Kysymyksiä IVAOsta

<< < (5/46) > >>

macklin:
Moro!
Onko IVAO:ssa käytäntö sellainen ettei ATC ota yhteyttä vaikka lennät kyseisellä FIR:llä? Vaan lentäjän on huolehdittava siitä. Tässä nyt vaan on kolme kertaa peräkkäin käynyt niin ettei yhteyttä ole otettu. Muutenkin tuo IVap on niin suuri ja sitä pitää jatkuvasti räplätä että näkee kuka on linjoilla.

jukka

Nikop:
Quote

Moro!
Onko IVAO:ssa käytäntö sellainen ettei ATC ota yhteyttä vaikka lennät kyseisellä FIR:llä? Vaan lentäjän on huolehdittava siitä. Tässä nyt vaan on kolme kertaa peräkkäin käynyt niin ettei yhteyttä ole otettu. Muutenkin tuo IVap on niin suuri ja sitä pitää jatkuvasti räplätä että näkee kuka on linjoilla.


Moro Jukka,

Jos tiedät lähestyväsi ilmatilaa jossa on lennonjohtoa linjoilla, voit ottaa yhteyttä ilman pyyntöäkin. Tietenkin jos ilma-alus lähestyy ilmatilaa, eikä yhteydenottoa kuulu, lennonjohtajan kuuluu lähettää yhteydenottopyyntö.

Niko

macklin:
Quote

Moro Jukka,

Jos tiedät lähestyväsi ilmatilaa jossa on lennonjohtoa linjoilla, voit ottaa yhteyttä ilman pyyntöäkin. Tietenkin jos ilma-alus lähestyy ilmatilaa, eikä yhteydenottoa kuulu, lennonjohtajan kuuluu lähettää yhteydenottopyyntö.

Niko


Moro!

Kiitos Niko vastauksesta näin arvelinkin asian olevan sama homma kuin Vatsim:ssa. Henkilökohtaisesti toimin niin että tarkastan alueen rajalla onko lennonjohtoa jos ei niin mennään eteenpäin 122.80. Jos lennonjohto tulee linjoille minun ollessani hänen alueellaan ja ei kutsu minua niin anti olla oletan ettei ole kiinnostunut. Tietysti jos huomaan että ATC-palvelua on tarjolla niin otan tietysti yhteyttä mutta en rupea kuikuilemaan joka 5min IVap:ssa/SB:ssä josko jo nyt. Tosin SB vie pienemmän tilan ja siinä näkyy lennonjohto laajemmin. Muuten ihan asiallista toimintaa IVAO:ssa

jukka

Assiini:
Moi Jukka

Käsittämättömän huono tuuri sulla on ollut kun yhteyttä ei ole 3 kertaan otettu Itse en muista että noin olisi käynyt kertaakaan. Jopa ihan pienissä kulmien leikkauksissa ATC:n alueen läpi tulee yhteydenottopyyntö.

Kuten jo tuolla jossain sanoin, niin helpointa on selata paikalla olevia lennonjohtajia joko IVAE:sta tai sitten IVAP:sta painamalla hiiren oikealla napilla vasemman yläkulman radiotaajuuskenttiä. Tuolloin aukeaa lista lähialueella olevista ATC-elimistä.

Risto

macklin:
Quote



Kuten jo tuolla jossain sanoin, niin helpointa on selata paikalla olevia lennonjohtajia joko IVAE:sta tai sitten IVAP:sta painamalla hiiren oikealla napilla vasemman yläkulman radiotaajuuskenttiä. Tuolloin aukeaa lista lähialueella olevista ATC-elimistä.

Risto


Moro!
Ei tämä maailma tähän lopu mutta täytyy koittaa tuota konstia.

Edit: Eikä tässä ole vielä kummoistakaan kokemusta IVAO:sta +20t contra +2000t Vatsim eli ehkä 200t jälkeen voi jo homma sujua.

jukka

Navigation

Up one level

Next page

Previous page