Ryanair 683 Västerås - Stansted

(1/3) > >>

Swesim:
Flög en tur mellan Västerås och Stansted med Ryanair. Nu är det så att jag använder en bärbar dator, det är ingen speldator direkt men det funkar, så därför är inte alla grafikinställningar och så på max.

Flygplan: Boeing 737-8AS EI-DCD
Flight: FR683
Rutt: Västerås (VST) - London (STN) (m. a. o. Västerås/Hässlö ESOW - London/Stansted EGGS)
Ungifär flygtid: 2h 10min

Det är lördag, avgång brukar normalt ske kl 10.10 lokal tid. Står vid terminalen på Stockholm Västerås flygplats, passagerarna kliver på medans allt förbereds inför flygningen.
[ Attachment not found - or removed ]



Med oss på plattan har vi TNT, en 737-300 som kommer att avgå vid 22:30 tiden.
[ Attachment not found - or removed ]



[ Attachment not found - or removed ]



Precis som i verkligheten så behövs ingen pushback, bara att starta motorerna och vända runt. Den här vyn får man om man sitter på åskådarplatsen inne i terminalen, en trappa upp. Vi startar ett par minuter innan. Bana 19 i användning och vi får taxa dit via taxiväg Filip och Adam.
[ Attachment not found - or removed ]



Ställer upp för start som sagt bana 19, gör klart alla procedurer och drar sedan iväg.
[ Attachment not found - or removed ]



Vi ska upp till FL300.
[ Attachment not found - or removed ]



Här ligger vi på 9,900ft och flygledaren bad mig stiga till FL180. När jag passerar FL100 är det max 290 knop, rätta mig om jag har fel, och av med landningsljusen.
[ Attachment not found - or removed ]



På FL300, en "contrail bild".
[ Attachment not found - or removed ]



Här uppe blåser det en hel del, 56 Knop (!) står det om ni tittar på skrämen med flight data.
[ Attachment not found - or removed ]



Justerar kursen lite för att komma lite mer "on track".
[ Attachment not found - or removed ]



Efter ett tags flygning så kan man se kusten, får sjunka till FL200 till att börja med.
[ Attachment not found - or removed ]



Flygledaren tar mig in till ILS bana 23. Ställer in Nav 1 på 110,5 och course på 226 och sedan på med APP.
[ Attachment not found - or removed ]



Fullt etablerade på ILS:en...
[ Attachment not found - or removed ]



... men jag slår sedan av det för att landa manuellt, oftast blir landningen så hård.  Hoppas man får göra så?
[ Attachment not found - or removed ]



Touchdown en aning sent men mjukt!
[ Attachment not found - or removed ]



Då ska vi taxa till stand 31 via November, Hoter, Papa, Juliet och Bravo.
[ Attachment not found - or removed ]



Svänger in mot gaten.
[ Attachment not found - or removed ]



Då var vi framme och klockan är 11:11 lokal tid, eftersom att vi startade lite tidigare, så ankom vi lite tidigare. 
[ Attachment not found - or removed ]



[ Attachment not found - or removed ]



[ Attachment not found - or removed ]

Som jag sa skrev använder jag bärbar dator, har jag tur kan jag få upp till max 30-35 fps. Men det duger för mig! 



Thats it!
/Navid 

Nemesis:
Quote


Här ligger vi på 9,900ft och flygledaren bad mig stiga till FL180. När jag passerar FL100 är det max 290 knop, rätta mig om jag har fel, och av med landningsljusen.



Under FL100 så är det MAX 250IAS om atc inte har gett dig några andra instruktioner för att få trafikflödet bättre

chris93:
Fint

Vad är det för modell?

Swesim:
Kittyhawk, den tar inte lika mycket fps som andra.

bönan:
Snygga bilder, detta är en rutt som jag brukar flyga, fast med PMDG 737. Ser bara att du flyger utan "Yaw Damper". Den ska väl egentligen vara på hela tiden?

Navigation

Up one level

Next page