Tuifly nordic ESSA-LIRF-ESSA 738 uppdaterad

(1/2) > >>

Adam:
Jag kapten Adam och styrman Calle hälskar e välkona om bord på denna flygnig som ska ta oss till Roma-Fiumicino. vår flygtid bärknas till 2tim och 40 min. vi kommer flyga igenom Polen, Tjeckien, Österrike och Milano för att svänga ner mot Italien. vädert i dag -6 och lite månilgt det vi väntar på nu är avisnig så ska vi snart börja pusha.

Cler puch and start rgr Bluscan 2055

Flaps 15 adn taxi ligt on parkingbrack relise

Då har cabinen börjat med säkerhets filmen och jag och calle förbereder oss förr rull start från 19R

Clere for take off 19R Bulescan2055 and airborne

Så nu är vi på väg

Nu börjar vi få höjd och cabinchef Tomas börjar med servering av frukost och underhållnig

Cruse nån stans på vägen (olika ställen)

Detta är kapten som talar vi vänger nu in mot bergen och paserer snart milano och vi börjar vår dec mot Roma
säkerhetsymbol på

Då det kom CTR online blev det inga bilder på dec

And visuell landnig. RWY in sight geer down and three green

Och där tar vi mark vi blev ca 15 min sena rew på motorer och snabt av bannan

Vi som jobbat bord tackar för oss och hoppas ni får en trevlig semester i Italien

Ja då var det dags för hem färd.
välkomna om bord på denna Tuifly Nordic flygnih som ska ta er till Stockholm Arlanda. i copiten sitter idag Adam och min andrepilot Calle i cabinen kommer Annan ta hand om er. vi kommer flyga upp mot Milano svänga mot österrike Tjekien och Tyxkland för att komma in i sverige. Vi beräknas landa om 2 timar och 40 min väderi i sverige är molnig och +8 nån som vill hoppa av kan göra det nu.

Bordnig complit
Bluescan 2056 rec start and puch.

Vi börjar taxnigen mot våran bana som är 07

Under taxnigen får vi reda på att vi har en diabetes persson ombord som glömt sina sprutor i bagaget vi ger anna klarteken att ge mat till denne passagerare före dem andra och se till att hon mår bra.

Line upp and clerd fore takeoff RWY 07 after dep turnig left 330 Bluescan 2056

Airborne and turnig to 330

Vi stiger fort till FL350 som är cruse och Anna borjar med servernig till passagernaran och vi får vårat efterlängtade kaffe.

Tog en bild med min digitalkamera

Nån stans på cruse

Esos online och vi har borjat vår inflygnig. Då mina damer och herrar har vi ungefär 30 min flygnig kvar vi är numer 1 för landnig vi kommer göra en skarp vänster sväng mot våran landnigs bana som är 26 på Arlanda. vädret just nu mulet och +8 grader.

Inbond ILS 26 and clerd to land geer down and three green

Rew på motorerna och vi använder hela banan då vi hadde kast vindar raktimot oss

Tack för denna gången och hoppas ni flyger med Tuifly Nordic snart igen.

Sorry om det blev mycket bilder
Hoppas det duger
///Adam
Essa Aerosoft
LIRF hitta jag på Avsim
Planet PMDG painten finns på avsim sök på Tuifly Nordic
Online på Vatsim

Norrfs:
Äntligen en ny TUI från dig! . Jäkligt fint plan.. Även snyggt Roma Scenery. För att ge kritik på bilderna så var dem riktigt snygga. Speciellt bild 7  .

Adam:

Äntligen en ny TUI från dig! . Jäkligt fint plan.. Även snyggt Roma Scenery. För att ge kritik på bilderna så var dem riktigt snygga. Speciellt bild 7  .

Tackar jag gillar själv bilden över bergen 12 eller nått sånt härligt att nån gillar mina bilder

Norrfs:
mm du ska ha himla cred för detta

//Vänligen avstå från svordomar i framtiden.
Niklas

// Sorry, mitt fel, ska inte ske mer!
Alex

Adam:

mm du ska ha himla cred för detta

//Vänligen avstå från svordomar i framtiden.
Niklas

För att jag har mitt favorit bolag som Tuifly Nordic och flyger det i FS9 ellar att jag skriver sagor  ? Tackar 

Navigation

Up one level

Next page