På jakt efter Saitek Evo Force drivrutin från CD:n

(1/1)

Tord Hoppe:
Hejsan, min kära sticka har numera inte kvar installations-CD:n vilket just nu resulterar i att win XP förvisso känner igen stickan och den funkar, men det finns ingen FF överhuvudtaget. Jag har laddat hem senaste drivrutinen från Saitek, men den verkar bara uppdatera befintliga drivrutiner. När jag startar den så ber den mig plugga in stickan men inget händer när jag gör det. Tänkte därför försöka fa tag i original-drivrutinen och så att säga starta från början. Om någon har bättre förslag så lyssnar jag gärna. Det är alltså force feedback som är helt försvunnet, finns ingen flik för FF i Start/Kontrollpanelen/Spelenheter under stickans övriga inställningar (testa och kalibrera).

Norken:
Hade samma problem, vet inte varför. Funkade första gången sen så gick det inte mer.

Tord Hoppe:
Har börjat misstänka win XP SP 3

rockmus:
Har själv en Cyborg Evo Force och XP SP3, och det funkar finfint. Använder inte ens installationsskivan, utan kör med drivrutinen från windows update istället.

Hur som helst så råkade jag ut för problemet för något år sedan, och jag har för mig att jag löste det enligt instruktionerna här: http://www.saitek.com/uk/supp/cyborgforce_support.htm

Navigation

Up one level