757-200 tyyppikolutuslennolla vikaa...

(1/2) > >>

zetair:
Moi!

Koitin tänään kahteen eri kertaan lentää ko. tyyppikoulutuslennon ensimmäistä lentoa (EFHK-EFKU). Jotain menee vikaan, kun lataan ko.lennon. Tietysti ensiksi herjataan, ettei lentokonetta voi ladata (sitä ei ole). Eihän sitä olekkaan, koska käytän PSS+Posky-yhdistelmää. Lento latautuu defu Cessnalla, ja aloitus "parkki ruutu" on jossain muualla, kuin missä pitäisi olla! Koska sää ko. lennolle on määritetty valmiiksi, niin tietysti latasin lentoni annetusta tilanteesta. Ko. lentoahan ei voi lentää verkkolentona koska sää on määritetty, ja lennonjohtaja olisi ihmeissään pyytämistäni proseduureista. Jos nyt siis vaihdan konetta Cessna=> 757, niin lento onnistuu aina siihen saakka kun laskuteline otetaan sisään...

Teline ei tule siis sisään, eikä RAT (ram air turbine):a saa millään lukituksi? Nopeusmittarin näyttämä on "0", eli vakio 30kts, eikä se siitä muutu miksikään. Tähän sitten loppuukin into! Lennon default päivämäärä sijoittuu vuodelle 2002? Ko. lento on kuitenkin tehty FS2004-simulaattorille?

Mitä siis tehdä?

1. Aloittaa lento "puhtaalta pöydältä", ja laittaa metariksi se mikä EFHK:lla on määritetty (18016kt 160v220 1500 +sn BKN005 BKN010 M01/M02 q0998) Mielestäni tuulensuunnan vaihtelua ei käsin saa laitettua? Ja sitten EFKU:lle laitetaan annettu Metar? (tämän kai sai tehtyä)?

2. Lentää lento reaali säässä, ja verkossa?

3. EFKU-EFKU on lento, jossa tehdään HOLDia, MISSIing APPia, PULLuppia ja lennetään ARC-kaari. Tämä on ainakin lento, johon lennonjohtoa ei halua sekoittaa...? (tarkoitan verkkolentoa). Joten ilmeisesti ainakin tähän lentoon asetetaan vain EFKU:n metar? Ja mennään offlinessa?

Jostain syystä koneen nopeusmittari (tai sen asetus) vaeltaa aloitustilanteessa 0 - 160kts edes takaisin?

Miten siis menetellä, että tyyppikoululennot saa kunnialla suoritetuksi?

T: Mika

Nixu:
Hei,

1. Tuommoisessa tilanteessa juurikin lataat vain uuden lennon simussa, ja sijoitat koneen johonkin järkevään paikkaan asematasolle.

2. Tottakai lennon lentäminen onnistuu myös reaaliaikaisesti ja reaalisäillä, ei ole ongelma.

3. Tietysti lennonjohtoa pitää haluta sekoittaa, onhan se hyvää harjoitusta heillekin. Kuopion suunnalla ei verkossakaan ole niin suuria ruuhkia, että nuo harjoituskuviot siellä sekoittaisivat pahasti ketään. 

Niko

Starchild:
Quote

Kuopion suunnalla ei verkossakaan ole niin suuria ruuhkia, että nuo harjoituskuviot siellä sekoittaisivat pahasti ketään. 
 
Niko

Välihuomiona, Kuopio on tällä hetkellä IVAO:ssa täynnä ulkomaalaisia sähläämässä ja säheltämässä.

Nixu:
Quote

Välihuomiona, Kuopio on tällä hetkellä IVAO:ssa täynnä ulkomaalaisia sähläämässä ja säheltämässä.

"Täynnä", tällä hetkellä kaksi saapuvaa lentoa 

Starchild:
Quote

"Täynnä", tällä hetkellä kaksi saapuvaa lentoa 

Eihän ne keskellä yötä lennä. Silloin nukutaan.

Navigation

Up one level

Next page