FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
15.10.18, 08:12

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Yleinen simulaattorikeskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Vista ja FSX
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: Vista ja FSX  (Read 1094 times)
oldmanpilot
Former member
Vista ja FSX
« on: 13.01.09, 19:15 »

Tervehdys taas!
Asiasta on aiemminkin puhuttu mutta te kenellä on Vista ja FSX koneella, kertokaa itse toimiiko vai onko Vista liian raskas pohja kuten usein on väitetty FSX:lle? Tietty se on raudastakin kiinni.
Pitkään pähkäiltyäni tilasin itselleni palikat ja kokoan uuden simu/peli/työ/viihde/koti-koneen. AMD/ATI tottuneena en enää tässä iässä jaksa alkaa pohtimaan onko Nvidia ja Intel parempi jne jne. Kaikki on hyviä nykyään ja pilkunviilauksiksi menee kun noita testejä lukee. Intel olisi tietty työkoneena tehokkaampi kun teen useiden RAW-kuvien käsittelyä samanaikaisesti. Mutta taas perheellisenä isänä kustannukset on rajattu uuden koneen hankinnassa joten halvemmasta hinnasta tein tilauksen vanhasta ja tutusta ATI ja AMD pohjaisesta ratkaisusta.

Eli tilasin paketin missä prossuna Phenom II X4 3.0Ghz, Mushkinin 4Gt 1066Mhz muistit, ATI 4870 1.0Gb näyttis, Asuksen lankku ATI:n GX790 piirillä, Vista Home Premium 64bit. Kotelolla nyt ei ole pyörimisen kannalta niin suurta merkitystä mutta laitoin nyt siihenkin Antec nine hundred ilmanvaihdon takia ja ihan kiva "vanhallekin" silmälle joskus myös tuo visuaalinen ulkoasu.. 750w poweri jne..

Eli nyt FSX konkarit, kertokaapas jaksaako Vistan kanssa tuolla peruskokoonpanolla pyöriä?

Yst vast od TT
Ezku
Former member
Re: Vista ja FSX
« Reply #1 on: 13.01.09, 19:18 »

Kyllä pyörii tuolla kokoonpanolla. Minullakin on Vista ja melkein samanlainen kokoonpano kuin sinulla ja hyvin pelittää. Ei moittimista.  thmbup
oldmanpilot
Former member
« Reply #2 on: 13.01.09, 19:30 »

Kiitos vastauksestasi:) Oikein kiva:)) Nyt voi hyvillä mielillä alkaa odottamaan viestiä koska komponentit on valmiiksi kerättyjä ja saa alkaa kasailemaan nine hundreddiin palikoita kiinni:)

Muuten, kannattaako muistit laittaa 4Gt vai 4Gt dualina, eli siis silloinhan se toimii 2Gt kapasiteetilla mutta nopeammin?

TT
Mckeke83
Former member
« Reply #3 on: 13.01.09, 22:53 »

Muuten, kannattaako muistit laittaa 4Gt vai 4Gt dualina, eli siis silloinhan se toimii 2Gt kapasiteetilla mutta nopeammin?
Saman verran saat muistia käyttöön(käyttis näkee tjsp.), oli dual eli ei. Dual channel toki preferred nopeusetunsa takia.
Pinkkari
Former member
« Reply #4 on: 14.01.09, 01:00 »

Kannattaa Vistasta ainakin poistaa käytöstä turhat sivupalkit ja feidaavat ikkunat ym muut turhat koriste härpäkkeet. (Eli visuaaliset tehosteet)
arttula
Former member
« Reply #5 on: 14.01.09, 08:09 »

Minulla oli Vistan kanssa jatkuvia ongelmia. FSX kaatuili ilman mitään järkevää syytä. Edes uudelleenasennus ei auttanut. Vaihdoin siis takaisin XP:hen, ja sillä pelittää hyvin. Saattaa olla tietysti jokin oma mokakin kyseessä.
Matias Pusa

Date Registered: 06.03.08

« Reply #6 on: 14.01.09, 08:41 »

Mulla ei ole ollut x64 Home Premium Vistan kanssa minkäänlaisia ongelmia simuilun puolella. Verkkosoftista en osaa sanoa, kun en oo uskaltanu viel kokeilla  Embarrassed
ToniH22
Former member
« Reply #7 on: 14.01.09, 14:47 »

Kannattaa laittaa dual channeliin tosiaan suoraan. Eli 1 ja 3 paikkaan kammat Smiley
PS: kerrohan sitten kokemuksesi tuosta Phenomista, koska tässä on tarkoitus samanlainen laittaa vaimon koneeseen, näyttis vaan tulee olemaan hieman lievempää kaliiberia(HD4830)
Toni Määttänen

Date Registered: 03.04.08

« Reply #8 on: 16.01.09, 19:01 »

Mulla toimii Vistan kanssa ihan hienosti. Ainoa mikä saa minut repimään hiuksia on verkkolentäminen. Yhteys katkeilee todella usein. En muista XP:n kanssa olleen tälläistä ongelmaa. Tarkoitan siis FSX:n omaa "Multiplayer"- lentoa.
Kim Eriksson

Date Registered: 05.12.06

« Reply #9 on: 16.01.09, 19:29 »

Itselläkin FSX toimii vistalla todella hyvin, vaikkakin välillä joku lisäosa saattaa aiheuttaa hirveän kaatuilu rumban. Siitä onneksi pääsee aina lisäosan uninstallilla. Smiley

Asrock Z87 Pro4|Intel i5 4670k @4.4GHz|Palit GTX780|Crucial Ballistix 16GB 1600MHz CL9|
qwertyuiop
Former member
« Reply #10 on: 16.01.09, 19:43 »

FSX:n pitäisi toimia jopa paremmin (paremmat grafiikat tai/ja nopeampi ruudunpäivitys) Vistan kanssa kuin XP:n, jos näytönohjain on DirectX 10-kelpoinen.
FSX tukee DX10, ja niin myös Vista, mutta jos käyttää FSX:n kanssa XP:tä, niin maksimi on DX9.
Kim Eriksson

« Reply #11 on: 16.01.09, 21:28 »

Itse en käytä DX10, koska en koe siitä mitään hyötyä. Joo, tekstuurit on kyllä kauniimmat, mutta kiitoteiden asfaltti välkkyy ja DX9 tehdyt repaintit eivät näy DX10 tilassa. (Suurin osa FSX koneista on näin, kun vain portattu FS9->FSX)

Asrock Z87 Pro4|Intel i5 4670k @4.4GHz|Palit GTX780|Crucial Ballistix 16GB 1600MHz CL9|
ToniH22
Former member
« Reply #12 on: 17.01.09, 08:24 »

DX9 tehdyt repaintit eivät näy DX10 tilassa. (Suurin osa FSX koneista on näin, kun vain portattu FS9->FSX)
Kaikki paintit on toiminut DX10 previewissä ongelmitta ainakin mulla? Esim omat maalaukset pitkälti FSD:n commanderille ja Cessna 337 jotka on tehty jo aika päiviä sitten niille.
PS: tietyt tekstuurit vaan ei näy oikein, kuten DX9 tilassa. Olen tuossa jo itse fixaillut jonkin verran noita FS9 koneita FSX yhteensopivaksi, eilen sain viimeiksi Feeltheren Caravanin toimimaan, seuraava olisi Lionheart Creationsin Quest Kodiak.
« Last Edit: 17.01.09, 08:58 by Toni Hiltunen »
oldmanpilot
Former member
« Reply #13 on: 17.01.09, 14:02 »

Kiitos kaikista vastauksistanne! Rohkaisee entistä enemmän:)
Emo ei ole vielä saapunut joten kasaaminen kesken, mutta informoin Phenomin ja yleensäkin koko homman toimivuudesta heti kun setti on valmis ja koelennetty:)

Timo T.
Kim Eriksson

« Reply #14 on: 17.01.09, 15:13 »

Kaikki paintit on toiminut DX10 previewissä ongelmitta ainakin mulla? Esim omat maalaukset pitkälti FSD:n commanderille ja Cessna 337 jotka on tehty jo aika päiviä sitten niille.
PS: tietyt tekstuurit vaan ei näy oikein, kuten DX9 tilassa. Olen tuossa jo itse fixaillut jonkin verran noita FS9 koneita FSX yhteensopivaksi, eilen sain viimeiksi Feeltheren Caravanin toimimaan, seuraava olisi Lionheart Creationsin Quest Kodiak.
Mjaah, en hirveesti kyllä ole kokeillut, mutta ainakin Maddog 2006 fsx liveryt on sellasia valkoisia dx10 tilassa, mutta dx9 näkyy normisti. Ehkä se riippuu tyylistä miten paintti on tehty.

ToniH22
Former member
« Reply #15 on: 17.01.09, 15:16 »

Ehkä se riippuu tyylistä miten paintti on tehty.
Jep, se voi pitkälti asian sanoa noinkin. Mulla tulee tallennettua ne aina DXTbmp:llä 32bit muotoon. On toiminut ja ongelmia ei ole ollut vielä toistaseksi, ainoastaan jos ikkunan VC haluaa läpinäkyväksi, sen kanssa on haastetta vielä Smiley
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1