Vårens Cross the Pond 2009

(1/13) > >>

kitte:
Cross the Pond 2009 – Westbound

Cross the Pond is back! The epic bi-annual event has returned, the Westbound event has been confirmed for Saturday 14th March 2009.

The fields being featured are as follows:-

Departing

• Frankfurt, EDDF
• Amsterdam Schiphol, EHAM
• Zurich, LSZH

Arriving

• Toronto Pearson, CYYZ
• Newark Liberty, KEWR

Registration is scheduled to open on 21st February; an announcement will be made when bookings are opened.

charliecdu:
Härligt
Har hört att man kan boka en tillbaka slot övernatten också och det sa dom att det betydde full ATC då med!

Charlie

Twotter:
Exellent,snart är det dags igjen!
Jag tänker flyga,mest sannoligt EDDF-CYYZ.
Fjolårets eastbound blev lite ensamt,även om man va bland hundratals andra. 
Så ,årets westbound vil jag prova att samla nogra stycken och holla ihop över atlanten.
Det betyder att vi bookar slots så nära inntil varann som möjligt så fort booking öppnar.
Vil du hänga på å flyga över med lite selskap? Prata lite över en TeamSpeak channel?
Säg ifrån snarast här och jag skicka et pm med mer info. 

Dson:

Exellent,snart är det dags igjen!
Jag tänker flyga,mest sannoligt EDDF-CYYZ.
Fjolårets eastbound blev lite ensamt,även om man va bland hundratals andra. 
Så ,årets westbound vil jag prova att samla nogra stycken och holla ihop över atlanten.
Det betyder att vi bookar slots så nära inntil varann som möjligt så fort booking öppnar.
Vil du hänga på å flyga över med lite selskap? Prata lite över en TeamSpeak channel?
Säg ifrån snarast här och jag skicka et pm med mer info. 

Jag är nog på. Länge, länge sedan jag flög long haul, men man kanske skulle installera 747an och dra en flygning..? Är det bindande?

nighty142:
Högst troligt är att vi (del av Farmor Anton) kommer flyga multicrew detta event, bilder och utförlig rapport kommer efteråt! 

Navigation

Up one level

Next page