FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.07.17, 18:38

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Maisema- ja lentokonesuunnittelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  FSX + kenttä navan lähelle
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: FSX + kenttä navan lähelle  (Read 1092 times)
Ville Elomaa
Offline Offline

Posts: 1863
Date Registered: 17.12.01

FSX + kenttä navan lähelle
« on: 06.01.09, 20:48 »

Ostettuani Captain Simin C130:n sain ajatuksen tehdä FSX:lle jonkinlaisen maiseman
jenkkien Amundsen-Scott -asemasta etelänavalla. FSX:ssähän napaseuduillakin voi lentää,
koska maa on simussa pyöreä ja jenkithän kuljettavat suksellisella C130:llä ihan oikeasti tarvikkeita
ja matkustajia McMurdo-asemalta napamantereen laidalta tuonne navalle. Ongelmia on nyt tullutkin editoreista.

Kokeilin ensin Whisplaceria objektien sijoitteluun, mutta sen näyttämä gridi meni ihan oudoksi ja
ohjelman toiminta muutenkin kun laitoin koordinaateiksi etelänavan lähiseudun. Sitten testasin
ADE:a (Airport Design Editor), mutta se sekoilee oikein urakalla tuolla navalla.

Simun SDK:n oma object placer kyllä toimi navallakin ongelmitta, mutta sillä ei luoda uutta kenttää.
Mikähän tässä nyt olisi neuvoksi vai onko mikään - paitsi valittaa noitten softien tekijöille bugeista?

- Ville -

Mikko Maliniemi
Nik Kammiomieli
Moderator
Offline Offline

Posts: 33498
Date Registered: 05.07.01

WWW
Re: FSX + kenttä navan lähelle
« Reply #1 on: 07.01.09, 06:29 »

Simun SDK:n oma object placer kyllä toimi navallakin ongelmitta, mutta sillä ei luoda uutta kenttää.
Mikähän tässä nyt olisi neuvoksi vai onko mikään - paitsi valittaa noitten softien tekijöille bugeista?

gMaxilla vääntämään kenttää?

                                Entinen hiihtäjä, nykyisin raitis

                                 My photos on Airliners.net
Ville Elomaa
Offline Offline

Posts: 1863
Date Registered: 17.12.01

Re: FSX + kenttä navan lähelle
« Reply #2 on: 08.01.09, 15:05 »

gMaxilla vääntämään kenttää?

Ongelma ei ole rakennusten tai pohjien tekeminen, vaan itse kiitoteitten, parkkipaikkojen jne. määrittäminen.
Pari vaihtoehtoa on jo tullut mieleen. Voisi käyttää ADE:a, mutta tehdä kentän toiseen paikkaan ja korjata
sitten objektien koordinaatit xml-filusta. Saattaa vain olla paha homma. Toinen konsti olisi käyttää AfCADia
ja kääntää sitten lopputulos FSX:n bglcomp:illa.

- Ville -

arttula
Former member
Re: FSX + kenttä navan lähelle
« Reply #3 on: 19.01.09, 09:22 »

Ongelma ei ole rakennusten tai pohjien tekeminen, vaan itse kiitoteitten, parkkipaikkojen jne. määrittäminen.
Pari vaihtoehtoa on jo tullut mieleen. Voisi käyttää ADE:a, mutta tehdä kentän toiseen paikkaan ja korjata
sitten objektien koordinaatit xml-filusta. Saattaa vain olla paha homma. Toinen konsti olisi käyttää AfCADia
ja kääntää sitten lopputulos FSX:n bglcomp:illa.

- Ville -

Minulta löytyy Etelämantereen AIP, ja voin sieltä katsoa osviittaa. En tosin usko, että siellä on mitään parkkipaikkoja koneille erikseen. Tilaa meinaan löytyy Grin
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1