Kysymyksiä IVAOsta

<< < (17/46) > >>

Kreeta:
Quote

No sitten vaihdetaan IFR plaaniiksi ja ruetaan lentäämään IFR:ää.

Pilveenhän ei VFR:ssä ajeta...


VFR Tourilla paha lentää IFR:ää...

Mut mä kyl lensin sellasta 3000ft, ja siel näk iihan hyvin. Tosin vika legi meni aika lailla VOR:eilla ja kompassin kaa suoraan ku ei ollu oikeestaan mitään maamerkkejä, paitsi yx kenttä matkan varrella.

Mo-jo:
No miksei voi lentää VFR VORien avulla? Onhan sekin VFRärrää.. Sitten laskut vedetään tääysn visuaalina, mutta kunhan löydetään se kenttä eka.

odo:
Quote

No miksei voi lentää VFR VORien avulla? Onhan sekin VFRärrää.. Sitten laskut vedetään tääysn visuaalina, mutta kunhan löydetään se kenttä eka.

Visual Flight Rules.

Eli toisinsanoen sun pitää kokoajan nähdä koneesta ulos ja kattoo kartan mukaan missä mennään. Kyllä VOReja tai GPSää voi käyttää apuna, mutta ne eivät KOSKAAN ole VFR:ssä pääasiallinen navigaatiokeino.

Mo-jo:
Quote

Visual Flight Rules.

Eli toisinsanoen sun pitää kokoajan nähdä koneesta ulos ja kattoo kartan mukaan missä mennään. Kyllä VOReja tai GPSää voi käyttää apuna, mutta ne eivät KOSKAAN ole VFR:ssä pääasiallinen navigaatiokeino.


Älä SUUTU Siis kyllä ymmärrän periaatteen, mutta kun ei ole täyttä kartta verkostoa niin tuo kartasta seuraaminen vaikeaa.. Lähinnä katson GPS maastoa ja katson ulos jos näkee.. Kyllä ne hahmottaa jollain tavalla esim. vuoret.. Pitää lentää niin matalalla, että näkee jotain.. Nyt ymmärtääkseni lähdetään matalemmille alueille niin helpottaa..

odo:
Quote

Älä SUUTU Siis kyllä ymmärrän periaatteen, mutta kun ei ole täyttä kartta verkostoa niin tuo kartasta seuraaminen vaikeaa.. Lähinnä katson GPS maastoa ja katson ulos jos näkee.. Kyllä ne hahmottaa jollain tavalla esim. vuoret.. Pitää lentää niin matalalla, että näkee jotain.. Nyt ymmärtääkseni lähdetään matalemmille alueille niin helpottaa..

Jos ulos ei näe, niin VFR:ää et saa ja voi lentää.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page