Ivaossa lentämisen aloitus?

<< < (5/9) > >>

mtanttar:

Nopeasti se 18:n myötätuuliosa menee Vantaan CTR:n puolelle, jos on vähänkin enemmän säätöä.

Mä väitän että ei mene, ainakaan helposti. Siinä on erittäin hyvät maamerkit, kehä kolmonen, voimalinja ja Ikea.

Suosittelen kaikille karttojen lukemista, esim. https://ais.fi/ais/eaip/aipcharts/efhf/hfldg.pdf

Mikään ei myöskään estä treenaamasta kierrosta etukäteen. Ja kannattaa myös opetella hallitsemaan koneen nopeutta, default Cessnalla kaasu pohjassa ajaessa voi tullakin kiire käännöksissä.

Oswald:

Kyllä se vain menee ellei noita maamerkkejä lue ja on tottunut maakuntien hehtaarikierroksiin. Simussa taitaa Kehä III olla paras havainnointiin ja Kehä I toisessa päässä.

Tuota, eikös ensimmäisen lennon voisi sitten lentää jollain ei niin vaativalla kentällä. Itse ainakin lensin ekan lentoni Tampereella 170 kanssa ja ihan hyvin siellä meni EFES:n kanssa. Tyyskän Jorma (kiitokset hänelle ) varmaan repi hiuksiaan päästään ja hakkasi päätään näppäimistöön ku meikä siellä lenteli. Ja sitten kannattaa opetella se chatti juttu. Ite ainakin kysyn heti jos tulee sellaista että ei ole varma tai ei yksinkertaisesti tiedä. Ja tässä verkkolentämisessä on vielä sellainen juttu, että vaikka tässä pyritään realistisuuteen, niin kukaan ei kuole pikku mokista joita sattuu kaikille , ja jos kuolee, niin silloin kannattaa kyllä vähän rajoittaa tätä touhua  .

Mutta siis Cessna ja suosittelisin jotain maakuntakenttää. Ja jos sulla on toista näyttöä, niin voit pitää vaikka radiofraseologiaa auki sillä tai tulostaa ne kaikki lauseet. Hiljaa hyvä tulee ja kaikki ovat joskus aloittaneen, joten KELLÄÄN ei mun mielestä ole varaa haukkua / vähätellä tai mitään muutakaan aloittelevia lentäjiä/lennonjohtajia.

Jorma:

ihan hyvin siellä meni EFES:n kanssa. Tyyskän Jorma (kiitokset hänelle ) varmaan repi hiuksiaan päästään ja hakkasi päätään näppäimistöön ku meikä siellä lenteli.

Voi ei Oskari! Nyt paljastit, miksi minulla on niin paljon typoja, kun keskustelen pilottien kanssa      No ihan hyvin meni ja on mennyt, ei valittamista, jatka samaa rataa...

B-7-5-7:

Mä väitän että ei mene, ainakaan helposti. Siinä on erittäin hyvät maamerkit, kehä kolmonen, voimalinja ja Ikea.
Vai että IKEA? En minä ainakaan ole ikeaa löytänyt vaikka on malmilla tullut lennenltyä vaikka kuinka paljon.

Ja kyllä se kierros helposti menee pitkäksi, täytyy myöntää.

Starchild:
Helsinki City sceneryssä. Ja äksälle sitä ei ole saatavilla, eli saa ilman apuja pärjätä siellä.

Navigation

Up one level

Next page

Previous page