IVAO, FSX ja MTL

(1/1)

oldmanpilot:
Tervehdys!
Kun rakensin tämän uuden koneeni tarkoitus oli nimenomaan saada tehokkaampi mylly lentämiseen ja päästä sisään oikein kunnolla Ivaoon verkkoon kun vanhalla se oli sellaista nykimistä.
Nyt taitaa sitten olla käynyt niin, että kaikki on siltä osin ollut turhaa!!
a) FSX grafiikka sekoilee, offlinessa atc tekstit ja yleensäkin kaikki tekstit on sellaista puuroa, ettei niistä saa mitään selvää. Kyllä, olen kokeillut eri grafiikka asetuksia mutta ei, hetken saattaa näkyä hyvin mutta huom, vain hetken.
b) Nyt ei pääse Ivao verkkoon ollenkaan, aina kun yrittää sisäänkirjautua FSX ollessa auki, ei IvAp anna valita sitä muilla näkyvää MTL tyyppiä ollenkaan jolloin sisäänkirjautuminen ei onnistu! Olen poistanut, asentanut uudestan, päivittänyt, lukenut manuaalia jne jne.. mutta ei.. Nyt loppu hermot ja antaa paskan olla!!

TT

Kerosiini:
Noh, kannattaa ainakin aluksi kattoa että näyttiksen asetukset on lähelle tappia/tapissa, se voi olla yksi syy puurolle. Myös uusimmat ajurit kannattaa ladata, tuo paljon fps minulle lisää.. (ei nyt oikeastaan eroa FSX:llä, mutta esim crysis 20 fps->30-40 fps.

Kopjaak:
Itselläni on suunnilleen samanlainen kokoonpano, tosin 4850 näyttiksellä E8400 dual core prossulla ja muistia on 4x2Gb. Lähtisin seuraavilla: FSX:stä default asetukset päälle. Ovat defaulttinakin aika hyvällä tasolla. Sitten tarkista, että näytön tarkkuus ja fsx:n display tarkkuus ovat samat. Anisopthronic filteröinti päälle. Fps täysille. Ihmetellä täytyy, jos ei näy muuta kuin puuroa.

Itse olen suurimman osan säädöistä tehnyt suoraan fsx:n valikosta, anisopthronic taitaa olla ainoa, jota olen myös säätänyt näyttiksen valikon kautta. Näyttikselle ehdottomasti uusimmat ajurit käyttöön. Koneessani yksi huonosti paikallaan ollut muisti aiheutti mielenkiintoista pätkimistä ja tilttailua, mutta kun sekin selvisi, laitteisto on toiminut yllättävän hyvin. Kannattaa siis tarkistaa vielä kerran, että näytönohjain, muistit ja muut hilavitkuttimet ovat varmasti paikallaan, kuten myös virransyöttö eri laitteille.

Anti-aliasing on omassa koneessani joskus aiheuttanut mielenkiintoisia kuvioita sinne tänne, mutta sitä en ole juurikaan käyttänyt.

Itse asensin Ivapin ja MTL:n suoraan ohjeen mukaan ja en ole huomannut ongelmia, ainoastaan kerran yhteys on katkennut lennon aikana, mutta palautui heti connect napista. Luultavasti aloittelijan tuuria...

Toimiiko kone muuten? Eli esiintyvätkö ongelmat vain FSX:n kanssa? Onko FSX:n SP1 ja SP2 ladattu?

oldmanpilot:
Jups kiitos vain kaikille vastanneille:)

Sain MTL:n toimimaan. Neljännen kerran kun olin poistanut sen ja asentanut uudestaan, täsmälleen samalla lailla joka kerta, se yhtäkkiä toimikin??

Näytössä siis on tosi hyvä kuva, hyvät tekstuurit, ei nyji myöskään vaan pyörii tällä kokoonpanolla hienosti! Mutta kaikki nämä yläpalkin tekstit ja ATC tekstit on sellaisia, että niistä ei saa selvää! Millään muulla pelillä, ei muilla ohjelmilla ei mitään ongelmia. Ainoastaan ja vain FSX ja juuri nämä tekstinäkymät. Koneen paneelleissa olevat tekstit tarkkoja ja teräviä.

Mutta pääasia, että nyt pääsee lentämään...

Navigation

Up one level