FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
25.07.17, 16:50

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Bon appétit
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 41 Reply Print
Author Topic: Bon appétit  (Read 156710 times)
Boris Grahn

Date Registered: 14.03.08

Re: Bon appétit
« Reply #640 on: 07.12.10, 17:16 »

Mut se oranssi perus-teollisuusmössö on ihan järkyttävää.

Vaihtoehtoja ON. Kotona teen kuten pitääkin, mutta jopa netissä voi osoitta mieltä - kuten teinkin jo kauan sitten!
http://www.adressit.com/marinoimattoman_lihan_puolesta

Business as usual is not enough and kills you in the long run!
Hanna Räihä

Date Registered: 16.07.07

« Reply #641 on: 07.12.10, 17:21 »

mä ostan kans lihan aina kun mahdollista, maustamattomana.

ja pihvin kanssa parasta on suolaa... ei muuta.

Älä koskaan lähesty härkää edestä,  hevosta takaa äläkä idioottia mistään suunnasta.

This user may use sarkasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #642 on: 07.12.10, 17:50 »

Parasta lihaa: raaka ilmakypsytetty kinkku (vain suolaa lisätty)
Parasta kalaa: raaka kala (kaikkia ei tosin voi syödä raakana esim. lahnaa Grin) kuten sashimissa tai sushissa (vain soijaa ja vasabia lisätty)
Parasta tupakkaa: sikarit (ei mitään lisätty)
Parasta viinaa: konjakit ja mallasviskit (ei mitään sekoitettu)
Parasta viiniä: ... no niistä minä en tiedä mitään - kaikki kunnollinen käy
Parasta olutta: saksalaisen lain alla valmistettu (ei mitään muuta kuin valmistuksessa tarpeelliset aineet lisätty)
jne.

Nuo olivat siis mielipiteitä. Muilla voi olla toisenlaisia.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Pekka Raninen

Date Registered: 26.07.06

« Reply #643 on: 07.12.10, 22:43 »

"...mistä ei voi kiistellä, siitä pitää vaieta".   Wink

Itse olen pyrkinyt suhtautumaan elämään avoimin mielin, uteliaana ja kokeilunhaluisena, etsien uusia kokemuksia ja avartamaan näkökulmiani. Tätä lähestymistapaa noudatan myös ruoan ja juoman suhteen, ja ilokseni olen todennut niiden suhteen yllättyneeni positiivisesti huomattavasti useammin kuin pettyneeni karvaasti.

- Paitsi mämmiä en syö.   Grin

PR

- P -
Arne Wallen

Date Registered: 23.08.06

« Reply #644 on: 08.12.10, 16:35 »

Tällaista tänään meillä ruokana, eivät vielä tuossa ole valmiina.

[ attachment removed ]

2f.1  Muistattehan Sir Thomas Sopwith.Olen lihaa syövä hetero, ja ylpeä siitä.
Rangerit kunniaan.
Tape
Former member
« Reply #645 on: 08.12.10, 19:20 »

Mämmi maistuu mutta Arne taitaa käynyt pilkillä ?

Ps. Kuha ei ole "mittainen".  Embarrassed
Arne Wallen

« Reply #646 on: 08.12.10, 19:23 »

Verkoista nuo ja kuha oli jopa 2 senttiä yli mitan.

Rangerit kunniaan.
Tarmo Lindroos

Date Registered: 17.11.06

« Reply #647 on: 08.12.10, 19:25 »

Fileeks vaan, nyrkillinen voita pannuun kala sinne ja paistetaan, sitten kermaa päälle, kiehautetaan nopeasti , suolaa ja vähän valkopippuria niin se on siinä  thmbup

MIK - Malmi, Lennuklubi, DC-3 Yhdistys, Pelastamalmi.org,
55-HO
Former member
« Reply #648 on: 08.12.10, 19:25 »

Kukas tuo oikeanpuoleinen "file" on  Shocked

Edit: Just juu....Kuhan ongit verkolla, oli vaan niin oudon näköinen  Roll Eyes

Edit: Turha kuvalainaus pois / IP
« Last Edit: 08.12.10, 19:41 by Ilkka Portti »
Arne Wallen

« Reply #649 on: 08.12.10, 19:28 »

Hänpä on kuha.Kolmanneksi maukkain kala silakan ja ahvenen jälkeen, siika neljäs.

Rangerit kunniaan.
rsuomi
Former member
« Reply #650 on: 08.12.10, 19:51 »

Hänpä on kuha.Kolmanneksi maukkain kala silakan ja ahvenen jälkeen, siika neljäs.
Älä unohda savukampelaa...nam.

Siika tietysti graavattuna!

Ei toki pahaa savustettuna tai paistettunakaan... (jos ei graavikalasta satu pitämään Roll Eyes

Kuhan valmistus: kuuma valurautapannu, voita ja suolaa. Muuta ei vaadi.

ps. kyllä haukikeittoakin syön, vaikka roskakalana pitävätkin..
Orvo Välilä

Date Registered: 24.10.05

« Reply #651 on: 08.12.10, 20:47 »

Kuhan söit?  Grin

Mausteista vielä sen verran että kaikelle on aikansa ja paikkansa. Pihviä en haluaisi marinoituna suurin surminkaan ( enkä ole mitenkään ihastunut pihvikastikkeisiinkaan ), suola ja pippuri riittää kyllä. However sanoi amerikkalainen, olen esimerkisi saanut haltuuni tavallisesti asioista perillä olevista lähteistä erinomaisen Chili con Carne -reseptin jossa mausteita käytetään kyllä runsaalla kädellä. Itse asiassa en voisi muunlaista chiliä kuvitellakaan. Sushi / sashimi on hyvää, mutta ei kai sitäkään ilman soijakastiketta ja wasabia syödä?

Siinä kyllä yhdyn eräseen edelliseen puhujaan, noin kuvaannollisesti, että mausteiden käyttö on mitä suurimmassa määrin taitolaji ja oikein tehtynä se todellakin korostaa ruoan luonnollista makua, tai luontevasti johdattelee sitä. Aniksen tai mintun  käyttö todellakin kuuluu pastilleihin tai likööreihin.

Ugh, olen  puhunut. Lounaaksi syötyjen kotitekoisten crepejen voimalla.  Cool

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
rsuomi
Former member
« Reply #652 on: 08.12.10, 21:48 »

Kuhan söit?  Grin

Mausteista vielä sen verran että kaikelle on aikansa ja paikkansa. Pihviä en haluaisi marinoituna suurin surminkaan ( enkä ole mitenkään ihastunut pihvikastikkeisiinkaan ), suola ja pippuri riittää kyllä. However sanoi amerikkalainen, olen esimerkisi saanut haltuuni tavallisesti asioista perillä olevista lähteistä erinomaisen Chili con Carne -reseptin jossa mausteita käytetään kyllä runsaalla kädellä. Itse asiassa en voisi muunlaista chiliä kuvitellakaan. Sushi / sashimi on hyvää, mutta ei kai sitäkään ilman soijakastiketta ja wasabia syödä?

Siinä kyllä yhdyn eräseen edelliseen puhujaan, noin kuvaannollisesti, että mausteiden käyttö on mitä suurimmassa määrin taitolaji ja oikein tehtynä se todellakin korostaa ruoan luonnollista makua, tai luontevasti johdattelee sitä. Aniksen tai mintun  käyttö todellakin kuuluu pastilleihin tai likööreihin.

Ugh, olen  puhunut. Lounaaksi syötyjen kotitekoisten crepejen voimalla.  Cool

Orvon kanssa samaa mieltä.

Syön ja tykkään tulisista ja maustetuista ruoista.

Jotkut ruoat ovat vain parhaimmillaan melkein naturel.

Juu, anis kuuluu karamelleihin... jotkut laittaa es. leipään, mut ei oo miunmaun mukaan, tosin juustokumina tai jeera meksikolaisen ruoan perusmamakuna (chilikon karmee), mielestäni ehdoton.

Tosin sehän ei oo varsinaisesti kumina...
Ilkka Toivanen

Date Registered: 06.04.04

« Reply #653 on: 09.12.10, 21:26 »

Aniksen tai mintun  käyttö todellakin kuuluu pastilleihin tai likööreihin.

Nyt minun on pakko kysyä viisaammiltani - maistamatta asioita - että miksi minttua aina mainostetaan lampaan kanssa sopivaksi? Mikä on se peruste tuolle jo legendaksi nousseelle väitteelle?

Olen havainnut, että suola sopii lampaan kanssa oikein hyvin. Ehkä sen vuoksi olen ajanut kaikki kohdalle osuneet minttuviljelmät ruohonleikkurilla yli.

Ei sen tarvitse olla iso vika, kun se on päässä.
Orvo Välilä

« Reply #654 on: 10.12.10, 03:34 »

Nyt minun on pakko kysyä viisaammiltani - maistamatta asioita - että miksi minttua aina mainostetaan lampaan kanssa sopivaksi? Mikä on se peruste tuolle jo legendaksi nousseelle väitteelle?

Olen havainnut, että suola sopii lampaan kanssa oikein hyvin. Ehkä sen vuoksi olen ajanut kaikki kohdalle osuneet minttuviljelmät ruohonleikkurilla yli.

Tämä ilmeisesti tulee kaukaiselta sumujen saarilta, jota myös Iso-Britanniaksi kutsutaan. Tiedättehän tuon paikan joka on kuuluisa keittiöstään ja luotettavista autosähkötuotteista.

Niin yltiöpäisen rohkea en kuitenkaan ole ollut että ihan pelkän suolan varaan olisin uskaltautunut jättäytymään, ihan sen lapasen maun pelossa. Sitä paisti, voisiko tosiaan kuvitella rosvolammasta ilman valkosipulia?

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Arguing with a pilot is like wrestling with a pig in the mud. After a while you begin to think the pig likes it.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Boris Grahn

Date Registered: 14.03.08

« Reply #655 on: 10.12.10, 03:58 »

*Paljastaa järkyttävän salaisuuden*

Suhtaudun varsin maltillisesti yrtteihin. Bearnaise tietenkin vaatii rakuunaa, stroganoff basilikaa jne. - mutta maltilla.

Lammasta syön todella harvoin - lähinnä pääsiäisenä. Silloinkin "huijaan". Teen kyllä minttuhyytelön, mutta käytän siihen vain hieman minttua - vain sen verran, että sen juuri maistaa. Noin tulos olisi varsin kalpea, joten rojautan sekaan vihreää elintarvikeväriä. A vot - näyttää NIIN mintulta että, mutta maku ei hyökkääkään. Samaa vihreää käytän joskus myös kermavaahtoon esim. mansikoiden kanssa.

Business as usual is not enough and kills you in the long run!
Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #656 on: 15.12.10, 20:09 »

Nami nami herkkuja ruokapöytään Cheesy

[ attachment removed / expired ]

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Orvo Välilä

« Reply #657 on: 15.12.10, 22:08 »

Onpa melko lihaisa annos.... Mitä noi vihreet lätyt on?

Meillä vaan tätä tavallista......

Tommosen isomman köntin ( 9 lbs ) savustamiseen kun menee tuota aikaa luokkaa 8 tuntia+ niin pitää muistaa huolehtia sit kans savustajan nestetasapainosta. Sesonki huomioiden  Roll Eyes

Mikko Heimo

Date Registered: 25.11.05

« Reply #658 on: 15.12.10, 22:14 »

Mitä noi vihreet lätyt on?
Pinaattilettuja Roll Eyes

Tuu kyytiin ni mä heitän sut!
Orvo Välilä

« Reply #659 on: 16.12.10, 00:16 »

Pinaattilettuja Roll Eyes

On kyllä sen näkönen eväs että kun tuon vetäsee lounaaksi niin viimeistään kolmelta tipahtaa poski näppikselle..... Roll Eyes

Pages: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 41 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1