FSX:n läpinäkyvistä tekstuureista

(1/1)

ToniH22:
Moi, tuossa pähkäilen pienien yhteensopivuus ongelmien kanssa FSX:ssä, FS9 toimivien omien maisemien kanssa.
Eli kuinka saan tehtyä osasta tekstuuria läpinäkyvän? Enää se musta pohja sen näkymättömyyden luojana ei toimi tallennettaessa DXTBmp:llä?

roar:
Moi, GMaxissa laita materiaalin ominaisuuksiin "Framebuffer blend" kohtaan seuraavat konffit niin toimii

Source blend: SrcAlpha
Destination Blend: InvSrcAlpha

Tekstuuritiedostossa alpha-kanava toimii samalla tavalla kuin aikaisemminkin, ainoastaan GMaxissa täytyy tuo asetus tehdä että toimii.

ToniH22:
Quote

Moi, GMaxissa laita materiaalin ominaisuuksiin "Framebuffer blend" kohtaan seuraavat konffit niin toimii

Source blend: SrcAlpha
Destination Blend: InvSrcAlpha

Tekstuuritiedostossa alpha-kanava toimii samalla tavalla kuin aikaisemminkin, ainoastaan GMaxissa täytyy tuo asetus tehdä että toimii.

Moi, tuossa olen noita tehnyt Abacus Scenery Apprenticella, tekstuurit olen erilleen aina luonut ja nuo läpinäkyvyydet niihin. Abacuksen tuossa ohjelmassa en ole toistaiseksi muuta touhunnut kun tehnyt rakennuksien mallit vaan.
Onkos siinä DXTbmp:ssä (versio 4.00.95) sit joku kikka kolmonen millä sen saa ihan pelkästään tallentamalla se tekstuuritiedosto Extended 32bit-888 muotoon?
Kun ainakin FS9 kanssa se onnistui suoraan, mutta nytten FSX:ssä ne mustat levyt ei katoa vaan jää näkyviin.

Navigation

Up one level