FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
26.07.17, 00:41

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Lentosimulaattorit
| |-+  Maisema- ja lentokonesuunnittelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  FSX:n läpinäkyvistä tekstuureista
:  

« previous thread next thread »
Pages: [1] Reply Print
Author Topic: FSX:n läpinäkyvistä tekstuureista  (Read 762 times)
ToniH22
Former member
FSX:n läpinäkyvistä tekstuureista
« on: 16.01.09, 15:31 »

Moi, tuossa pähkäilen pienien yhteensopivuus ongelmien kanssa FSX:ssä, FS9 toimivien omien maisemien kanssa.
Eli kuinka saan tehtyä osasta tekstuuria läpinäkyvän? Enää se musta pohja sen näkymättömyyden luojana ei toimi tallennettaessa DXTBmp:llä?
Mikko Lindström
Offline Offline

Posts: 692
Date Registered: 21.02.05

Re: FSX:n läpinäkyvistä tekstuureista
« Reply #1 on: 16.01.09, 17:23 »

Moi, GMaxissa laita materiaalin ominaisuuksiin "Framebuffer blend" kohtaan seuraavat konffit niin toimii Tongue

Source blend: SrcAlpha
Destination Blend: InvSrcAlpha

Tekstuuritiedostossa alpha-kanava toimii samalla tavalla kuin aikaisemminkin, ainoastaan GMaxissa täytyy tuo asetus tehdä että toimii.

ToniH22
Former member
Re: FSX:n läpinäkyvistä tekstuureista
« Reply #2 on: 17.01.09, 08:45 »

Moi, GMaxissa laita materiaalin ominaisuuksiin "Framebuffer blend" kohtaan seuraavat konffit niin toimii Tongue

Source blend: SrcAlpha
Destination Blend: InvSrcAlpha

Tekstuuritiedostossa alpha-kanava toimii samalla tavalla kuin aikaisemminkin, ainoastaan GMaxissa täytyy tuo asetus tehdä että toimii.
Moi, tuossa olen noita tehnyt Abacus Scenery Apprenticella, tekstuurit olen erilleen aina luonut ja nuo läpinäkyvyydet niihin. Abacuksen tuossa ohjelmassa en ole toistaiseksi muuta touhunnut kun tehnyt rakennuksien mallit vaan.
Onkos siinä DXTbmp:ssä (versio 4.00.95) sit joku kikka kolmonen millä sen saa ihan pelkästään tallentamalla se tekstuuritiedosto Extended 32bit-888 muotoon?
Kun ainakin FS9 kanssa se onnistui suoraan, mutta nytten FSX:ssä ne mustat levyt ei katoa vaan jää näkyviin.
Pages: [1] Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1