Ny kamera.

(1/4) > >>

Eddieboy:
Hej. Nu är det så att jag är lite trött på min gamla digitalkamera, och ska ta nästa steg och köpa en system digital kamera. Jag hade tänkt mig en Nikon D40. Finns det några liknande kameror till samma pris? Vad ska jag satsa på. Vill kunna ta bilder i mörker utan att ha blixt, alltså inte flygplan. Mest fota lite här och där. Eller går det? Men i.a.f skriv lite förr och nackdelar med D40.Kankske någon exempelbild. Tack så jätte mycket på förhand. 

MvH
Eddie

niclasm:
Jag har en nikon d40 och det är första systemkameran jag har. Den har fungert utan problem och jag har kunnat få bra bilder och testat mig fram. Är ingen höjdare på fotografering och d40 tycker jag är en bra första kamera.

Här är en exempel bild som inte är redigerad mer än att den är förmiskad till 800x600 pixlar.

//Niclas

Eddieboy:
Det var ju riktig fint! Kommer med största sannolikhet bli D40.

Tack så mycket.

mgerner:
Har också en D40 och är riktigt nöjd med den 
Bidrar också med en exempelbild, oredigerad men förminskad

[ Attachment not found - or removed ]

Nackdelen med D40 är väl att den är ganska stor, och om man som jag har massa objektiv och grejor att springa omkring med så blir det lätt att man får ha en väska, så därför kanske man drar sig för att ta med sig den vid alla tillfällen. Men rent allmänt så tycker jag att det är en bra första systemkamera som just nu är otroligt prisvärd 

Eddieboy:
Oj den var ju fantastisk! Riktigt fin bild. Det objektivet som ingår (18-55) är det bra. Alltså 18-55 säger mig ingenting. Helt ny på detta område. I.a.f på siba där den kostar 3500 kr får man med det objektivet.

MvH
Eddie

Navigation

Up one level

Next page