Bon appétit

<< < (69/162) > >>

55-HO:

En tiedä mitkä säännöt missäkin ovat voimassa, mutta ainakin Stadissa elävien myynti on osattu tehdä hankalaksi. Stadissa torimyyjät ennen pitivät rapuja näytillä puisissa laatikoissa, jotka tietenkin ovat lähes ikuisia.

Kyseisten puulaatikoiden alla oli toinen samanmoinen laatikko jossa oli jääta/murskaa, joka tarvittaessa vaihdettiin
Rapu on sinnikäs suuhun pantava

Risto

susiluoto:
Ja nyt sitten suuri kiitos Boriksen mainiolle rapureseptille, jatkoa seuraa ensiviikon loppuna ja vielä ainakin kaksi kertaa tämän kuukautisen viuhahtaessa iltaan.
Tänään söin toki grillattua kassleria ja kantarelliskastiketta mausteeksi, pientä vaihtelua.
Nuo keltaiset löytyivät vaimon toimesta lähes pihasta.
Hups meinas unohtua nuo Wahlmanin mainiot perunat.

matskupu:
Mulla löytyy pakkasesta 700g poron paisti. Löytyykö keneltäkään resepti-ideoita sen valmistamiseksi?

Crayfishguru:
Jos MINULLA olisi poronpaisti, keittelisin vettä ja pippureita (maun mukaan) ja lopuksi lisäisin nesteeseen n. 3-4 % merisuolaa (siis aika reilusti). Upottaisin paistin tähän liemeen useammaksi vuorokaudeksi - jopa viikoksi. Kuivaisin paistin ja savustaisin sen. Lopputuloksen kanssa tarjoaisin paksua kanttarellikastiketta, jossa keltavahveroiden lisäksi olisi kermaa, pieneksi silputtua purjoa ja hieman mustapippuria myllystä. Uudet perunat ovat vieläkin uusia, joten siis niitä. Uusia porkkanoita saattaisin laittaa tikuiksi ja freesata ne nopeasti voissa al dente.

Valitettavan epäkonstikasta, mutta uskoisin toimivan.

matskupu:
Kuulostaa kyllä hyvältä ja aikalailla samalta, mitä olen suunnitellutkin, mutta savustus jäänee väliin olosuhteiden pakosta.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page