Får inte igång extern hårddisk

(1/1)

c_nygard:
Tjena!
Har nyligen köpt en WD Elements 640 GB extern hårddisk, och testade igår att koppla in den i datorn osv.

Dock är det så med min dator, att när jag kopplar in något med usb, så brukar det inte synas direkt, utan jag brukar vara tvungen att starta om datorn, så jag gjorde detta, men lyckades ändå inte hitta den externa. Finns ingenstans ;S
Har testat koppla in den på min bärbara, och där visas den direkt man ansluter den.

Har testat alla olika usb ingångar och även vart och köpt ett sånt PCI kort med extra USB ingångar på och testat där, men inget händer.

Hårddisken börjar iallfall att lysa och låta ett tag, men den syns inte alls i windows. Vad ska jag göra? :S

Har också sett att om jag startar om datorn, med hårddisken i kopplad, så laggar datan fast efter skärmen där det står Windows XP och en sån mätare går, sen kommer den aldrig därifrån. Startar jag utan hårddisken så går det som vanligt.

Har också läst nånstans att om man inte ser hårddisken i den här datorn osv, så ska man gå in i bios och försöka hitta den där osv, men jag hittade inget där när jag gick in. Finns nån kategori som heter Removables eller nåt sånt, och där inne finns ingenting att välja på, förutom nått som det står "! Removable" med ett utropstecken framför, men den går inte att klicka på.

Tack på förhand!

/ Christofer

Navigation

Up one level