Bon appétit

<< < (149/162) > >>

susiluoto:
Joo kala ei riiputtamalla parane.

susiluoto:

Eikös EU ole julistanut tämänkin herkun kielletyksi myrkkyjen joukkoon kuuluvaksi? Eihän se ape ole sen kummempaa kuin japanilainen pallokala. Väärin valmistettuna tappavan myrkyllistä, mutta oikein valmistettuna todella herkullista. Tämä EU se vasta on oikea "holhousyhteiskunta".

Pekka

Joo jotain lehdessä oli kirjoituksia tuosta, ei enää ruokasieni, on kuulemma myrkyllinen.No tuossa 60 kymmentä vuotta tuota olen syönnyt, alkuvuosia en tarkalleen muista, oletuksena että yksi ryöppäys riitti.Maukasta kuitenkin.

pho201:

Joo jotain lehdessä oli kirjoituksia tuosta, ei enää ruokasieni, on kuulemma myrkyllinen.No tuossa 60 kymmentä vuotta tuota olen syönnyt, alkuvuosia en tarkalleen muista, oletuksena että yksi ryöppäys riitti.Maukasta kuitenkin.

Minä ryöppään varmuuden vuoksi kahdesti, mutta ilmeisesti yksikin kerta kunnolla tehtynä riittäisi. En kyllä kuitenkaan söisi näiden "uusavuttomien" tekemää korvasienimuhennosta. 
Ennenvanhaan opiskeluaikaan keräsin noita keväisin ja möin jatkojalostajille. Huomasin, että ne kannatti myydä tuoreina. Kuivatus oli vaivalloista ja tarkkaa puuhaa, eikä siinä edes hankkinut sen enempää.

Sienestys on kiva myös harrastuksena. Saa sen ohessa liikuntaa ja hyvää ruokien raaka-ainetta.

Pekka

susiluoto:
Veteen laittelen, annan kiehua n.10 minuuttia, huuhtelen kunnolla ja uudestan kerran n.5 min.huuhtelu ja senpä jälkeen pannulle sopivina palasina, kermaa sekaan ja hiukka suolaa tuossahan se kastike on.En minäkään suosittele, jokainen tekee miten haluaa mutta herkkusieniä parempaa tuo on.Muistelin että äiti teki tuon yhdellä keittämisellä, no ehkä maalla asuvat kestävät paremmin pieniä myrkkyjä.
Ja Pekka olet oikeassa tuon luonnossa kulkemisen suhteen, varsinkin näin keväisin, saattaa nähdä enemmän kun Discoveryn vuosituotannon.

JiiHoo:

lohi meni kraaviksi

Meritaimen.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page