Southwest flight 764 to Providence airport is now boarding

(1/4) > >>

LeonHolm:

Välkomna ombord på denna Southwest flygning som kommer ta er från Midway airport, Chicago, till Providence airport, Rhode Island.

Det här är en flygning som jag genomförde för ett par dagar sen med den "gamla" trogna 737an. Har inte flugit 737 på ett långt tag och har
istället fokuserat på att lära mig A32X serien. Men jag kände att jag behövde ta ett litet "break" ifrån den och ta en mer lugn, kontrollerad flygning
där man inte sitter och undrar vad tusan flygskrället håller på med. Så det var lite back-to-the-roots känsla under den här flygningen.
Rutten för dagen var en beprövad sak som jag flög ofta back-in-the-days när jag först lärde mig flyga 737 och går mellan KMDW till KPVD.

Edit
Det bör kanske tilläggas att bilderna inte är redigerade på något sätt förutom forminskning och en ram

Scenery
KMDW = FlytampaKPVD = FlightzoneAES på KMDW = Aerosoft
Aircraft
PMDG mergad med den senaste Project Opensky modellen
Environment
Flight-environmentGround-envirnomentRealSky ProUltimate Terrain USA

Vi finner våran maskin för dagen (N427WN) stående vid gate B2. Ombordstigning startar om några minuter med 106 passagerar + deras bagage + lite frakt.
Allt som allt så har vi en payload på 11618 kg och mer på det, 8018 kg jetbränsle.

Förberedelser på flightdeck där FMC programeras, ATIS avlyssnas och så vidare. Vädret är minst sagt "muggigt" med strax under minusstreket och risk för snö.

Innan pushback så får vi en avisning p.g.a. det lite taskiga vädret.

Passageraren Joe Average tycker att han har fått en väldigt bra plats och knäpper en bild under push.

Man måste ju faktiskt ge beröm till de "osynliga" som gör så att allt på flygplatsen fungerar som det ska. Ta den här killen till exempel.
Han springer omkring i kortärmat och jeans trotts väderleken. En riktig kämpe!

Flightcontroll check.

Vi taxar bort mot våran bana och ser på vägen två av de största operatörerna på KMDW, Southwest och Airtran.
De står för en mycket stor del av antalet passagerar som varje år passerar denna flygplats (19 378 855 st 2007)

Vi ska avgå ifrån bana 31. 31C för att vara specifik då KMDW har tre stycken 31er. 31R, 31C och 31L.

Southwest 764, line up and wait runway 31C

Southwest 764, you are cleared for takeoff. Climb 5000 feet on heading 310

Efter att vi har kommit några nm ut ifrån flygplatsen får vi instruktioner att svänga höger och flyga direkt till vår första waypoint GIJ.

Det är ganska massiva moln som vi åker igenom, här på 7000 ft.

Och uppe över molntäcket så ser vi på våran vänstra sida centrala Chicago.

Och ut över Lake Michigan. Tycker att Southwests färger passar bra emot den kalla mörka backdropen som Lake Michigan avger.

Stigning upp emot våran cruisehöjd på FL350. Här lämnar jag över kontrollen av flygplanet plus radio till min virtuella copilot. Jag kallar honom Bob för övrigt.

Enroute-traffic med en Continental Connection EMB145.

Då har vi passerat våran sista waypoint, Hancock, och vi beger oss ut på en högersväng för att följa följa Hancock transition och senare SIDen Teddy 2.

Vi ser nu våran routediscontinue vid LAFAY. Efter vi har passerat waypointen så kommer vi bli radarvektorerade fram till den aktiva banan. Vi har hört på
ATISen att bana 34 är aktiv så vi rattar in frekvenser och kurser för en ILS approach.

Atlanten på våran högra sida och det är Block Island man ser där strax under vingen.

Southwest 764, turn left heading 090 and descend to 2000 feet

Southwest 764, you are cleared for the ILS approach runway 34. Turn left heading 025 and report when established

Det är lite isbildning på Providence River som man kan se medan vi sakta sjunker igenom både höjd och fartregistret.

Southwest 764, you are cleared to land runway 34

Spoilers, halvfjös med reverse thrust, full flap och medium braking använder vi idag.

Vi lämnar banan på taxibana N och får instruktioner att bege oss till gate 17

Please remain seated until the aircraft has come to a complete stop and the seatbeltsign has been turned of

Unloading och deboarding ungefär 1 timme och 35 minuter efter att vi lämna gaten i KMDW.

En liten översikt över terminalen på KPVD medan de sista väskorna lastas ut.

Så där det var allt för mig denna gång. Hoppas att ni har tyckt om denna lilla flygtur. Jag vet att jag gjorde det i alla fall. Nu kan man gå tillbaka
och brottas lite mer med A32X!
God fortsättning!

Edit reason; Måste lära mig att korrekturläsa!

fredde_fredde:
Snyggt Leonard! Kul att se lite bilder från dig.

/F

jakobsundin:
Riktigt snygga bilder och kul att kolla på bilderna med text till också!

ekepeke:
Grymma bilder! Bland det bästa jag sett, med en rolig historia till 

jimsom:
Riktigt trevlig flightreport! Mer sådant vill vi ha. 

Navigation

Up one level

Next page