Tips inför Arlanda visit

(1/1)

Nizmo0:
Hej!

Åker upp till Märsta imorgon natt och kommer spendera dagen där. Kommer då även slinka bortom Arlanda. Så då har jag två frågor.

1. Hur stor är chansen att bana 19L/01R används på lördag?
2. Om inte den används, vilken bana blir det troligen då och vilket ställe är bäst och stå på då?

Jag kommer använda ett 75-300mm objektiv.

MVH:Peter

Casimir:

Hej!

Åker upp till Märsta imorgon natt och kommer spendera dagen där. Kommer då även slinka bortom Arlanda. Så då har jag två frågor.

1. Hur stor är chansen att bana 19L/01R används på lördag?
2. Om inte den används, vilken bana blir det troligen då och vilket ställe är bäst och stå på då?

Jag kommer använda ett 75-300mm objektiv.

MVH:Peter

1= 0% då den bara används vardagar vad jag vet.
2= Vanligaste konfigen är 19R för start, 26 för landning, Så skulle stå vid lastpallarna bana 26 med ditt objektiv.

nighty142:

1= 0% då den bara används vardagar vad jag vet.
2= Vanligaste konfigen är 19R för start, 26 för landning, Så skulle stå vid lastpallarna bana 26 med ditt objektiv.

1= Det varierar, att säga att bana 3 används endast vardag är inte helt sant. Bana 3 används ofta vid peak och WIP på andra banor, men också vid andra tillfällen. Det finns alltid undantag

Adam:

1= Det varierar, att säga att bana 3 används endast vardag är inte helt sant. Bana 3 används ofta vid peak och WIP på andra banor, men också vid andra tillfällen. Det finns alltid undantag

Vad betyder det

thomashjelm:

Vad betyder det

Peak är när det är som mest trafik och WIP är förkortning för Work In Progress, alltså att någon bana i detta fall är stäng på grund av underhållsarbete.

/T

Navigation

Up one level