och det är inte bara FSX som krånglar. Även Rainbow Six Vegas 2 och Flight Simulator 9 krånglar.
Medans spel som Battlefield:Vietnam och Race 07 är 100% laggfritt.

Har letat runt på diverse forum i flera veckor och sett att det är ett utbrett problem som det inte finns någon lösning på.
Men det lutar åt att det tydligen ska vara ett hårdvarufel i okänd hårdvara.

Så vi får se om det om dyker upp en lösning.
Gör det inte det så får man nog tyvärr leva med lagget eller köpa en helt ny dator. 

Vh
Eric B

Navigation

Up one level