Sivistynyttä keskustelua maahanmuuttopolitiikasta

<< < (77/171) > >>

susiluoto:

Siis kaikki Suomessa asuvat ovat finnar 

Paitsi mä, mä en oo, olen Sipoolainen, siinä on vissi ero.Sano Mona mitä vaan.

pho201:

...
Mitäs jos pakolaisten elättämisen sijaan käytettäisiin ne miljardit ikäätyvien
työkyvyn ylläpitoon ja jaksamiseen ja kannustettaisiin jatkamaan pidempään?

Sopiihan sitä yrittää, mutta epäilen homman toimimista (riippuu tosin työstä). En voisi kuvitella ainakaan itseäni tekemässä tätä työtä enää yli seitsemänkymppisenä. Nyt kuusikymppisenä olen jo ihan kypsä. Niin en silti ole sairas lainkaan. Minulla on 36 vuoden yhtäjaksoinen työura (viime syksynä tosin puolen vuoden vuorotteluvapaa). Tuona aikana olen ollut sairauden takia poissa yhteensä 2 viikkoa ja kaksi päivää. Aika harva pääsee tuohon. En oikein usko, että vanhuksista löytyy pelastus.

Annettaisiin rahamme omille eikä vieraille?

Maahanmuuttajista tulee omia virallisesti heti, kun he saavat kansalaisuuden ja käytännössäkin viimeistään kolmannessa sukupolvessa. Kun he työllistyvät, ei heillle enää tarvitse antaa rahaa (monille ei tarvitse antaa rahaa lainkaan, kun he tulevat tänne suoraan töihin). Päinvastoin he maksavat veroja siinä kuin me muutkin.

Suomalaisia muutti myös 1800- ja 1900-luvuilla melkoisesti maahanmuuttajiksi esimerkiksi Yhdysvaltoihin ja Ruotsiin.

Pelko pois!

Pekka

Mikael:

Sopiihan sitä yrittää, mutta epäilen homman toimimista (riippuu tosin työstä). En voisi kuvitella ainakaan itseäni tekemässä tätä työtä enää yli seitsemänkymppisenä. Nyt kuusikymppisenä olen jo ihan kypsä. Niin en silti ole sairas lainkaan. Minulla on 36 vuoden yhtäjaksoinen työura (viime syksynä tosin puolen vuoden vuorotteluvapaa). Tuona aikana olen ollut sairauden takia poissa yhteensä 2 viikkoa ja kaksi päivää. Aika harva pääsee tuohon. En oikein usko, että vanhuksista löytyy pelastus.

Maahanmuuttajista tulee omia virallisesti heti, kun he saavat kansalaisuuden ja käytännössäkin viimeistään kolmannessa sukupolvessa. Kun he työllistyvät, ei heillle enää tarvitse antaa rahaa (monille ei tarvitse antaa rahaa lainkaan, kun he tulevat tänne suoraan töihin). Päinvastoin he maksavat veroja siinä kuin me muutkin.

Suomalaisia muutti myös 1800- ja 1900-luvuilla melkoisesti maahanmuuttajiksi esimerkiksi Yhdysvaltoihin ja Ruotsiin.

Pelko pois!

Pekka

En mina ainakaan pelkaa ulkomaalaisia -- olenhan itsekin nyt maahanmuuttaja -- tosin toin tyopaikkani mukanani.

Suomi vain tarvitsisi niita mamuja oikeista paikoista -- lahinna sellaista maista, jotka voisivat hyodyttaa paremmin Suomen kilpailukykya... vaikkapa korealaisia tehostamaan STX:n telakoita, filippiinilaisia hoitajia sairaaloihin ja intialaisia insinooreja Nokialle (jolla niita jo on).

USA:ssa on jo muuten nakyvissa, etta tyoviisumisaannosten kiristaminen itseasiassa siirtaa tyopaikkoja Yhdysvalloista muualle maailmaan. Kun yritykset eivat saa toivomaansa tyovoimaa tanne, siirretaan taalta sitten yritysten kokonaisia osastoja esimerkiksi Iso-Britanniaan.

kume:

EU-jasenyys ja sen kautta vapauksien lisaantyminen seka YYA-sopimuksen paattyminen. Kokoomuksen paasy hallitukseen ensi kertaa elinaikanani vuonna 1987 ja siten demokratian toteutuminen...

Näin se on -pelkästään rusinoiden syöminen pullasta ei onnistunut tässäkään prosessissa. Mutta ah, tämän listan jatkeeksi kun voisi vielä kirjoittaa: sekä liittyminen Pohjois-Atlantin puolustusliittoon, Natoon, vuonna...

topi

kume:

Pekka

Haihattelua! älä vedä mutkia suoriksi Pekka. Ei kymmenet sukupolvet eivätkä menneet vuosisadatkaan ole vielä saaneet vanhinta vähemmistöämme työllistymään niin että niistä töistä merkittäviä verotuloja valtiolle kertyisi. Mutta kuten edellisessä viestissäni totesin, vapaudella on hintansa.

topi

Navigation

Up one level

Next page

Previous page