FSnordic.net
Home Help Rules Login Register
Welcome, Guest. Please login or register.
16.12.17, 01:29

Login with username, password and session length
+  FSnordic.net Forums
|-+  Finnish Discussion / Muut aiheet
| |-+  Vapaa keskustelu (Moderators: Juha Kalli, Mikko Maliniemi, Janne Sinkkonen, Ilkka Portti, Mikko J Köykkä)
| | |-+  Sivistynyttä keskustelua maahanmuuttopolitiikasta
:  

« previous thread next thread »
Pages: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 44 Reply Print
Author Topic: Sivistynyttä keskustelua maahanmuuttopolitiikasta  (Read 147888 times)
arttula
Former member
Re: Sivistynyttä keskustelua maahanmuutto politiikasta
« Reply #140 on: 31.07.09, 16:48 »

Minäpä viitsin, koska lapset ja lapsenlapset joutuvat elämään siinä maailmassa, joka tuossa on selvästi nähtävissä - eikä oikein hyvältä näytä! Cry

Suomessa syntyvyys oli vuonna 2008 hieman alle 60 000 lasta, josta 58 % oli maahanmuuton "ansiota". http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2008/12/771670

Niin että siitä sopii idealistien repiä - etenkin, jos osaa laskea eksponentiaalista kasvua. Roll Eyes Shocked

Näin se vaan väistämättä on nykyisellä maahanmuuttopolitiikalla. Enkä edes ymmärrä, miten tuollainen politiikka on järjellä perusteltavissa. Voisiko joku ystävällisesti vääntää minulle rautalangasta, miksi Suomeen otetaan niin paljon pakolaisia. Mitä katsoo aiempia viestejä, niin täältä varmasti löytyy vastaus, jonka minäkin ymmärrän.

EDIT// JÄLLEEN kerran mainittakoon, etten ole rasisti. Mielestäni kaikki ovat tasa-arvoisia ihonväriin katsomatta. En vaan voi ymmärtää nykyistä pakolaispolitiikkaa.
Boris Grahn

Date Registered: 14.03.08

« Reply #141 on: 31.07.09, 17:00 »

Mä ymmärsin ton kyllä niin, että koko väkiluvun kasvusta 58% oli maahanmuuton "ansiota". Syntyvyys ja väkiluvun kasvu on kuitenkin eri asia.

Ymmärsit valitettavasti oikein ja minä referoin huolimattomasti. LOPPUTULOS on kuitenkin sama - ei mielestäni kovin toivottava.

Business as usual is not enough and kills you in the long run!
petikko
Former member
« Reply #142 on: 31.07.09, 17:18 »

Ymmärsit valitettavasti oikein ja minä referoin huolimattomasti. LOPPUTULOS on kuitenkin sama - ei mielestäni kovin toivottava.

Niin, onko sulla riittävästi hilloa palkata syntyperäinen, valkoihoinen suomalainen vaihtamaan vanhainkodissa paskavaippasi ja maksamaan eläkkeesi? Vai oletko siittänyt riittävän lojaalin, runsaslukuisen jälkikasvun hoitamaan tuon homman?

arttula
Former member
« Reply #143 on: 31.07.09, 17:24 »

Heitetäänpä hieman vettä myllyyn muutamilla teeseillä (naulaisin kirkon oveenkin, jos olisin uskovainen).

Vastaisitteko ystävälliseti ns. "humanistit" seuraaviin väittämiin:

1. Kehitysapu kokonaisuudessaan vain lisää syntyvyyttä, ja aiheuttaa pitkällä tähtäimellä exponentiaalista väestönkasvua maapallolle. Nykyinenkin väestönkasvu on jo ongelma. Väite: "koulutetumpi väestö - pienempi syntyvyys" ei ole realistinen tavoite nykyisissä kehitysmaissa, vaan kaikki ruoka-apu menee käytännössä lapsituotantoon.
2. Naisten koulutukseen ja "aseman parantamiseen" syydetyt rahat menevät hukkaan, koska kulttuuri monissa kehitysavun kohteina olevissa maissa ei kuitenkaan anna mahdollisuuksia hyödyntää koulutusta tai muuten aseman muuttua. Eiköhän tästä ole jo 50 v ajalta kokemukset olemassa.
3. YK:n mukaan maailmassa on joka hetki n. 50 miljoonaa turvapaikan"tarvitsijaa". Jos jokainen teollisuusvaltio ottaisi 10 000 pakolaista vuosittain, se ei silti ratkaisisi ongelmaa. Miksi siis tukea väestöräjähdystä siirtämällä ongelmaa alueille, joilla on edelleen elinmahdollisuuksia. Ja samalla siirtää sosiaaliset ongelmat muualle. Eikö olisi "luonnollisempaa" antaa sellaisten alueiden kuihtua, joilla asuminen on mahdotonta joko ilmastollisista seikoista johtuen tai sitten poliittisista syistä (joihin ihan oikeasti voitaisiin puuttua, jos TAHTOA löytyisi).
arttula
Former member
« Reply #144 on: 31.07.09, 17:26 »

Niin, onko sulla riittävästi hilloa palkata syntyperäinen, valkoihoinen suomalainen vaihtamaan vanhainkodissa paskavaippasi ja maksamaan eläkkeesi? Vai oletko siittänyt riittävän lojaalin, runsaslukuisen jälkikasvun hoitamaan tuon homman?

Näytäpä sinä vuorostasi minulle pakolainen, joka ne tekisi. Nähty on sairaalassa, ettei niitä hirveästi siellä ole...
Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #145 on: 31.07.09, 17:37 »

Katsoin videon ja päättelin, että sen tekijä(t) ei oikein pidä islamista. Mihinkä hän unohti kymmenet (sadat?) muut yhteisöt. joissa syntyvyys on sama luokkaa tai suurempi kuin islaminuskoisilla (Suomen lestadiolaiset mukaan lukien  Grin).

Jutussa oli erittäin paljon ennakkoluuloja ja paljon virheitä. En viitsi niitä kaikkia tässä käsitellä koska arvatenkin jo pelkkä mielipiteeni herättää vastustusta "valkoisissa veljissä". Muutama kuitenkin. Ensinnäkin kulttuuri ei ole kiinni "rodusta" tai ihonväristä. Ei se ole edes kiinni uskonnosta, vaikka niin yritetään väittää.

Minä ateistina tietenkin toivoisin, että kaikki ihmiset tulisivat jo 2000-luvulle ja unohtaisivat tykkänään kaiken taikauskon eli uskonnot. Näyttää, että toiveeni ei toteudu ainakaan ihan pian, mutta en sen takia ole valmis hyväksymään rotu-tai uskontovihaa. Silti tunnen paljon kirkkoon kuuluvia tai jopa uskovaisia suomalaisia, jotka suhtautuvat positiivisesti eri kulttuurien kehittämiseen ja ovat suvaitsevaisia sekä humaaneja. Tulkoon jokainen omalla uskollaan autuaaksi.

Toiseksi katsoin sattumalta juuri televisiosta eräiden islaminuskoisten Ruotsin kansalaisten tekemän ohjelman Ruotsista ja ruotsalaisten suhtautumisesta maahanmuuttoon. Siinä osoitettiin monia ennakkoluuloja vääriksi mm. se, että maahanmuuttajista olisi taloudellista rasitetta. Osoittautui, että he tuovat miljoonia puhdasta tuottoa maahan. Samoin on Suomen laita. Emme tule pärjäämään tulevaisuudessa ilman maahanmuuttoa mieli hoitaa kaikki yhteiskunnalle kuuluvat tehtävät.

Kolmanneksi syntyvyys ei liity rotuun, uskontoon tai muuhun sellaiseen. Se on pikemminkin sidoksissa elintasoon ja sivistystasoon. Korkea syntyvyys on PAKKO sellaisissa maissa, joiden yhteiskunta on epäoikeudenmukainen. Sieltä puuttuu sosiaaliturva ja ainut vanhuudenturva ihmisillä on suuri perhe. Näin oli Suomessakin vielä 100 vuotta sitten (ennen "sosialidemokratian" rantautumista  Grin). Suomeen muuttavat maahanmuuttajat "suomalaistuvat" hyvin nopeasti ja samalla laskee myös heidän syntyvyytensä ellei maastamme sitten tule uutta "banaanivaltiota".

Maailmassa on ihan liikaa ihmisiä, mutta en kannata sitä, että heitä pitäsi ruveta lahtaamaan joukoittain (mihin tuossa filmissä esitettyjen ajatusten toimeenpano johtaisi). Pitäisi lahdata noin 5 miljardia! Jos ihmiskunnassa aletaan rahan kasaamisen sijasta ajatella kokonaisuutta, kohoaa ihmisten sivistystaso ja samalla väestön syntyvyys muuttuu sille tasolle, jonka maapallo kestää.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
Boris Grahn

« Reply #146 on: 31.07.09, 17:41 »

Hmm... Undecided

JOS jostakin käsittämättömästä syystä sattuisin elämään NIIN vanhaksi (nyt jo ihan kohta 63 mittarissa), että tuollaisia palveluja tarvitsisin, niin tunnetusti mukavuudenhaluisena olisin tietenkin kiitollinen jokaisesta vaihdosta - suoritteen tekijän ihonväristä riippumatta. Minun suvussani miespuoliset harvoin viettävät edes viisikymmenvuotispäiviään.

Asiaa voidaan myös lähestyä siitä näkökulmasta, että olen todistettavasti eläkemaksuja maksanut ja kassoja kartuttanut, eikä minulla ole juurikaan mahdollisuuksia kontrolloida sitä, etteivätkö minulle tarkoitetut rahat menekin jonkin toisen hyväksi tai vaikkapa paisuvan maahanmuuton kustannusten peittämiseksi.

Virallisissa asiakirjoissa minut on merkitty kolmen lapsen isäksi, mikä on lähes tuplasti nykyisen alkuperäisväestön keskiarvo, joten siltäkin osin olen leiviskäni hoitanut ja jopa nauttinut siitä. Wink

Toivottavasti vastaus tyydytti tiedonhalusi. Smiley

Pekka Holopainen

Date Registered: 14.12.05

« Reply #147 on: 31.07.09, 17:54 »

Maailma ns. globalisoituu. Tämä voimakkaasti kasvanut maahanmuutto on yksi osa sitä. Minä olen paljon kriittisempi esimerkiksi kansainvälisten suuryritysten suhteen tässä ilmiössä kuin maahanmuuttajien suhteen. He pakenevat usein epäinhimillisiä oloja. Näin tekisi varmasti jokainen maistä samassa tilanteessa. Ja hyvänen aika olihan niitä aikoja 1800- ja 1900-luvuilla, jolloin suomalaiset muuttuivat esimerkiksi Yhdysvaltoihin suunnilleen samoista syistä.

Voihan sitä globalisaatiota yrittää vastustaa, mutta minusta se on vähän sama kuin vastustaisi sitä, että Suomessa aina sataa vettä ja on kylmä (minäkin vastustan).  Grin

Siihen hukattu energia kannattaa käyttää paremminkin siihen miten sopeudumme muuttuvaan tilanteeeseen mahdollisimman vähän vahinkoa tuottaen.

Pekka

"Olen eri mieltä kanssasi, mutta taistelen loppuun asti oikeudestasi olla toista mieltä" - Voltaire
petikko
Former member
« Reply #148 on: 31.07.09, 18:02 »

Toivottavasti vastaus tyydytti tiedonhalusi. Smiley

Tyydytti, vaikkei se kysymykseen vastannutkaan... Wink
Olle Sälgmark

Date Registered: 12.06.07

« Reply #149 on: 31.07.09, 18:08 »

Näin se vaan väistämättä on nykyisellä maahanmuuttopolitiikalla. Enkä edes ymmärrä, miten tuollainen politiikka on järjellä perusteltavissa. Voisiko joku ystävällisesti vääntää minulle rautalangasta, miksi Suomeen otetaan niin paljon pakolaisia. Mitä katsoo aiempia viestejä, niin täältä varmasti löytyy vastaus, jonka minäkin ymmärrän.

EDIT// JÄLLEEN kerran mainittakoon, etten ole rasisti. Mielestäni kaikki ovat tasa-arvoisia ihonväriin katsomatta. En vaan voi ymmärtää nykyistä pakolaispolitiikkaa.

Terve Arttu
Vaikka homoilusta oltiin mietä eri  Roll Eyes niin tähän yhdyn täysin rinnoin.

Vierailin juuri Suomessa ja kiinnitin huomiota pakolaisiin jotka kerjäävät kadulla istuen,lakki maassa. Sad
Pakolaispolitiikkaa......

salgmark miuku telia.com
ahaka
Former member
« Reply #150 on: 31.07.09, 18:23 »

Terve Arttu

Vierailin juuri Suomessa ja kiinnitin huomiota pakolaisiin jotka kerjäävät kadulla istuen,lakki maassa. Sad

Ei ole pakolaisia vaan EU kansalaisia, Romaniasta.
Olle Sälgmark

Date Registered: 12.06.07

« Reply #151 on: 31.07.09, 18:29 »

Ei ole pakolaisia vaan EU kansalaisia, Romaniasta.

Näinhän se taitaa olla,ihmettelinkin että jopas pakolaisia kohdellaan huonosti.

salgmark miuku telia.com
ahaka
Former member
« Reply #152 on: 31.07.09, 18:31 »

Maailma ns. globalisoituu. Tämä voimakkaasti kasvanut maahanmuutto on yksi osa sitä. Minä olen paljon kriittisempi esimerkiksi kansainvälisten suuryritysten suhteen tässä ilmiössä kuin maahanmuuttajien suhteen. He pakenevat usein epäinhimillisiä oloja. Näin tekisi varmasti jokainen maistä samassa tilanteessa. Ja hyvänen aika olihan niitä aikoja 1800- ja 1900-luvuilla, jolloin suomalaiset muuttuivat esimerkiksi Yhdysvaltoihin suunnilleen samoista syistä.

Voihan sitä globalisaatiota yrittää vastustaa, mutta minusta se on vähän sama kuin vastustaisi sitä, että Suomessa aina sataa vettä ja on kylmä (minäkin vastustan).  Grin

Siihen hukattu energia kannattaa käyttää paremminkin siihen miten sopeudumme muuttuvaan tilanteeeseen mahdollisimman vähän vahinkoa tuottaen.

Pekka

Periaatteessa olen samaa mieltä kanssasi, Pekka.

Suomessa puuttuu kuitenkin tietynlainen yhteenkuuluvuus. Monet maahanmuutajat vierastavat suomalaisia ja päinvastoin. Yhdysvallathan rakentui kokonaan maahanmuutosta.

Läheskään kaikki suomeen muuttavat eivät esim. opettele suomea. Yhdysvalloissa kaikki puhuivat englantia ja opettelivat sen, se oli itsestäänselvyys. Suomen kulttuuri ei ehkä ole muutenkaan kaikista helpoin sopeutua, koska olemme usein aika ujoja ja varautuneita, ja meitä on täällä selvä enemmistö.

Ehkäpä tämän päivän lapset kasvavat enemmän yhteen maahanmuuttajien kanssa.
arttula
Former member
« Reply #153 on: 31.07.09, 18:35 »

Virallisissa asiakirjoissa minut on merkitty kolmen lapsen isäksi, mikä on lähes tuplasti nykyisen alkuperäisväestön keskiarvo, joten siltäkin osin olen leiviskäni hoitanut ja jopa nauttinut siitä. Wink

Olet siis osaltasi osallistunut maapallon ylikansoituksen edistämiseen. Tunnetko siitä ehkä jopa ylpeyttä, kun erikseen pyytämättä asiasta mainitset ?

Miksi ?
arttula
Former member
« Reply #154 on: 31.07.09, 18:40 »

Terve Arttu

Olle, kaikki nämä palautuvat lopulta biologiaan ja populaation toimintaan. Jopa homoudella on oltava jotain evolutionaarista arvoa, koska sitä esiintyy laajalti ihmiskunnassa sekä myös eläinkunnassa - halusit (=kielsit itseltäsi todellisuuden) tai et.

Mutta mitä tulee pakolaispolitiikkaan. Tai kerjäläisten sallimiseen, siitä kyllä ollaan yhtä mieltä. Ja Sinulla taitaa olla jopa enemmän pitkän ajan kokemusta, mitä tapahtuu, kun nykymeno jatkuu. TOSIN... Sehän on meidän alkuperäisten suomalaisten syy, jos maahanmuuttajat eivät kotoudu ja sopeudu yhteiskuntaamme... Tongue
ahaka
Former member
« Reply #155 on: 31.07.09, 18:49 »

Olet siis osaltasi osallistunut maapallon ylikansoituksen edistämiseen. Tunnetko siitä ehkä jopa ylpeyttä, kun erikseen pyytämättä asiasta mainitset ?

Miksi ?

Suomen kaltaiseen maahan syntynyt lapsi on vielä moninkertainen rasite planeetalle kun vertaa kehitysmaan lapseen.

Mutta Arttu, kai lapsistaan saa silti ylpeä olla? Jonkun lapsia nekin on, jotka maapallon lopulta pelastaa (tai tuhoaa). Eikä silloin kun Boris lapsensa hankki varmaan vielä ihan tiedostettu näitä globaaleja ongelmia.

Et kai tosissasi väitä, että olisit mieluummin jäänyt syntymättä tähän maailmaan?
arttula
Former member
« Reply #156 on: 31.07.09, 18:53 »

Suomen kaltaiseen maahan syntynyt lapsi on vielä moninkertainen rasite planeetalle kun vertaa kehitysmaan lapseen.

Mutta Arttu, kai lapsistaan saa silti ylpeä olla? Jonkun lapsia nekin on, jotka maapallon lopulta pelastaa (tai tuhoaa). Eikä silloin kun Boris lapsensa hankki varmaan vielä ihan tiedostettu näitä globaaleja ongelmia.

Et kai tosissasi väitä, että olisit mieluummin jäänyt syntymättä tähän maailmaan?

Olen syntynyt tänne vastoin omaa tahtoani. Eli kysymys on irrelevantti. Mutta olen toisaalta huolehtinut siitä, etten omalta osaltani ole saastuttamassa maapalloa ihmisillä monien muiden lailla... Smiley
Boris Grahn

« Reply #157 on: 31.07.09, 19:02 »

Miksi ?

Jotta eurooppalainen/suomalainen tms. kulttuuri jne. voisi säilyä, siihen tarvitaan minimissään keskimäärin 2,1 lasta per pariskunta. Jos mennään alle 1,8 ollaan jo pahasti vaaravyöhykkeessä ja alle 1,5 peli on käytännössä menetetty.

Minä en osaa tehdä 2,1 lasta - pelkkiä kokonaislukuja vain ja niistäkin suurimman vaivan näkee ehtoisa emäntä, kun en osaa synnyttääkään.

En tunne ylpeyttä maapallon ylikansoittumisesta, koska en katso siihen syyllistyneeni. Hieman tunnen ylpeyttä siitä, ettei suomalainen elämäntapa vallan jää jalkoihin ainakaan siksi, etten olisi saanut lempivastustajalleni markkinoitua tiettyjä asioita.

En myöskään maininnut pyytämättä, koskapa suoraan kysyttiin, että olenko hankkinut riittävästi jälkikasvua.

Itsekkäästi voin olla tyytyväinen siitä, että minun ei enää tarvitse olla katsomassa, kun homma leviää lopullisesti käsiin. Ehkäpä lapset tai lapsenlapset keksivät konsteja, mutta jopa Suomessa homma nykäsee fifty-sixtyt noin 35 vuodessa. Italia, Espanja, Ranska, Saksa ja Britannia menevät jo ennen sitä. Suomen lestadiolaisetkaan eivät millään pysty panemaan hanttiin, jos nykymeno jatkuu.

arttula
Former member
« Reply #158 on: 31.07.09, 19:09 »

Jotta eurooppalainen/suomalainen tms. kulttuuri jne. voisi säilyä, siihen tarvitaan minimissään keskimäärin 2,1 lasta per pariskunta. Jos mennään alle 1,8 ollaan jo pahasti vaaravyöhykkeessä ja alle 1,5 peli on käytännössä menetetty.

Minä en osaa tehdä 2,1 lasta - pelkkiä kokonaislukuja vain ja niistäkin suurimman vaivan näkee ehtoisa emäntä, kun en osaa synnyttääkään.

En tunne ylpeyttä maapallon ylikansoittumisesta, koska en katso siihen syyllistyneeni. Hieman tunnen ylpeyttä siitä, ettei suomalainen elämäntapa vallan jää jalkoihin ainakaan siksi, etten olisi saanut lempivastustajalleni markkinoitua tiettyjä asioita.

En myöskään maininnut pyytämättä, koskapa suoraan kysyttiin, että olenko hankkinut riittävästi jälkikasvua.

Itsekkäästi voin olla tyytyväinen siitä, että minun ei enää tarvitse olla katsomassa, kun homma leviää lopullisesti käsiin. Ehkäpä lapset tai lapsenlapset keksivät konsteja, mutta jopa Suomessa homma nykäsee fifty-sixtyt noin 35 vuodessa. Italia, Espanja, Ranska, Saksa ja Britannia menevät jo ennen sitä. Suomen lestadiolaisetkaan eivät millään pysty panemaan hanttiin, jos nykymeno jatkuu.

Miksi juuri suomalaisten tulisi ihmiskunnasta selviytyä Sinun mielestäsi ? Tai omien geeniesi ? Pidän omia geenejäni maapallon parhaina - ainakin itselleni, mutta silti en viitsi jatkaa ihmissukua niillä.
ahaka
Former member
« Reply #159 on: 31.07.09, 19:16 »

Olen syntynyt tänne vastoin omaa tahtoani. Eli kysymys on irrelevantti. Mutta olen toisaalta huolehtinut siitä, etten omalta osaltani ole saastuttamassa maapalloa ihmisillä monien muiden lailla... Smiley

Entä jos lapsesi olisikin ollut osallisena johonkin, joka auttaa maapalloa ja ihmiskuntaa selviytymään ongelmistaan? Ja ei kai tänne kukaan synny omasta tahdostaan, tai edes vastoin tahtoaan. En ainakaan itse muista, että olisin pannut hanttiinkaan. Kysymys kuuluukin: Jos nyt saisit valita, olisitko syntynyt tänne vai et, niin mitä vastaisit? Smiley
Pages: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 44 Reply Print 
« previous thread next thread »
Jump to:  

1